[OPGELOST]aantal vragen bij de cursus

2de semestervak op 4 studiepunten
lordvy
Regelmatig forumgebruiker
Regelmatig forumgebruiker

[OPGELOST]aantal vragen bij de cursus

Berichtdoor lordvy » 04 jun 2010, 13:39

ik heb enkel de slides geleerd want ik weet niet of we extra dingen uit het boek moeten kennen

h8 vervormingsgedrag: bij twinning staat het voorbeeld BCC vlak (112) richting [111] die richting ligt toch niet in dat vlak? moet dat niet bij twinning?
h7 mechanische eigenschappen: waarom daalt de E modulus bij stijgende temperatuur?
h9 mechanische faling (h8 in het boek?) waar staat die case studie van een auto-as? ik vind die niet terug
h16 voorbeelden van corrosie: wat is erosie-corrosie?
zelfde hoofdstuk: hoe krijgt ge bij de pourbaix diagrammas de pH in u nernst vergelijking?

elektrische eigenschappen: wat stelt de grafiek bij bezetting vd elektronen ifv de temp voor?
stijgt de weerstand bij een geleider bij stijgende temperatuur? want het staat ook dat het daalt? slide 22 <=> slide 25
optische eigenschappen: totale interne reflexie: is phicrit niet bij phi' = 0° ipv 90° ?
thermische eigenschappen: thermische conductie in metalen staat op basis van kl maar moet dit ke zijn?

dankuzeer
Tom
Doctor in de forumwetenschappen
Doctor in de forumwetenschappen

Re: aantal vragen bij de cursus

Berichtdoor Tom » 04 jun 2010, 13:59

lordvy schreef:ik heb enkel de slides geleerd want ik weet niet of we extra dingen uit het boek moeten kennen

h7 mechanische eigenschappen: waarom daalt de E modulus bij stijgende temperatuur?

Ik denk dat dat is omdat je meer energie hebt, en dus gemakkelijker uit de potentiaalput raakt, en op die manier vergroot de afstand tussen de atomen, wat de elastische vervorming gemakkelijker maakt -> lagere E-modulus
h9 mechanische faling (h8 in het boek?) waar staat die case studie van een auto-as? ik vind die niet terug

Ik heb ergens in een ander topic gelezen dat ze die vorig jaar ook niet vonden, en dat die waarschijnlijk in een vorige editie staat van het boek

elektrische eigenschappen: wat stelt de grafiek bij bezetting vd elektronen ifv de temp voor?
stijgt de weerstand bij een geleider bij stijgende temperatuur? want het staat ook dat het daalt? slide 22 <=> slide 25

Bij een geleider stijgt hij, omdat de trillingen van het rooster overheersen, zodat de elektronen geen rechte lijn meer volgen

Bij een halfgeleider daalt de weerstand, er is minder energie nodig om van de valentie naar de conductieband te geraken
Die grafiek is ook enkel relevant bij halfgeleiders
thermische eigenschappen: thermische conductie in metalen staat op basis van kl maar moet dit ke zijn?

Heb ik ook tegengekomen, ik denk het wel
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 04 jun 2010, 14:25

lordvy schreef:elektrische eigenschappen: wat stelt de grafiek bij bezetting vd elektronen ifv de temp voor?

http://studentenforum-ir.vub.ac.be/viewtopic.php?f=64&t=843#p9643
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
jorben
Op weg naar biggest IRW-fan!
Op weg naar biggest IRW-fan!

Berichtdoor jorben » 04 jun 2010, 14:37

Als je vanachter in de inhoudstafel kijkt staat er dit: failure of weel axis --> W.... En die W staat voor website. Heb het zelf nog niet opgezocht, maar misschien moet je eens kijken op hun website

Terug naar “Materiaalkunde”