Keuze-OO's

ideglier
Prof in de forumwetenschappen

Keuze-OO's

Berichtdoor ideglier » 10 sep 2011, 14:43

Kan iemand de opleidingsfiches zien op de VUB site, want ik geraak er ni meer op...
En tis vrij dringend want kmoen mijn keuzevakken nog kiezen :)
I love the smell of petrol in the morning. Smells like ... SPEED!
Afbeelding
Tom
Doctor in de forumwetenschappen
Doctor in de forumwetenschappen

Re: Keuze-OO's

Berichtdoor Tom » 10 sep 2011, 15:26

Nee, ik kan ze ook niet zien

Maar zo moeilijk is dat niet, je mag keuzevakken kiezen die niet in de lijst staan:

Als je echt iets fotonica wilt blijven doen kan ik je aanraden:
"De wetenschap van zaklampen" (3 studiepunten) en "De geschiedenis van de gloeilamp" (4 studiepunten)

Als je toch iets nuttig wilt doen, moet je bij de vakken van bouwkunde gaan kijken
ideglier

Berichtdoor ideglier » 10 sep 2011, 16:03

Tom schreef:Nee, ik kan ze ook niet zien

Maar zo moeilijk is dat niet, je mag keuzevakken kiezen die niet in de lijst staan:

Als je echt iets fotonica wilt blijven doen kan ik je aanraden:
"De wetenschap van zaklampen" (3 studiepunten) en "De geschiedenis van de gloeilamp" (4 studiepunten)

Als je toch iets nuttig wilt doen, moet je bij de vakken van bouwkunde gaan kijken

Als gij iets nuttig wilt doen eh, bol het dan af van het forum en van de VUB en gaat ergens een tent opslaan in de diepe toendra van Rusland zoda ge niemand ambeteert
Afbeelding
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 11 sep 2011, 01:10

mijn vakken zijn echt supercool
ik vind het echt leuk om zo dingen te mogen kiezen:

Transmissiemedia en -systemen; Leo Van Biesen
CAE-tools for the Design of Analog Electronic Circuits; Gerd Vandersteen
Design en karakteriseren van hoogfrequente (niet-lineaire) systemen; Wendy Van Moer
Gevorderde controletechnieken; Rik Pintelon
Industriële meetomgevingen; Leo Van Biesen
RF/Microwave Design Techniques: from Datasheet to Product; Yves Rolain
Geavanceerd analoog ontwerp; Pieter Rombouts UGENT
Analoge schakelingen voor telecommunicatiesystemen; Steyaert Michel KUL
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
ideglier

Berichtdoor ideglier » 12 sep 2011, 14:52

Bij deze de keuzevakken die ik ga pakken:

- minor elektronica (21 SP):
* Digitale signaalverwerking (4 SP)
* Signaaltheorie (5 SP)
* Hoogfrequente elektronica en antennes (6 SP)
* Analoge elektronica (6 SP)

- Definitieve keuzevakken (6 SP):
* Ontwerp en realisatie van digitale schakelingen (van Kuijck) (3 SP)
* Java programming: the language (van Nyssen :P) (3 SP)

- 3 SP die ik nog moe opvullen: dit zijn de kandidaten:
* Java-Programming: advanced concepts (ook van Nyssen, ma hij heeft mij gezegd da ge al veel Java kunt na dienen eerste cursus en er is daarbovenop een programmeerproject in groepsverband (en ik weet ni hoe ijverig da die mannen van de computerscience zijn :p), dus tees heeft weinig kans da ik het ga nemen)
* Image processing (ziet er heel interessant uit ma is wel van diene Munteanu). Leert ge daar iets interessant bij?

Momenteel peis ik dus da ik de Image Processing ga pakken...
Afbeelding
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 13 sep 2011, 08:58

pak dat van kuijk niet, dat is saai. Neem misschien geïntegreerde elektronische schakelingen als vervanger, dat vertelt hetzelfde, maar leert u geen saaie programmeertaal aan, maar wel de huidige ontwerpstrategie achter System On Chip.

Image Processing is interessant, maar wel heel veel voor zijn 3 studiepunten. Ge ziet Wavelets, Image enhancement technieken, compressietechnieken, edge detection technieken en segmentatie.
ik denk wel niet dat ge met de kennis van image processing ooit nog iets gaat doen, tenzij ge fotoshop gaat programmeren

waarom pakt ge geen fotonica keuzevakken?
AdamCooman The IRW God
Afbeelding

ideglier

Berichtdoor ideglier » 13 sep 2011, 11:12

AdamCooman schreef:pak dat van kuijk niet, dat is saai. Neem misschien geïntegreerde elektronische schakelingen als vervanger, dat vertelt hetzelfde, maar leert u geen saaie programmeertaal aan, maar wel de huidige ontwerpstrategie achter System On Chip.

Image Processing is interessant, maar wel heel veel voor zijn 3 studiepunten. Ge ziet Wavelets, Image enhancement technieken, compressietechnieken, edge detection technieken en segmentatie.
ik denk wel niet dat ge met de kennis van image processing ooit nog iets gaat doen, tenzij ge fotoshop gaat programmeren

Het probleem is: ik moet nog 6 SP zien op te vullen: 3 SP in het eerste en dan nog 3 SP in het tweede semester, oftewel een jaarvak van 6 SP, ma da heb ik al met analoge elektronica. Da van Kuijck leek mij wel nice omda ge daar ewa kon knutselen met bits...
Die image processing, mss is het toch wel belangrijk om da te weten...

AdamCooman schreef:waarom pakt ge geen fotonica keuzevakken?

ik heb ze vorig jaar allemaal opgebruikt :P (we moesten er 4 nemen, niet meer, niet minder en van 5 zal er dus geen sprake zijn en van 3 ook niet en van 6 helemaal niet :D : Nonlinear Optics, Optical Design with ray tracing software, Quantum Optics en Internship in Photonics)
Afbeelding
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 14 sep 2011, 00:13

ideglier schreef:ik heb ze vorig jaar allemaal opgebruikt :P (we moesten er 4 nemen, niet meer, niet minder en van 5 zal er dus geen sprake zijn en van 3 ook niet en van 6 helemaal niet :D : Nonlinear Optics, Optical Design with ray tracing software, Quantum Optics en Internship in Photonics)

zo raar, ge volgt dan fotonica, dan verwacht ge toch dat ge zo veel fotonica vakken kunt pakken als ge wilt, maar ja, wie ben ik om de keuzes van de fotonica in twijfel te trekken :P

twee vakken van 3 studiepunten nemen is wel moeilijk. Image processing is er eigenlijk zeker 5 waard, voor ons was het het zwaarste examen van ons tweede semester, terwijl het het minst studiepunten had. laat u daar zeker niet door vangen.
De interessantere vakken hebt ge enige voorkennis voor nodig (zie pakket meten en modelleren, ik ben bvb fan van RF/Microwave Design Techniques: from Datasheet to Product) en alle (interessante) vakken van het pakket meten en modelleren zijn 4 studiepunten.
het is zeker geen gemakkelijke opgave in uw geval. Ik zou is met de Rolain gaan babbelen. die zal zeker u alles goed kunnen uitleggen en u graag zien komen
AdamCooman The IRW God
Afbeelding

ideglier

Berichtdoor ideglier » 14 sep 2011, 10:46

AdamCooman schreef:
ideglier schreef:ik heb ze vorig jaar allemaal opgebruikt :P (we moesten er 4 nemen, niet meer, niet minder en van 5 zal er dus geen sprake zijn en van 3 ook niet en van 6 helemaal niet :D : Nonlinear Optics, Optical Design with ray tracing software, Quantum Optics en Internship in Photonics)

zo raar, ge volgt dan fotonica, dan verwacht ge toch dat ge zo veel fotonica vakken kunt pakken als ge wilt, maar ja, wie ben ik om de keuzes van de fotonica in twijfel te trekken :P

Ze willen dat we een 'brede kennis' opdoen van het ingenieursleven ... Tja kverschoot mij ook toen da ik da vorig jaar hoorde :P

AdamCooman schreef:twee vakken van 3 studiepunten nemen is wel moeilijk. Image processing is er eigenlijk zeker 5 waard, voor ons was het het zwaarste examen van ons tweede semester, terwijl het het minst studiepunten had. laat u daar zeker niet door vangen.
De interessantere vakken hebt ge enige voorkennis voor nodig (zie pakket meten en modelleren, ik ben bvb fan van RF/Microwave Design Techniques: from Datasheet to Product) en alle (interessante) vakken van het pakket meten en modelleren zijn 4 studiepunten.
het is zeker geen gemakkelijke opgave in uw geval. Ik zou is met de Rolain gaan babbelen. die zal zeker u alles goed kunnen uitleggen en u graag zien komen

nee idd, ma alleszins neig bedankt voor de tips ;)
Kzal zien da ik de vrijdag is met de Rolain kan babbelen, vrijdag moet ik toch zijn op de VUB :)
Afbeelding
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 14 sep 2011, 14:09

ideglier schreef:nee idd, ma alleszins neig bedankt voor de tips ;)
Kzal zien da ik de vrijdag is met de Rolain kan babbelen, vrijdag moet ik toch zijn op de VUB :)

ik zit ook op het 6de, een hele dag wss. spring maar is binnen
en 's middags eten, de voerkes zijn superlekker
AdamCooman The IRW God
Afbeelding

Terug naar “Master in Ingenieurswetenschappen”