Wielrennen vs voetbal

Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Wielrennen vs voetbal

Berichtdoor Tom » 03 jun 2009, 18:48

Naar aanleiding van een discussie op men facebook:
Wat is de spannendste/leukste/beste sport van bovenstaande?
Voetbal of Wielrennen

Ik ga voor wielrennen, de enige sport waar we met ons belgenlandje mee naar buiten kunnen komen zonder uitgelachen te worden.
^^

Meer argumenten in de loop van het topic :p
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Re: Wielrennen vs voetbal

Berichtdoor Laurens » 03 jun 2009, 18:54

Ik ga resoluut voor voetbal. Ik kijk graag en ik speel het graag (zowel op PlayStation als in 't echt - al kan ik er geen bal van :D). Ik vind het leuk om voor een bepaalde ploeg te supporteren en helemaal in een match op te gaan.

Het kan me niet echt schelen dat de Rode Duivels veeleer Roze Duivels zijn, ik ben niet zo een Belgicist. Al voel ik wel een bepaalde 'trots' als iemand van 'mijn' vaderland €20 miljoen waard is.

Wielrennen is niet echt mijn ding, ik weet niet waarom. Veldrijden zie ik wel graag. Ik denk dat het komt doordat in het wielrennen altijd zo een gedoe is van sprint optrekken kopmannen... en niet gewoon koersen.
Tom

Berichtdoor Tom » 03 jun 2009, 19:00

Ja dat is het net, Wielrennen is niet gewoon: stap op u fiets, rij zo snel als ge kunt, ziet dat ge als eerste aankomt

Er zitten hele tactieken achter en redeneringen, dat maakt het net zo interessant om ernaar te kijken :D

En in wielrennen kan je ook opgaan in een race ^^
yoachim
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Berichtdoor yoachim » 03 jun 2009, 19:01

tom_ schreef:Ja dat is het net, Wielrennen is niet gewoon: stap op u fiets, rij zo snel als ge kunt, zorgt dat ge ni valt,ziet dat ge als eerste aankomt
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Tom V
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 03 jun 2009, 19:02

yoachim schreef:Ja dat is het net, Wielrennen is niet gewoon: stap op u fiets, rij zo snel als ge kunt, zorgt dat ge ni valt, zorgt dat ge niet gepakt wordt op doping, ziet dat ge als eerste aankomt
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Tom

Berichtdoor Tom » 03 jun 2009, 19:07

vallen mag wel, dat kan zelfs resulteren in de spannendste situatie van het jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=jwIPJ1BTkmY

Natuurlijk moet je de context kennen van die val om hem spannend te vinden
Kort gezegd: Di luca staat enkele seconden achter op Menchov in het algemeen klassement om de roze trui
Menchov komt in de allerlaatste kilometer ten val, en dreigt even zijn roze trui kwijt te spelen

DAT is spanning ^^

en ja doping, wielrennen heeft er slechte naam door gekregen, al is het wel fel verbeterd laatste maanden en jaren hoor...
Maar doping wordt in voetbal ook gebruikt dus k...
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 03 jun 2009, 19:13

tom_ schreef:Maar doping wordt in voetbal ook gebruikt dus k...

Zonder twijfel, maar ik denk toch dat de proporties anders zijn... Wielrennen is meer fysiek, voetbal is voor een zeer groot deel techniek. Doping kan dus veel meer het verschil maken in het wielrennen dan in het voetbal.

En zeggen dat het nu beter is... Als je elk jaar op pakweg 500 actieve profs er ca. 25 schorst voor twee jaar en er blijven nog altijd mensen over die gepakt worden, dan denk ik niet dat je echt goed bezig bent. Face it, pakweg een tourpodium zonder doping is gewoon onmogelijk.
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 03 jun 2009, 19:16

in principe kan ik mij inbeelden dat beide attractief zijn. Ikzelf ondervind veel meer spanning bij voetbalmatchen (en zelfs hartritmestoringen als het anderlecht betreft) dan bij wielrennen. Het enigste dat ik over de jaren wat gevolgd heb (verlede jaar en het jaar ervoor alleen eigenlijk) was de legendarische tour de france, maar dan vooral omdat ik in frankrijk altijd op vakantie was die periode en ik toch niets beters om handen had. Ik moet dan eerlijk zeggen dat ik bij een wielerwestrijd enkel op het einde spanning ondervond, en de uren ervoor slechts traag-op-gang-komend-voorspel. Voetbal wedstrijden kunnen ook saai zijn, maar het nu komt mijn punt. Hetgeen een voetbal wedstrijd van een wielerettape onderscheid is imo dat een voetbal wedstrijd een de volle tijd spannen kan zijn, en dat zie ik nooit gebeuren bij een wielerwedstrijd...

Geef mij dus maar voetbal, bij voorkeur live in't stadion en anders gewoon gezellig voor tv
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Laurens » 03 jun 2009, 19:17

tom_ schreef:vallen mag wel, dat kan zelfs resulteren in de spannendste situatie van het jaar:
http://www.youtube.com/watch?v=jwIPJ1BTkmY

:shock: wa ne zot :D "geeft mij diene fiets, 't kan me niet schelen wat da'k gebroken heb, ik wil diene rozen t-shirt!" :D

Minnebo schreef:(en zelfs hartritmestoringen als het anderlecht betreft)

En dat ligt zeker aan het *kuch* champagnevoetbal *kuch* :D
Laatst gewijzigd door Laurens op 03 jun 2009, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 03 jun 2009, 19:17

Ik vind basket veel beter!

Ma om on-topic te blijven: Ik stem voor voetbal. Da's een echte teamsport... En tis ook veel spannender vind ik. Ma ik ken er ook niets van wielrennen. En ik ben volledig mee eens over tom zijn laatste post

Terug naar “Flood-discussies”