Text file uit matlab

Gelieve in dit forum flood te vermijden.
Ruben
Doctor in de forumwetenschappen

Text file uit matlab

Berichtdoor Ruben » 27 nov 2011, 21:32

Hey een klein vraagje.
In mijn matlab programma moet ik een heleboel data berekenen en deze dan kopieren in een text file. Nu doe ik dit door eerst alle elementen aan te vullen in een matrix in de hoofditeratielus.
Ik krijg dan op het eind van mijn code een matrix van 14 x 400 000 elementen. Deze bewaar ik dan in een .txt file met behulp van 'save'. Nu volgens mij zorgt deze gigantische matrix ervoor dat mijn code iet of wat traag verloopt. Bijgevolg is er een functie waarbij je lijn per lijn naar een text file kan kopieren en dus telkens maar een 14 x 1 matrix te gebruiken?
Want met de functie save zou telkens de oude text file overschreven worden met een nieuwe en bekom je op het einde dus gewoon de laatste 14 x 1 matrix en zijn alle vorige weg, niet?
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
yoachim
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Re: Text file uit matlab

Berichtdoor yoachim » 27 nov 2011, 21:39

Ruben schreef:Hey een klein vraagje.
In mijn matlab programma moet ik een heleboel data berekenen en deze dan kopieren in een text file. Nu doe ik dit door eerst alle elementen aan te vullen in een matrix in de hoofditeratielus.
Ik krijg dan op het eind van mijn code een matrix van 14 x 400 000 elementen. Deze bewaar ik dan in een .txt file met behulp van 'save'. Nu volgens mij zorgt deze gigantische matrix ervoor dat mijn code iet of wat traag verloopt. Bijgevolg is er een functie waarbij je lijn per lijn naar een text file kan kopieren en dus telkens maar een 14 x 1 matrix te gebruiken?
Want met de functie save zou telkens de oude text file overschreven worden met een nieuwe en bekom je op het einde dus gewoon de laatste 14 x 1 matrix en zijn alle vorige weg, niet?

ge kunt u data in een excel-file saven en daarbij kunt ge kiezen in welke cellen.
MAAR het probleem is dat ge dus iets in de aard van save(wattesaven,'A1:A14)' moet schrijven, ge kunt dus de "A" niet automatisch laten veranderen en moet je dus allemaal zelf inschrijven (400 000 keer) dus dat is ook niet handig, maar mss moet je eens in mathworks verder zoeken daarnaar

En in een txt bestand, probeer eens 2x een 14x1 matrix te schrijven en te zien of deze overgeschreven wordt
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Ruben

Berichtdoor Ruben » 27 nov 2011, 21:52

yoachim schreef:
Ruben schreef:Hey een klein vraagje.

ge kunt u data in een excel-file saven en daarbij kunt ge kiezen in welke cellen.
MAAR het probleem is dat ge dus iets in de aard van save(wattesaven,'A1:A14)' moet schrijven, ge kunt dus de "A" niet automatisch laten veranderen en moet je dus allemaal zelf inschrijven (400 000 keer) dus dat is ook niet handig, maar mss moet je eens in mathworks verder zoeken daarnaar

En in een txt bestand, probeer eens 2x een 14x1 matrix te schrijven en te zien of deze overgeschreven wordt

mja eens checken als matlab ooit stopt met berekenen
wim
Master in de forumwetenschappen

Berichtdoor wim » 27 nov 2011, 22:43

'k Had hier eerst een leuke uitleg geschreven om misschien naar meerdere files te saven, maar die valt in het niets bij de oplossing die ik zonet via een simpele google heb gevonden:

save( 'mySave.mat', 'newData', '-append' )

voegt de variable 'newData' toe op het einde van de file 'mySave.mat'

Check!

(Link: http://en.wikibooks.org/wiki/MATLAB_Pro ... rom_a_file)
Afbeelding
- I only wear my sunglasses at night -
wim

Berichtdoor wim » 29 nov 2011, 23:13

Geen dank hoor...
Neenee, laat maar.
Afbeelding
Ruben

Berichtdoor Ruben » 30 nov 2011, 00:12

wim schreef:Geen dank hoor...
Neenee, laat maar.

Eigelijk werkte dat van jou bij mij niet perfect :p
toch bedankt voor de hulp!
wim

Berichtdoor wim » 30 nov 2011, 00:34

Ruben schreef:
wim schreef:Geen dank hoor...
Neenee, laat maar.

Eigelijk werkte dat van jou bij mij niet perfect :p
toch bedankt voor de hulp!

:D
Mijn excuses voor de nutteloze hulp dan! :)
Afbeelding

Terug naar “Serieuze discussies”