EIT/CS - Computer graphics & computer vision

Beerend
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

EIT/CS - Computer graphics & computer vision

Berichtdoor Beerend » 19 jan 2012, 19:42

Graphics:
Hoofdvraag: (5 minuten om even in de cursus te kijken zonder iets op te schrijven, dan 20 minuten ofzo om antwoord te formuleren)
- Bespreek de Phong shading formule en leg uit waarom dit een lokale methode is.
- Bespreek flat shading en interpolated shading (Gouraud en Phong)

Bijvragen:
- Leg het Cyrus-Beck algoritme voor clipping uit.
- Hoe kan je uit een rotatiematrix de rotatie-as en hoek halen?

Het Graphics gedeelte is vrij eenvoudig, maar dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat die stof ook effectief eenvoudiger is dan die van vision en dat de slides en bijhorende teksten duidelijker zijn.

Vision:
Hoofdvraag (5 minuten met cursus, je mocht blijkbaar ook schrijven en dan iets van een 20 minuten om verder te antwoorden):
- What is the relation between the translation and rotation of an object and its projection in the image.
- How to estimate the pose of an object.
- What are the differences between linear and non-linear methods and their advantages.

- Explain the concept of stereo.
- What part do correspondences play here?
- How does epipolar geometry simplify finding correspondences? Define the concepts of epipoles and epipolar lines.

Bijvragen:
Ik denk dat we uiteindelijk bijna de hele cursus gecoverd hebben. We hebben gepraat over photometry, rectifying, image matching (geometric+grayscale transform), shape from shading, numerieke methoden om een probleem op te lossen, ...
Om dan uiteindelijk te horen 'I expected more', maar hij zei wel dat het voldoende was.

Ik heb bij die eerste vraag alles uitgelegd van de transformatie 3D -> image plane, calibration matrix M, estimating M with Least Squares en da vond hij precies wel goe, maar hij verwachte dat ik iets zei over bewegende objecten. Ik interpreteerde de vraag als een statische scene omdat er nergens het woordt time of velocity stond, maar bon...

Terug naar “1ste Master in Ingenieurswetenschappen”