oef 3.7 p.96 (boek 1)

1ste semestervak op 6 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
Hilke
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!

oef 3.7 p.96 (boek 1)

Berichtdoor Hilke » 30 dec 2008, 13:00

Ik heb een beetje een probleem met die oefening te bewijzen.. De pijl van links naar rechts, lukt wel, maar omgekeerd niet zo.. Ik zie wel in dat als je weet dat dim(V)=dim(W) (en dus v=w) je het kan bewijzen, maar ik weet niet zo goed hoe je die stap juist moet bewijzen...
Kan iemand mij helpen?
frank.vanbever
IRW Moderator
IRW Moderator

Re: oef 3.7 p.96 (boek 1)

Berichtdoor frank.vanbever » 30 dec 2008, 17:32

ik heb hier twee dingen staan bij die oefening die als hint bedoeld zijn, ik meen mij te herinneren, alhoewel ik ni 100% zeker ben dus neem mijn woord hier ni voor, da ze respectievelijk bedoeld zijn voor de pijl van links naar rechts en van rechts naar links. dees is wa er in mijn nota's staat
algemeen: kijk de eigenschappen van injectief en surjectief na
  1. hint: stelling 2.2.3 -> injectief en lineair
  2. hint: stelling 2.2.4 -> voortbrenger op voortbrenger

ik hoop da ge der iets aan hebt (ben zelf ni echt sterk in bewijzen). miss is het ook handig om de volledige oefening te posten kwestie da de ouderejaars die hier regelmatig is komen kijken u miss kunnen helpen Als ge der echt ni aan uit geraakt kunde altijd naar cara gaan op de 6e januari, ge hebt daar normaal gezien ne mail van gehad, dien houdt dan permanentie samen me caenepeel en de prof van wiskunde van de archies om vragen te beantwoorden.

Terug naar “Lineaire Algebra”