CM - Polymers

Ruben
Doctor in de forumwetenschappen
Doctor in de forumwetenschappen

CM - Polymers

Berichtdoor Ruben » 14 jun 2011, 14:27

Presentatie unkowns + korte bespreking.

Dan:
glassy state and crystals non-equilibruim? Why?
Deborah number?
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
yoachim
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Re: CM - Polymers

Berichtdoor yoachim » 14 jun 2011, 15:07

idem

mijn presentatie was wel veel te lang, ge kunt best zo gecondenseerd mogelijk doen, hoewel u vrij volume dan verhoogt verlaagt het toch u mobiliteit om makkelijk door de slides te bladeren.
Hij is zeer vriendelijk en geeft u bijkomende info over u unknowns, paar bijvragen waren:
-verschil tss tg in dma en dsc (in dsc is freq lager, linken met temp-tijds-equivalentie)
-(als ge unknown sbs hebt) waarom dat u ps piek zo uitgesmeerd is (door micibilaty en daardoor een interphase!)
-bij de manier om Tm° te bepalen de formule met gamma kunnen geven en uitleggen dat de rico 2 is
-wrm oxidatieve tga doen
-...
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Bart Mus
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Re: CM - Polymers

Berichtdoor Bart Mus » 14 jun 2011, 22:19

Kies ook voor de juiste woorden:
Voor een thermoplastisch elastomeer verwachten we 2 transities, en niet zomaar uit gaan van een smeltpiek, want bv niet waar voor SBS

Mijn Samples waren overigens NR en UHMWPE

Verder bijvragen:
-Morfologie van SBS, uitleggen hoe elasticiteit daar werkt, formule van entropy elasticity, twee tgs? => 2 fasen, physically linked
- Verschil tussen cis poly isopreen en poly butadiene (Bulky Bulky Side Group)
- Tg = Tg0-K/Mw
- UHMWPE => Lamellar thickness: Formule voor Tm uit Tmzero, hoe kan je Tmzero bepalen (2 methodes) - Betekenis van gamma ~rico => Lam / Lam theo
Lam theo is minimum waarde (immers bepaald bij dG=0)
Wat is de waarde van de thermodynamische smelttemperatuur voor dit materiaal? (Weet het niet meer van buiten maar staat in de cursus). Dit ligt beneden de gevonden waarde, hoe kan dat? => kon ik eigenlijk onmogelijk weten maar ligt aan het feit dat het een kristalrooster verandering ondergaat, of zoiets, als je UHMWPE hebt moet je het maar eens opzoeken, er is een thesis rond geweest op de dienst. Na die verandering van kristalrooster begint het te smelten, vandaar de brede bult. Productie is trouwens door DSM gedaan, via gelspinning (vandaar de zeer smalle fiber). Het product heet Stamylan.

Dus als die van volgend jaar met UHMWPE nu geen 18 haalt weet ik het ook niet meer :P
"Sakujo!"

Terug naar “1ste Master in Ingenieurswetenschappen”