[opgelost] Hoe zit het examen ineen

1ste semestervak op 3 studiepunten
Aushim
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Re: Hoe zit het examen ineen

Berichtdoor Aushim » 15 jan 2009, 20:11

Da's juist wat ik zei.

En je moet totaal geen cijfers van buiten kenne, je moet gewoon grote ordes kunne geven. Zoals al de constante die we in elke vakken moeten kenne. Dus toch niet overdrijven hé serengeti.

Pauwke, ge zegt dat je minder van buiten moet leren in chemie? Come on ge gelooft dat toch zelf niet? Organische chemie! Vergelijk dat eens met economie...

Je moet idd enkele termen kennen, ma dat is in elk vak zo. Zelfs in informatica...

M'allé, ik heb nu juist het eerste deel af. Jullie gaan mij toch niet zeggen dat er veel te kennen is? Hoe MR en MC enzovoort verlopen? Dat kunt gij toch zelf weten! Totaal niet moeilijk. MR is gewoon een afgeleide van TR, enzovoort.

En Adam, idd de lessen waren niet zo boeiend maar om iets te weten over management moet je eerst micro en macro kennen hé. Zonder basiskennis ga dat niet lukke hé

Ben ik echt de enige die dat leuk vind?
Tom De Smedt
Op weg naar biggest IRW-fan!
Op weg naar biggest IRW-fan!
Contacteer:

Berichtdoor Tom De Smedt » 15 jan 2009, 20:27

Je hebt zeker gelijk als je zegt dat we eerst de basis moeten leren.

Persoonlijk vind ik dat ze dit vak best in de master hadden gegeven, veel nuttiger, misschien met een keuze entrepreneurship combineren, zo een dingen. Een economische bagage is meegenomen, maar eens ik in de arbeidsmarkt stap binnen pakweg een jaar of drie gaat er veel van deze kennis verloren zijn. Zelfde met milieuaspecten eigenlijk.
Think Different.

Treasurer van BEST Brussels 2009 -2010
http://www.bestbrussels.be
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 15 jan 2009, 22:58

Da's wel waar ... Bah je kunt altijd als keuzevakken economie pakken (een verderzetting ofzo) :P
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 15 jan 2009, 23:05

Ik geef toe, tweede boek is meer theorie. Vond het eerste wel leuker, en ook laatste stuk van het tweede. Ma al die termen zo'n begin, saai idd...

Beste Student, Zoals reeds door de secretariaten werd aangekondigd, heeft het examen Economie en Bedrijfsleven plaats op vrijdag 16 januari, van 9-12u, in QC en QD. Gelieve bij het studeren van het examen de volgende informatie in acht te nemen: - het examen test zowel het inzicht in de theorie als de kennis van begrippen; - de theorie is grondig te kennen; de student moet ook zelf grafieken kunnen schetsen (het betreft hier theoretische schetsen zoals in de slides; geen schetsen op basis van getallen of tijdreeksen); - berekeningen en calculaties worden niet gevraagd (rekenmachines worden dus niet gebruikt); - alle documenten op Pointcarré zijn te kennen; - de te kennen artikels uit Knack staan eveneens vermeld op Pointcarré; - ivm. statistieken OESO: de student moet de belangrijkste trends die we in de les hebben behandeld, kennen en kunnen verklaren. Mvg, Prof. Scheerlinck

Come on zeg, ze gaat toch niet definities vragen... We zitten niet meer in tmiddelbaar hé...
Joerie
IRW Moderator
IRW Moderator

Berichtdoor Joerie » 15 jan 2009, 23:37

Ik hoop van nie...
Da laatste is inderdaad grote en saaie shit.
Ik hou het voor gezien (heb macro eigenlijk nog maar eens gewoon doorgenomen. Morgen wa vroeger opstaan en me meer vrucht hopelijk...
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 15 jan 2009, 23:39

Ik dacht ook dat het sneller ging gaan... Alles af hebben zal niet lukke :x

Nogal een geluk dat economie de les was waar ik het minst heb geslapen, het zal mij helpen voor morge :P
hanssimi
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor hanssimi » 16 jan 2009, 00:41

zie maar da ge morge ni int slaap valt
Aushim
Contacteer: