Mijn nieuwe milieu-theorie

Gelieve in dit forum flood te vermijden.
Ruben
Doctor in de forumwetenschappen

Re: Mijn nieuwe milieu-theorie

Berichtdoor Ruben » 04 jun 2011, 17:01

En als er ernstige gevolgen blijken te zijn: zoals mensetende aarappelen :p oke er zijn miss meer realistischere dinge ma bon.
Dan is het natuurlijk niet zo gemakkelijk van je fout terug te draaien las het DNA al verspreid zit onder alle mogelijke planten. Mr in principe kunnen de zelfde mutaties ook spontaan voorvallen in de natuur dus ja tis mr hoe jehet beziet zeker.
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
Kenny M
Master in de forumwetenschappen
Master in de forumwetenschappen

Berichtdoor Kenny M » 04 jun 2011, 17:27

Tom schreef:Ok, er zal een antwoord komen vanuit het milieu(overstromingen, orkanen, verminderde biodiversiteit), maar dan is het aan ons om hier weer op te antwoorden door onze levensstijl aan te passen(evolutie eigenlijk), zodat we dit maximaal overleven.

Wa denkt ge da we aan het doen zijn... (of toch die milieuactivisten en die mensen me hun 'groene' autos enzo)
Brain, n. An apparatus with which we think that we think. (Ambrose Bierce)
Afbeelding Afbeelding
Tom

Berichtdoor Tom » 04 jun 2011, 17:29

Nee, die passen hun preventief aan, om zo hun milieu zo minimaal te laten veranderen

Mijn hypothese bestaat erin om het milieu te laten veranderen, en je aan te passen aan die veranderingen
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 04 jun 2011, 18:13

het probleem is wel dat de mensen niet zo gemakkelijk aanpassen. ge gaat ervan uit dat we wel zullen evolueren, maar als ge het huidige systeem bekijkt evolueert de mens niet meer sinds pakweg de romeinen. Er is geen survival of the fittest meer, dus geen evolutie.

Als ge dan een grote milieuverandering krijgt dan zijt ge er aan, want enkel de flexibelere soorten overleven bruuske aanpassingen, daarom houdt ge best het milieu zoals het is, namelijk het milieu waar ge voor gemaakt zijt
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
Tom

Berichtdoor Tom » 04 jun 2011, 18:15

De mens evolueert nog wel, alleen niet zo snel op DNA gebied
Nu evolueren we op technologie gebied

Dat kan toch een aardig alternatief zijn, denk ik
Ruben

Berichtdoor Ruben » 04 jun 2011, 18:48

Tom schreef:De mens evolueert nog wel, alleen niet zo snel op DNA gebied
Nu evolueren we op technologie gebied

Dat kan toch een aardig alternatief zijn, denk ik

Ik begrijp uw punt echt niet. Wat is er slecht aan preventief evolueren? Bij preventief loop je voorop op de feiten. Tgeen dat jij voorstelt is om te wachten en dan aah er zijn 1000 doden gevallen, we zullen eens kijken wat we kunnen doen. Ik ben niet op de hoogte van de mentaliteit bij de bouwkunde mr als toekomstig ingenieur zou je toch beter moeten weten...
Tom

Berichtdoor Tom » 04 jun 2011, 18:55

het probleem met preventief evolueren is dat men de eigen levenskwaliteit verlaagt

Het GGO vraagstuk is er mooi voorbeeld van: door rekening te houden met het milieu daalt de voedselproductie, waardoor er mensen sterven
er is niks mis met preventief evolueren, indien er geen nadelen mee gemoeid zijn, maar ik kan geen enkel ding bedenken die daaraan voldoet
(buiten misschien rendementsverbeteringen, maar eigenlijk kan je daar ook over discussiëren, en dat is ook niet perse milieugebonden)

Indien we minder onderzoek zouden doen naar milieugevolgen, kunnen we meer onderzoek doen naar geneeskunde, en hoe de eventuele gevolgen (mochten die er al zijn) teniet te doen
Ruben

Berichtdoor Ruben » 04 jun 2011, 19:01

Tom schreef:het probleem met preventief evolueren is dat men de eigen levenskwaliteit verlaagt

Het GGO vraagstuk is er mooi voorbeeld van: door rekening te houden met het milieu daalt de voedselproductie, waardoor er mensen sterven
er is niks mis met preventief evolueren, indien er geen nadelen mee gemoeid zijn, maar ik kan geen enkel ding bedenken die daaraan voldoet
(buiten misschien rendementsverbeteringen, maar eigenlijk kan je daar ook over discussiëren, en dat is ook niet perse milieugebonden)

Indien we minder onderzoek zouden doen naar milieugevolgen, kunnen we meer onderzoek doen naar geneeskunde, en hoe de eventuele gevolgen (mochten die er al zijn) teniet te doen

Dus als ik jou goed begrijp zou jij zeggen: hmm ik heb dorst, ah wacht ik zie een fles benzeen staan, ik zal er van drinken want wachten om water verlaagt mijn levenskwaliteit.
En als ik kanker ontwikkel binnen x jaar dan zien we dan wel.
Tom

Berichtdoor Tom » 04 jun 2011, 19:03

Euhm, je begrijpt het dus niet goed
Benzeen drinken verlaagt mijn levenskwaliteit :p

Mooier zou zijn: er is geen drinken voor handen, dus ik neem water uit het beekje, en dat de andere dieren dan geen water meer hebben is hun probleem

Dan offer ik het milieu op om mijn levenskwaliteit te verbeteren, dat is het punt
yoachim
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Berichtdoor yoachim » 04 jun 2011, 19:09

Tom schreef:Euhm, je begrijpt het dus niet goed
Benzeen drinken verlaagt mijn levenskwaliteit :p

Mooier zou zijn: er is geen drinken voor handen, dus ik neem water uit het beekje, en dat de andere dieren dan geen water meer hebben is hun probleem

Dan offer ik het milieu op om mijn levenskwaliteit te verbeteren, dat is het punt

ah wacht, ik heb nog wat radioactief afval liggen, want ik heb energie nodig om nu opt mijn laptop te zitten, kzal da anders in u beekje kappen... dan zulde pas evolueren (bijkomend nadeel is dan wel dat de dieren ook sterven wrs)
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide

Terug naar “Serieuze discussies”