Over het examen 2009

2de semestervak op 9 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
jecoorem
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!

Over het examen 2009

Berichtdoor jecoorem » 12 jun 2009, 15:02

Tip voor degenen die hun modeling nog moeten doen:

Neem opgeloste hoofdvragen mee of duid ze aan in u cursus!
Ktrok een vraag waar ik nog nooit van gehoord had, maar die 10 minuten waren toch voldoende om ze te 'leren'. Ze was trouwes volledig juist. En neen ik ben geen genie! degenen die mij kennen kunnen dit beamen :-)

Veel succes

Jens
jorben
Op weg naar biggest IRW-fan!

Re: 2e zit-regeling

Berichtdoor jorben » 12 jun 2009, 18:28

Toch wel een opmerking over de cultuurvragen.

Ik had ze alletwee van Thomas. Ik moest bewijzen dat licht een deeltjeskarakter heeft. Khad dus het idee van het foto-elektrisch effect uitgelegd. Blijkbaar vond hij da ni genoeg. Heb alles moeten opstellen qua formules enal.

Mijn andere vraag: wat is magnetisch veld en leg alle Maxwellbetrekkingen uit waar het magnetisch veld in voor komt. Ook ni bepaald simpel. Stelde ook tricky vragen.

bvb: uit welk materiaal moet een magnetische monopool gemaakt worde?. Ik wist dat dit niet bestaat, maar als hij zijn vraag zo stelt begin je toch wat te twijfelen aan uzelf:p.
Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Re: 2e zit-regeling

Berichtdoor Tom » 12 jun 2009, 18:40

srry, maar formules van foto-elektrisch effect afleiden is echt NIKS :p
Dat heb ik zelfs gedaan in een bijvraag van Irina (en men vraag ging dan nog over gravitationele redshift, dus je ziet hoever we afgedwaald zijn :p )

Ik heb 1 superdom ding gedaan:
Ik moest bewijzen dat licht golfkarakter heeft, dus ik die rot rot E en rot rot B enzo uitwerken
alles was juist

Zegt thomas opeens, ja , je hebt in je bewijs verschillende wetten van maxwell gebruikt, schrijf die van Faraday-lenz eens op

Schreef ik die toch wel verkeerd op zeker -,-
terwijl die in men bewijs wel juist stond :oops:

Ach ja, ik was erdoor op mijn mondeling anyway :p
jecoorem

Re: Over het examen 2009

Berichtdoor jecoorem » 12 jun 2009, 19:25

Ja denk bij de gemakkelijke dingen toch maar 2 keer na!

Ik moest iets in joule in eV omzetten, khad het al verkeerd opgeschreven maar realiseerde mij snel genoeg dak fout was.
Bekan afgang van formaat.

Jens
Rednas

Berichtdoor Rednas » 12 jun 2009, 21:15

lol,

khad cultuur verbeterd door Irina, was dik in orde, eigenlijk zelfs geen volwaardige bijvraag:p

@ jorben: ik heb voor da van deeltjeskarakter zoals ik al gezegd heb: vallen van licht, compton en FEE. dus met dat was irina echt heel content:p;)

hoofdvraag verbeterd door thomas, ook dik in orde, was mij probere vast te zetten door bijvragen en het lukte hem niet:p

thomas ondervraagt wel veeeeeeeeeeel strenger als Irina, hij kijkt echt of ge het begrijpt:p bij Irina hadk die indruk nie:p

en formules FEE?? das toch niks moeilijk :s:p gewoon Irradiantie=Nhf en iets met kinetische energie :p mv² / 2 meer had ge nie nodig:p
Tom

Berichtdoor Tom » 12 jun 2009, 21:19

Rednas schreef:
en formules FEE?? das toch niks moeilijk :s:p gewoon Irradiantie=Nhf en iets met kinetische energie :p mv² / 2 meer had ge nie nodig:p

Bij mij ging het alleen over W0 = h*f0
Maar goed, FEE had bijna niks met men vraga te maken
Hoe we er gekomen zijn:

Hoofdvraag was over gravitationele redshift
Je moet daar massa van foton bepalen door E=mc² en E=hf
vroeg ze vanwaar die E=hf vandaan kwam, ff iets over zwarte straling, dan een experiment dat wordt aangetoond, moest ik de opstelling ervan tekenen en heel kort uitleggen

En dat allemaal om te zeggen dat m = hf/c² :p

Thomas doet idd veel moeilijker dan Irina, maar het is doenbaar :p
Gill
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor Gill » 12 jun 2009, 21:30

Bij mij deed irina moeilijker als thomas :D
ik was vergeten te vermelden bij 1e wet van ampère da het met constante stroom was wat ze er op het einde nog heeft uitgesleurd, en bij elke stap vroeg ze superveel uitleg en kon ze nog vrij tricky vragen stellen. Tzal misschien haar dag nie geweest zijn :)

Thomas zijn vragen zijn idd vragen om 2 keer over na te denken, maar bij mij viel da beter mee als mijn hoofdvraag. Bij mij vroeg hij vaak om het simpel uit te leggen, "hoe zou ge het aan de madam op de bus uitleggen, die daar niks van verstaat"
Afbeelding

Terug naar “Fysica”