Microsoft Outlook

Aushim
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Microsoft Outlook

Berichtdoor Aushim » 23 jan 2008, 18:13

Ik weet niet waarom ik plotseling aan dat denk (zeker door de bewijzen van algebra), maar ik wou aan iedereen aanraden om zoals mij te doen. Ik doe dat sinds september en tis veel leuker.

Wat bedoel ik juist?
Zet je hotmail (of je gmail, of wat dan ook) in een account in outlook tesamen met je vubmail. Dan moet je niet altijd via webmail je inloggen voor de vubmail's en via hormail, gmail, ... voor de andere mails. Je krijgt gewoon alles in een inbox (of twee) en aangezien je het open laat, checkt hij elke x minuten of er nieuwe mails staan.

Hij is checkt al twee uren lang of Prof. Caenepeel een mail heeft gestuurd met mijn punten! :evil:

Daarnaast is outlook (zeker die van 2007) kei goed met de opties calender, taken, enzovoort. Echt een aanrader! (voor diegene die het nog niet gebruiken)
hanssimi
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Re: Microsoft Outlook

Berichtdoor hanssimi » 23 jan 2008, 20:22

Mooi onderwerp daar aangesneden,

het is inderdaad een probleem dat zich voordoet,
verschillende emailadressen op verschillende plaatsen,
en agenda, een adresboek, alles moet gesynchroniseerd blijven.
Gelukkig zijn er programmas zoals Outlook,

MAAR,
er is (volgens mij) beter in deze wereld van hoogtechnologie:)
Ten eerste: je kan in opties (tools) van webmail je mails zoiso laten doormailen,
naar je ander emailadres dan, dit zo voor alle email-servers...
(je kan dan een filtertje toevoegen, zodat elke mail met VUB in adres een label krijgt, of in een appart postvak-in terechtkomt)

Ten tweede: Ik raad iedereen eigelijk google applicaties aan!! http://www.gmail.com
Je kan dan een account aanmaken (met emailadres), je kan met deze account ook een agenda openen op google-calendar..

Dit heeft vele voordelen, je kan overal ter wereld je mails checken (niet zo verbazend)
je kan ook overal ter wereld je agenda bekijken, aan de plaatselijke tijd aanpassen
je kan ook meerdere agenda's toevoegen, zo is er bijvoorbeeld een agenda VUB 1BAIR,
waarin alle exames staan, en lessen... gewoon aanvinken en heel de VUB planning staat bij je agenda,
ps: met heel de wereld bedoel ik dus, plaatsen waar internet verkrijgbaar is

Bovendien biedt google een heel veel ruimte aan,
nu reeds 6,5gig aan mailruimte!! (blijft steeds groeien)

Ook is er picasa: een manier om heel goed fotos te beheren,
en op een overzichtelijke en snelle manier op internet te plaatsen.
Ruim plaats voor heel veel fotos,

Voor meer info over deze producten, ga naar
http://www.gmail.com
http://www.google.com/calendar/render
http://picasaweb.google.com/

en maak zeker eerst een googl account aan.

Sorry Aushim, maar in deze tijd waar mobiliteit belangrijk is,
alles overal beschikbaar moet zijn,
kies ik toch voor deze oplossing!!!
zeker in de hoop dat binnenkort draadloos internet overal beschikbaar zal zijn

Cheers
msicaron
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor msicaron » 23 jan 2008, 20:33

hanssimi schreef:Sorry Aushim, maar in deze tijd waar mobiliteit belangrijk is,
alles overal beschikbaar moet zijn,
kies ik toch voor deze oplossing!!!
zeker in de hoop dat binnenkort draadloos internet overal beschikbaar zal zijn

Cheers

draadloos internet overal is een uthopie denk ik.. een betaalbaar alternatief dan.. maar ik kan me altijd vergissen
en ik ben ook een voorstander van gmail Maar ik vind het erg onhandig dat al je mail wordt geforward.. en trouwens je kan met outlook ook overal waar er internet toegang is je mail chekken:p. veel overzichtelijker dan google trouwens..
Ik denk dat hiermee het belangrijkste argument van je betoog weerlegt is. Hoewel ik wel moet toegeven dat het in dit geval wel op je eigen laptop of ander internet toegang toestel moet zijn waar je geconfigureerde outlook opstaat.
Maar als ik bv aan een @telenet.be adres denk verkies ik toch outlook boven doorsturen..

Grtz
"I reject your reality and substitute my own!"
(Adam Savage Mythbusters)

http://dsc.discovery.com/fansites/mythbusters/mythbusters.html
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 23 jan 2008, 20:45

Ik zeg het jullie: Outlook is kei goed!

Oké Hans voor al je argumenten maar je bent gewoon tegen mij!

Een beetje serieus:

Geef toe, als je het ooit geprobeerd hebt, hoe outlook je calender en taken, afspraken enzovoort beheert + al de opties die je kunt hebben bij mails, ... is iets dat je nergens kunt terugvinden. Ik heb een gmail account, maar tis nooit zo goed als outlook. Dat kunt ge nooit weerleggen!

Probeer het eens. Het is puur schoonheid!
hanssimi
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor hanssimi » 23 jan 2008, 20:59

Ola he Aushim,

Ik heb Outlook gebruikt, maar helaass... google is beter:)
Zoals je zegt, je eigen gepersonaliseerde computer, met eigen gepersonaliseerde outlook
veel handiger als je er met eender wat voor toestel je emails kan bereiken en je agenda kan inlezen
(wifi-phones, i-phone, psp, ...)

En het forwarding ding is ook al niet waar!
Ge kunt ook POP, (telenet, ...) mails laten binnenkomen in u gmail account!
daarmee is u belangrijkste argument weerlegd...

Bon verder, in outlook zit alles in 1 bestand (adressen, emails, kalender, ...)
Bovendien staat da bestand nog op u pc,
dus op een andere pc, ben je niets aan die agenda,
een voordeel dat je wel bij google hebt.

Uiteraard is het gebruiksgemak (ietsjes) hoger bij een programma dat wordt gerund op je computer zelf,
maar dit weegt niet op tegen de hogere mate van functionaliteit bij google.

Het synchroniseren van Agenda's is bovendien een veel handiger iets bij google,
(zo bijvoorbeeld belgische/.. feestdagen, lessenrooster 1BAIR, ... in 1 enkele klik weergegeven in je agenda)

En tot slot nog even nadruk leggen op de massa die je gratis ter beschikking krijg tbij google
6350MB en elke seconde stijgt dit nog:)
wim

Berichtdoor wim » 23 jan 2008, 21:23

Mag ik, als GMail-voorstander, hier nog aan toevoegen dat:
1) ge met GMail Notifier (http://toolbar.google.com/gmail-helper/notifier_windows.html) ook mooi uw mails kunt laten 'pingen' als ze toekomen.
2) ge in GMail alle antwoorden op één mail mooi gegroepeerd ziet, zodat het lijkt of een serie mails die over hetzelfde gaan eigenlijk één e-mail zijn. (bijzonder handig als ge 100 antwoorden krijgt op één mail :))

Ikzelf hou trouwens mijn hotmail-, gmail- en VUB-adres gescheiden en laat die allemaal gewoon staan waar ze toekomen. Hiervoor zijn 2 redenen:
-ten eerste kan ik dan al mijn mails zien op mijn computer beneden en mijn computer die een verdieping hoger staat. (ik weet het, ik leef te luxueus, maar dit is nu eenmaal een noodzaak voor een computerfreak...)
-ten tweede blijven mijn mails zo ook gescheiden volgens school (VUB), vrienden (gmail) en spam (hotmail) :)

Dit is slechts mijn onbeduidende mening.
Afbeelding
- I only wear my sunglasses at night -
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 23 jan 2008, 22:02

Hans, het niet kunnen gebruiken van Outlook heeft ervoor gezorgd dat al je argumenten tegen outlook onwaar zijn.

Ten eerste: Met outlook kunt ge zeker je agenda van overal bekijken omdat het online kan, en online gewijzigd kan worden (dan doe ik trouwens ook).
Daarnaast is het even handig als yahoo agenda want je kunt het voor externen online zetten, zodat zij hun afspraken zelf maken (en toevoegen) in uw agenda.

Het synchroniseren van Agenda's is zeker niet makkelijker in gmail, aangezien je het ook in muisklik kunt doen in outlook ;)

Google is zeker niet beter dan outlook voor het agendagebruik, en echt niet als je al de opties gebruikt die ter beschikking worden gelegd.

Het bekijken van mails vanuit andere pc's kan ook. Ten eerste, je hebt nog altijd je hotmail account en je webmail account :p Dus daar staan ook alle mails...

Je spreekt over massa die je ter beschikking krijgt. Ter herinnering: Outlook is maar een programma, en stelt dus geen plaats ter beschikking. Dus een account hebben in gmail en het in outlook zetten veranderd niet de plaats dat je krijgt...

Al je argumenten tegen outlook zijn dus weerlegd :P

@ Wim: De twee dingen die je toevoegt zijn ook aanwezig in outlook ;)

EN NU ARGUMENTEN TOEVOEGEN:

Kijk naar alles wat je kunt doen met outlook (ik zeg ook niet dat ze niet aanwezig zijn in yahoo/gmail) :

Zeer uitgebreide agenda: je kunt er veel verschillende hebben, die naast elkaar kunnen staan, of in background zodat je ze met elkaar kunt vergelijken. Bij de agenda's kan je gerust en heel gemakkelijk afspraken toevoegen, periodische taken zetten, en noem maar op. Echt alles alles alles. Je taken in categorieën rangschikken, in kleuren, in functie van belangstelling, ... Per vak een aparte kleur zetten bvb. Bij het bekijken van het agenda staan eronder de taken die je nog moet doen. Bij het openen van Outlook zet hij duidelijk wat nog te doen is, en wat al gedaan is…

Zeer uitgebreide mails: Hier moet ik niets toevoegen. Het bewerken van mails is het beste onder zulke programma’s dan op het net…

Zeer uitgebreide contact: Bekijk het maar eens... Hoe mooie het is...

En nog: Lijsten van taken, plaats van nota's EN NATUURLIJK herinneringen die outlook maakt bvb ‘Nu moet je gaan studeren!’ of ‘Vergeet je zus niet te gaan halen!’ ‘Je bent laat!’ en noem maar op.

MAAR HET BELANGRIJKSTE IS TOCH: de betrouwbaarheid van zo’n programma. Dat heb je zeker niet met internetprogramma’s….
roxane
Regelmatig forumgebruiker
Regelmatig forumgebruiker

Berichtdoor roxane » 23 jan 2008, 22:35

maakt het uit? wim, hans en ik zijn content met gmail en gij met outlook
als ik die fora zo beetje doorlees, komt het beide beetje opt zelfde neer (bedankt voor de 1baiw agenda tip!)
iedereen content met wat hem gebruikt en een nieuwe gebruiker kan de 2 wel is proberen he
denk niet dat iemand nu echt nood heeft als een forum als dees
sorry, ben beetje gefrustreerd door analyse
msicaron
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor msicaron » 24 jan 2008, 09:41

Het grootste voordeel aan outlook vind ik de ontvangst/lees/antwoord bevestiging die voorzover ik weet in geen enkele webmail aanwezig is.. En dan nog ik kan begrijpen dat je als enkele persoon gmail ed verkiest boven outlook. Maar bekijk het eens vanuit een bedrijf.. In outlook kan je alles plaatsen wat je maar wil. Zo kan je mails laten toekomen op een handig software paket zonder dat elke werknemer een gmail account moet hebben.. Microsoft is niet voor niets de grootste eh (geen comentaar ivm linux mac,... plz).

Conclusie ze hebben beide voor en nadelen.. iedereen moet maar persoonlijk beslissen wat hij of zij wil gebruiken. Ik denk dat ik zelf de mogelijkheden van google eens moet bekijken aangezien deze uitgebreider zijn dan ik zelf weet van heb.. Vandaar bedankt voor de tips...

grtz
"I reject your reality and substitute my own!"
(Adam Savage Mythbusters)

http://dsc.discovery.com/fansites/mythbusters/mythbusters.html
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 24 jan 2008, 09:48

@ Roxane
denk niet dat iemand nu echt nood heeft als een forum als dees

Misschien niet, maar men gebruikt het toch... En ik zie niet echt wat het te maken heeft met outlook en gmail :roll:

En heel dat ding met outlook vs gmail is maar een grapje Roxane... Ik denk dat je dat heb kunnen merken met hoe ik en hans bezig zijn. We zijn niet serieus bezig hé. Ik ben niet echt Oultook aan het promoten, en Hans gmail. Dat is maar een beetje ontspanning naast de studies.

Daarnaast, ik begrijp het voor Analyse... Maar een 7 kunt je herpakken hé! Als je mijn wondermooi en praktisch (waaraan niemand er nood heeft) excelbestand gebruikt zie je dat op de 14 studiepunten van Analyse er maar 6,3 al voorbij zijn. Doe gewoon beter in Juni en kom in alle oefeningensessies (om een extra 5 punt). Maar bon, dat ik een andere discussie dat op dit onderwerp zijn plaats niet heeft.

Terug naar “Flood-discussies”