Wielrennen vs voetbal

Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Re: Wielrennen vs voetbal

Berichtdoor Laurens » 04 jun 2009, 10:26

pauwke schreef:Oh mijn god, discusieren of wielrennen of voetbal het meest tactische of strategische is.

Effe update:
1)In ons dorp is ne voetballer uit de bocht gegaan, een ganse weide over gereden en dan nog een huist geramd.
Zijn commentaar:"vergeleken met de doden in Gaza is dit toch niets?"

2)Tom Boonen

Als ik naar deze paar van de talrijke voorbeelden kijk, kan ik mij niets anders inbeelden dat er totaal geen intelligentie nodig is voor beide sporten.
Ik heb niets tegen sporten. Maar sporten zijn om te DOEN, niet om over te zeggen wat iemand al dan wel of niet moet doen.
En als ge dan ziet oeveel dat die verdienen, dat is toch schandalig. Zeggen dat IR's dikkenekken zijn, maar zij verdienen het geld dat ze verdienen. Kan niet van iedereen gezegd worden.

Maar vermits dit bij de flood discusie staat, zal ik nu mijn dagelijkse flood toevoegen.

Mooi, het leven is mooi. Zo bie ba boe ba mooi

Groot gelijk, voetballers/coureurs verdienen schandalig veel - zelfs al duurt hun carrière max. tot hun 4Oe, dan nog verdienen zij op één jaar wat een normaal mens met wat geluk verdient op 10 jaar. Dat is volledig uit verhouding.

En die voetballer, was dat Legear? Wa ne zot (die van Anderlecht, eh...) :D
Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Tom » 04 jun 2009, 10:30

Maar boonen nu...
Die kerel is gewoon in de verkeerde sport terecht gekomen, hij is een wielrenner met een voetballersmentaliteit :p

En ik ben ook niet bepaald een fan van boonen, maar goed

En ik weet niet echt of wielrenners zo luxueus leven als voetballers hoor...(als we tom boonen buiten beschouwing laten of course)
Er zijn er wel, maar ik heb (weeral: buiten boonen) nog nooit een wielrenner uit de bocht weten vliegen met zijn ferrari, of zelfs al dronken rijden hoor je zelden iets van (het zal wss wel gebeuren)
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Laurens » 04 jun 2009, 11:10

tom_ schreef:Maar boonen nu...
Die kerel is gewoon in de verkeerde sport terecht gekomen, hij is een wielrenner met een voetballersmentaliteit :p

En ik weet niet echt of wielrenners zo luxueus leven als voetballers hoor...(als we tom boonen buiten beschouwing laten of course)
Er zijn er wel, maar ik heb (weeral: buiten boonen) nog nooit een wielrenner uit de bocht weten vliegen met zijn ferrari, of zelfs al dronken rijden hoor je zelden iets van (het zal wss wel gebeuren)

Ja, voetballers zijn meer (niet allemaal natuurlijk) johnny's en zo
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 04 jun 2009, 13:24

Laurens schreef:
tom_ schreef:Maar boonen nu...

Ja, voetballers zijn meer (niet allemaal natuurlijk) johnny's en zo

Stijn Stijnen is de grootste johnie dat er rond loopt...
btw er wordt teveel naar het privé leven van voetballers gekeken.
Een goede voetballer ben je op het veld, om te beginnen, en erbuiten doe je toch gewoon wat je wilt doen?
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.
Ruben

Berichtdoor Ruben » 04 jun 2009, 13:30

Ja das, waar.
Maar dat het buiten het veld allemaal debielen zijn, daar kan ik nu weining aan doen.

Ma bon, ik voetbal zelf ook wel graag. Dus ik heb niets tegen de sport op zich.
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 04 jun 2009, 13:33

pauwke schreef:Ja das, waar.
Maar dat het buiten het veld allemaal debielen zijn, daar kan ik nu weining aan doen.

Veralgemenen is natuurlijk gemakkelijk.
Veel voetbalspelers hebben het natuurlijk zonder heel veel moeite heel comfortabel en dat steekt blijkbaar wel mensen de ogen uit...
Maar ik wil ook in herinnering brengen dat er veel voetballers zijn die nooit uitgaan (Iniesta dacht ik) en heel veel die in hun vrije tijd een fonds/vzw oprichten voor ontwikkelingslanden (Kompany, Eto'o,...)

Deze redenering geld volgens mij niet

voetballer => johnie, want dan zou vengoed moeten gelden dat alle johnie's voetballers zijn...
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Laurens » 04 jun 2009, 15:11

Minnebo schreef:
pauwke schreef:Ja das, waar.

Veralgemenen is natuurlijk gemakkelijk.
Veel voetbalspelers hebben het natuurlijk zonder heel veel moeite heel comfortabel en dat steekt blijkbaar wel mensen de ogen uit...
Maar ik wil ook in herinnering brengen dat er veel voetballers zijn die nooit uitgaan (Iniesta dacht ik) en heel veel die in hun vrije tijd een fonds/vzw oprichten voor ontwikkelingslanden (Kompany, Eto'o,...)

Deze redenering geld volgens mij niet

voetballer => johnie, want dan zou vengoed moeten gelden dat alle johnie's voetballers zijn...

Kent ge de betekenis van 'niet allemaal'? En daarbij, dat is gewoon grappig om is met die mensen te lachen, die verdienen toch genoeg geld (en het is dus inderdaad een beetje uit jaloezie dat men karikaturen maakt van voetballers).
Tom V
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 04 jun 2009, 17:40

Minnebo schreef:Stijn Stijnen is de grootste johnie dat er rond loopt...

Stijnen loopt tenminste niet rond met een zak van Louis Vuitton of met een tatoeage in slecht Latijn...
Zijn commentaren in de pers zijn niet altijd even slim en ijverig is hij ook niet bepaald, maar zijn nuchterheid is toch een enorme troef ten opzichte van de meeste andere voetballers. Ik hou mijn hart vast voor de dag dat hij uit Brugge vertrekt...
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 04 jun 2009, 17:55

pauwke schreef:Als ik naar deze paar van de talrijke voorbeelden kijk, kan ik mij niets anders inbeelden dat er totaal geen intelligentie nodig is voor beide sporten.
Ik heb niets tegen sporten. Maar sporten zijn om te DOEN, niet om over te zeggen wat iemand al dan wel of niet moet doen.
En als ge dan ziet oeveel dat die verdienen, dat is toch schandalig. Zeggen dat IR's dikkenekken zijn, maar zij verdienen het geld dat ze verdienen. Kan niet van iedereen gezegd worden.

Zeggen dat je geen intelligentie nodig hebt voor die sporten, getuigt niet van veel inzicht in sport. Een voetballer die zich perfect weet te positioneren op het veld, die de doorsteekpass geeft tussen de verdedigende lijnen door... En dat alles beslist hij in fracties van seconden. Of de trainer die van een bende pottenstampers een succesvol geheel maakt dat erin slaagt wedstrijden te winnen, door duidelijke looplijnen of door het uitbuiten van de zwakke punten van de tegenstander. Dat zijn echt dingen die niet iedereen kan.

Het feit dat de sporters zo goed betaald worden, is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn enorm veel mensen die veel geld willen betalen om naar sport te kijken, en dus is er enorm veel geld om hen te betalen. Is het eerlijk? Nee, waarschijnlijk niet. Maar langs de andere kant: sporters engageren zich (in principe) om 15-20 jaar van hun leven gezond te leven, in vorm te blijven, en wedstrijden te spelen/rijden/whatever op de momenten dat gij in uw luie zetel zit. het is nu ook niet zo dat zij een perfect luilekker leven hebben...
En bedenk ook dit: er zijn elk jaar over de hele wereld duizenden ingenieurs die afstuderen, allemaal met een soortgelijke opleiding. Maar er is maar 1 Lionel Messi, 1 Cristiano Ronaldo, 1 Kaka. Elk van die personen heeft unieke kwaliteiten. Durft gij zeggen dat uw kwaliteiten als ingenieur veel unieker zijn dan die van de ca 300 anderen die tegelijk met u zullen afstuderen in België?
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Laurens » 04 jun 2009, 19:05

Tom V schreef:
pauwke schreef:Als ik naar deze paar van de talrijke voorbeelden kijk, kan ik mij niets anders inbeelden dat er totaal geen intelligentie nodig is voor beide sporten.

Zeggen dat je geen intelligentie nodig hebt voor die sporten, getuigt niet van veel inzicht in sport. Een voetballer die zich perfect weet te positioneren op het veld, die de doorsteekpass geeft tussen de verdedigende lijnen door... En dat alles beslist hij in fracties van seconden. Of de trainer die van een bende pottenstampers een succesvol geheel maakt dat erin slaagt wedstrijden te winnen, door duidelijke looplijnen of door het uitbuiten van de zwakke punten van de tegenstander. Dat zijn echt dingen die niet iedereen kan.

Het feit dat de sporters zo goed betaald worden, is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn enorm veel mensen die veel geld willen betalen om naar sport te kijken, en dus is er enorm veel geld om hen te betalen. Is het eerlijk? Nee, waarschijnlijk niet. Maar langs de andere kant: sporters engageren zich (in principe) om 15-20 jaar van hun leven gezond te leven, in vorm te blijven, en wedstrijden te spelen/rijden/whatever op de momenten dat gij in uw luie zetel zit. het is nu ook niet zo dat zij een perfect luilekker leven hebben...
En bedenk ook dit: er zijn elk jaar over de hele wereld duizenden ingenieurs die afstuderen, allemaal met een soortgelijke opleiding. Maar er is maar 1 Lionel Messi, 1 Cristiano Ronaldo, 1 Kaka. Elk van die personen heeft unieke kwaliteiten. Durft gij zeggen dat uw kwaliteiten als ingenieur veel unieker zijn dan die van de ca 300 anderen die tegelijk met u zullen afstuderen in België?

Vindt gij het leuk om u dag in, dag uit uit de naad te werken voor de maatschappij en daar dan amper een fractie voor te krijgen dan wat voetballers verdienen? Mensen die beginnen aan een job engageren zich om tot hun 65 te werken en andere mensen te dienen, terwijl voetballers gewoon voor zichzelf spelen.

In verband met het vraag-en-aanbodprincipe heb je gelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat je 65 miljoen moet gaan betalen voor 1 voetballer, hoe geniaal hij ook is. Die bedragen zijn totaal uit verhouding.
Mijn ingenieurstalenten zijn waarschijnlijk niet uniek, maar ik kan er wel iets mee doen voor andere mensen. Ik zou dan ook evenveel betaald worden als andere ingenieurs.
Iemand die goed werkt en toont dat hij meer kan, verdient opslag, maar geen €250 000 in de maand.

Dat gezegd zijnde, laten we het maar weer op een luchtige conversatie houden en genieten van sport :) subiet wordt het hier nog een serieuze discussie!

Terug naar “Flood-discussies”