Verkiezingen

Gelieve in dit forum flood te vermijden.

Op wie gaat ge stemmen de zondag

CD&V
1
4%
NVA
7
30%
VLD
6
26%
SPA
0
Geen stemmen
GROEN
7
30%
LDD
0
Geen stemmen
VLAAMS BELANG
0
Geen stemmen
Blanco (voor de jehovas onder ons)
1
4%
ANDERE
1
4%

Totaal aantal stemmen: 23
Carl Friedrich Gauss
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Re: Verkiezingen

Berichtdoor Carl Friedrich Gauss » 11 jun 2010, 21:54

Hebt ge dan een voorstel om iets op te lossen?
(ik denk aan een staatsgreep gevolgd door een dictatuur)
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Afbeelding
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 11 jun 2010, 22:01

De Wever zegt het, maar ik wil het niet bekomen op de manier die hij ziet
Europa
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Tom » 11 jun 2010, 22:01

Ik zou zeggen: ik doe het zelf, maarja, het moet niet altijd dezelfde zijn die het oplost he :p

Er moet gewoon iemand komen die al die dwaze uitgaven stopt...
en ik ben ervan overtuigd dat het niet in grote dingen zit, maar in hele kleine details
Om bij de nmbs te blijven: als je nu in elk station een paar bikken minder legt, reken eens uit hoeveel je dan spaart :p
Als je echt eens gaat nadenken over "heb ik dat echt nodig?" ga je al heeeeel veel geld kunnen uitsparen, en als je dat voor elk station (voor regering:elk kabinet enzo) doet, gaat dat 1 groot geheel vormen

En een puntje daarin is lonen, moeten die mannen echt zoveel verdienen?
aomlives
IRW Moderator
IRW Moderator

Berichtdoor aomlives » 11 jun 2010, 22:59

AdamCooman schreef:De Wever zegt het, maar ik wil het niet bekomen op de manier die hij ziet
Europa

Hoe dan wel?

ps: N-VA has taken the lead [drinking24.gif]
Linux is like a wigwam. No Windows, no Gates and Apache inside.
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 11 jun 2010, 23:11

De wever wilt eerst een onafhankelijk vlaanderen verwezenlijken voordat hij naar integratie in europa kijkt
ik vind dat een nutteloze tussenstap en puur tijdsverlies. We zouden beter op Belgisch niveau pleiten voor een verenigder europa, omdat we dan gewoon meer doorwegen
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
Tom

Berichtdoor Tom » 11 jun 2010, 23:17

AdamCooman schreef:We zouden beter op Belgisch niveau pleiten voor een verenigder europa, omdat we dan gewoon meer doorwegen

Belgie of Vlaanderen, De Wever weegt genoeg door op zichzelf...

Waarom is er geen enkele goeie politieke partij :(
Eigenlijk wilt iedereen exact hetzelfde, maar geen enkele politieke partij geeft het, fascinerend toch...
aomlives
IRW Moderator
IRW Moderator

Berichtdoor aomlives » 11 jun 2010, 23:19

Tom schreef:Belgie of Vlaanderen, De Wever weegt genoeg door op zichzelf...

Sterk ;)
Linux is like a wigwam. No Windows, no Gates and Apache inside.
Aushim
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 11 jun 2010, 23:32

qua besparingen vind ik toch de plannen van open vld de meeste haalbare plannen.

NV-A vind ik totaal onzin: Spitsen en het volgt automatisch. Als ge dan details vraagt over die spitsing kan noch Bart, noch Pieters een antwoord geven...
En ja ondertussen is het wel duidelijk da nv-a voor een onafhankelijk Vlaanderen is (al was dit niet zo duidelijk tijdens het groot debat, want De Wever wou daar ook niet antwoorden) en niet naar iets confederaal zoals CD&V (dedecker zei het vandaag nog in oog in oog da dit het eerste puntje is in de statuten van nva).

En ja nu krijg ik 1/4 vlamingen die de plannen van nva wel gaan verdedigingen, maar zoals ik het nu al een tijdje zeg: De Wever zegt gewoon alles wat de gefrustreerde vlamingen willen horen, en dit op een mooie manier zodat hij de stemmen haalt. Eens hij premier wordt, of gewoon de grootste partij wordt, zal er totaal niets veranderen. Volgens mij zullen we nog in een diepere crisis belanden.

Groen qua besparingen is ook een beetje te onrealistisch, maar dit omdat ze al weten da ze weinig stemmen gaan halen.

LLD en Vlaams belang zijn de verergerde versies van nva (of is nva de lichtere versie van LDD en Vlaams belang?)

Franstalige: budgettaire tekort??? Ma neen, we gaan de pensioenuitkeringen nog verhogen!

En uiteindelijk CD&V... Eerlijk gezegd, ik weet niet of hun plannen haalbaar zijn. Ik had voor hun misschien gestemd, moesten ze een ander voorzitster hebben die ten eerste haar standpunt kan verdedigen en ten tweede "federale kieskring" niet beschouwd als "teruggaan in de tijd, onnatuurlijk"...

ps: ben van standpunt veranderd Adam, ik stel nu voor open vld (Vanhengel: http://www.waaromguyvanhengel.be/) voor Kamer en ik blijf bij Vandenbroucke voor senaat
kevin
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor kevin » 11 jun 2010, 23:33

AdamCooman schreef:De wever wilt eerst een onafhankelijk vlaanderen verwezenlijken voordat hij naar integratie in europa kijkt
ik vind dat een nutteloze tussenstap en puur tijdsverlies. We zouden beter op Belgisch niveau pleiten voor een verenigder europa, omdat we dan gewoon meer doorwegen

Wat heeft België dan nog als meerwaarde? Alle verantwoordelijkheden die de federale regering heeft zouden dan beter in Europese handen zijn. De Wever wilt een confederale staat die voorlopig de bevoegdheden houdt die daarna kunnen worden overgeheven.
Even though we all want to fly, we're being deceived by gravity.
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 11 jun 2010, 23:38

Als antwoord op Kevin: Vergeet niet dat we niet zomaar een deelstaat worden van Europa, we moeten eerst 22 miljard besparen en dan pas zullen ze zogezegd een evenwichtig begroting hebben om misschien, stel dat Vlaanderen al onafhankelijk is (wat nooit het geval zal zijn) een deelstaat de zijn van Europa. En die 22 miljard besparingen zijn niet bij vele partijen duidelijk aanwezig... Zeker niet bij de nva

En de grote vraag blijft nog over: wat met brussel? Ondertussen heeft iedereen wel het fragment gezien met vandenbroucke en pieters, of met torfs en de wever.

Terug naar “Serieuze discussies”