Wielrennen vs voetbal

Tom V
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Re: Wielrennen vs voetbal

Berichtdoor Tom V » 05 jun 2009, 18:01

Laurens schreef:Dat Milan Lab is maar louche, dat is een schone naam voor vuile praktijken... Ze bereiken er wel veel mee, maar daar is toch meer aan de hand dan revolutionaire kinesitherapie ofzo...

Dat er daar louche dingen gebeuren, dat sluit ik zeker niet uit. Maar in de eerste plaats gaat het daar over wetenschappelijke begeleiding van de spelers, in de zin van blessurepreventie, begeleiding bij revalidatie, trainingsschema's en nauwgezette opvolging van individuele trainingsresultaten. Enkele jaren geleden is men bij Club Brugge trouwens ook met een soortgelijk systeem begonnen (op kleinere schaal weliswaar, want Club blijft nog altijd een Belgisch team met bescheiden resultaten). Men gaat ervan uit dat men op die manier de carrières van spelers kan verlengen en langdurige blessures kan vermijden. En ergens klopt er wel iets van, want sinds Van Winckel bij Club Brugge begon te werken, was Ishiaku ineens veel minder geblesseerd voor lange tijd.
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Tom » 05 jun 2009, 18:07

Bwa, in het wielrennen is ook zon louche centrum
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 012009_131
XD
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 05 jun 2009, 18:11

Aushim schreef:En moesten die spelers niet zoveel geld hebben, dan zouden de coach's meer krijgen, of de managers van de club. Als kaka nu minder zou verdienen, zou dat geld nooit bij ons, of bij de armen komen hé... Dus ja, tis het leven...

Leuk dat ik ook door iemand gesteund word :-)

Dat dat geld niet bij de armen komt, is zelfs relatief: een aantal voetballers zetten zich in voor derdewereldlanden, steunen projecten, en elk jaar is er wel een voetbalwedstrijd tussen sterrenteams om geld in te zamelen voor een of ander goed doel. Dus in zekere zin komt het geld dat ze verdienen wel bij armen terecht.
En om dan nog maar te zwijgen van hun maatschappelijke impact... Ge zou nog verschieten hoeveel jongeren er in armere landen uit de criminaliteit blijven dankzij hun liefde voor het voetbal (geldt o.a. voor iemand als Nabil Dirar).

Ik wil niet weerleggen dat de lonen buiten proportie zouden zijn, dat klopt. Maar ergens is het wel de verdienste van het voetbal dat het verdiende geld in de eerste plaats bij de "werknemers" (de voetballers dus) terechtkomt, en niet bij voorzitters, bestuursleden of managers. Op dit vlak kan de maatschappij nog veel leren van de sport :-) Want bedenk dit: jullie klagen wel dat ingenieurs minder verdienen dan managers, maar dat het in het voetbal omgekeerd is, vinden jullie blijkbaar ook niet normaal. Echt consequent vind ik dat niet :-)

Afbeelding
Ruben

Berichtdoor Ruben » 05 jun 2009, 18:33

Heeft er iemand gezegd dat hij vind dat de managers van de voetballers meer moeten verdienen dan de voetballer zelf?
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 05 jun 2009, 18:55

pauwke schreef:Heeft er iemand gezegd dat hij vind dat de managers van de voetballers meer moeten verdienen dan de voetballer zelf?

Nee, ik zei toch ook niet dat iemand dat zei?

Afbeelding
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Laurens » 05 jun 2009, 20:09

Tom V schreef:Ik wil niet weerleggen dat de lonen buiten proportie zouden zijn, dat klopt. Maar ergens is het wel de verdienste van het voetbal dat het verdiende geld in de eerste plaats bij de "werknemers" (de voetballers dus) terechtkomt, en niet bij voorzitters, bestuursleden of managers. Op dit vlak kan de maatschappij nog veel leren van de sport :-) Want bedenk dit: jullie klagen wel dat ingenieurs minder verdienen dan managers, maar dat het in het voetbal omgekeerd is, vinden jullie blijkbaar ook niet normaal. Echt consequent vind ik dat niet :-)

Ik klaag niet dat ingenieurs minder verdienen dan managers. Er moet gewoon een eerlijke(re) verdeling zijn. Iedereen moet een menselijk leven kunnen leiden, en enorme, buitensporige luxe is niet nodig.
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 05 jun 2009, 21:21

Was er in het wielrennen geen schandaal met een zekere dr. Ferrera ofziets???
Is het dat wat bedoelt wordt met iets gelijkaardigs in het wielrennen?

En ik wil toch ook aansluiten dat voetbal voor veel mensen (lees: kinderen) iets is dat hun ten goede komt en van't straat houd om het clichématig te zeggen
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 05 jun 2009, 21:22

Laurens schreef:
Tom V schreef:Ik wil niet weerleggen dat de lonen buiten proportie zouden zijn, dat klopt. Maar ergens is het wel de verdienste van het voetbal dat het verdiende geld in de eerste plaats bij de "werknemers" (de voetballers dus) terechtkomt, en niet bij voorzitters, bestuursleden of managers. Op dit vlak kan de maatschappij nog veel leren van de sport :-) Want bedenk dit: jullie klagen wel dat ingenieurs minder verdienen dan managers, maar dat het in het voetbal omgekeerd is, vinden jullie blijkbaar ook niet normaal. Echt consequent vind ik dat niet :-)

Ik klaag niet dat ingenieurs minder verdienen dan managers. Er moet gewoon een eerlijke(re) verdeling zijn. Iedereen moet een menselijk leven kunnen leiden, en enorme, buitensporige luxe is niet nodig.

Ge ziet duidelijk dat de laurens een russische roets heeft he :D
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.
Tom

Berichtdoor Tom » 05 jun 2009, 21:26

tja dokters en wielrennen is een combinatie die vaak fout afloopt :p
Dr. Ferrari is er zo een, een bekendere momenteel is dr. Fuentes

en ja, veel bekende renners zijn erbij betrokken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eufemiano_Fuentes

Maarja, ik denk dat, ondanks alle doping, wielrennen een mooie sport blijft om naar te kijken, alhoewel het vast leuker is als er geen doping is.
Maar op het scherm merk je daar niks van, het blijft even spannend

bekijk op die wikipedia link zeker de onderste paragraaf
Laatst gewijzigd door Tom op 05 jun 2009, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Laurens » 05 jun 2009, 21:28

Minnebo schreef:
Laurens schreef:

Ge ziet duidelijk dat de laurens een russische roets heeft he :D

Nochtans, Irina was niet mijn favo prof :D

Terug naar “Flood-discussies”