pc

Toekomstige student? Kom je vragen gerust hier stellen.
mbrüls

pc

Berichtdoor mbrüls » 29 jun 2009, 14:12

welke pc heb ik als toekomstig student ir architect nodig: een mac of een windows?
aomlives
IRW Moderator
IRW Moderator

Re: pc

Berichtdoor aomlives » 29 jun 2009, 15:12

Programma's zoals AutoCAD en Inventor zijn enkel voor Windows. Maar op een Mac kunt ge relatief gemakkelijk Windows draaien met bootcamp of als hem krachtig genoeg is het gewoon helemaal virtualizeren. Dus uiteindelijk maakt het niet zoveel uit. Kies gewoon de computer waarmee ge het beste kunt werken en waar ge u goed bij voelt.
Linux is like a wigwam. No Windows, no Gates and Apache inside.
Aushim
Master in de forumwetenschappen
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 29 jun 2009, 15:25

Wilt ge ook een laptop kopen?
Want ter informatie: het eerste jaar hebt ge geen nood aan een laptop! Beter een jaar extra wachten, of zelfs twee, en dan een veel betere laptop kopen!
Op de vub hebt ge immers pc-zalen met pc's die AUTOCAD en al de nodige programma's bevatten, en deze pc's zijn vaak vrij.
frank.vanbever
IRW Moderator
IRW Moderator

Berichtdoor frank.vanbever » 27 apr 2010, 17:29

Afbeelding
da is de belangrijkste computer die ge gaat nodig hebben. verder hebt ge niks echt serieus van pc nodig, het zwaarste programma da ge ga moeten draaien in 1e bach (ingenieur dan he, ni architect) is XDS (of matlab als ge geen probleem hebt me een beetje illegaliteit hehe :evil: ).ik neem aan da da hetzelfde is voor ing arch. er wordt voornamelijk windows gebruikt dus ik zou da toch wel aanraden (of mac me parallel/bootcamp of linux me virtualbox)

Terug naar “Forum voor toekomstige studenten”