Godsdiensten

Gelieve in dit forum flood te vermijden.
yoachim
Prof in de forumwetenschappen

Re: Godsdiensten

Berichtdoor yoachim » 02 jun 2012, 10:46

ideglier schreef:
yoachim schreef:is het een mopie
is het een godsdienst
nee dat is het niet
het is mega-9gag
elke nacht van 10 tot 3

tien ik heb die ni gezien daarjust :S

bedankt voor de lofzang over mijn klein stukje prachtige poezie
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
ideglier

Berichtdoor ideglier » 28 dec 2012, 11:54

I love the smell of petrol in the morning. Smells like ... SPEED!
Afbeelding
Tom V
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 28 dec 2012, 17:02

Mss heeft het ermee te maken dat de personen die er het ergst aan toe zijn gewoon sterven zonder bloedtransfusie, terwijl ze mét bloedtransfusie gewoon blijven leven en de revalidatiestatistieken omlaag brengen.
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
ideglier

Berichtdoor ideglier » 28 dec 2012, 17:18

Tom V schreef:

Mss heeft het ermee te maken dat de personen die er het ergst aan toe zijn gewoon sterven zonder bloedtransfusie, terwijl ze mét bloedtransfusie gewoon blijven leven en de revalidatiestatistieken omlaag brengen.

nee want er staat: "een grotere kans op overleven zonder bloedtransfusie". En ge moogt er ni van uitgaan dat de personen die er het ergst aan toe zijn gewoon sterven zonder bloedtransfusies want er zijn genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen (terwijl gelijkaardige gevallen met bloedtransfusie achteraf gewoon sterven ten gevolge van complicaties). Ik weet dat het een dogma is dat zit ingebrand in het brein van mensen dat alleen bloed kan redden, maar cijfers over bloedvrije geneeskunde vertellen een ander verhaal. Alleen halen die zelden (zij het niet nooit) de media. Ik zeg ni da ge uw gedacht moe veranderen over bloedtransfusies, ik probeer alleen maar uw gedacht te veranderen over bloedvrije geneeskunde :)
Afbeelding
Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Tom » 28 dec 2012, 17:27

En de bron is natuurlijk niet in vraag te stellen :p

Het is allemaal de schuld van de bloedlobby!
(bestaat die zelfs? :p )
ideglier

Berichtdoor ideglier » 28 dec 2012, 19:31

Tom schreef:En de bron is natuurlijk niet in vraag te stellen :p

stop met die zever tom. Die bron mag zijn wa da ze willen, ze halen artikels aan van kranten die niks met Getuigen of whatsoever te maken hebben :|
Afbeelding
Ruben

Berichtdoor Ruben » 29 dec 2012, 16:28

ideglier schreef:

stop met die zever tom. Die bron mag zijn wa da ze willen, ze halen artikels aan van kranten die niks met Getuigen of whatsoever te maken hebben :|

okey, als de behandeling zonder bloedtransfusie kan gedaan worden zou dit beter zijn door minder complicaties ofzo.
Maar dat neemt toch niet het feit weg dat als je een wonde hebt en half bent doodgebloed dat je dan gewoon bloed nodig hebt...
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
ideglier

Berichtdoor ideglier » 29 dec 2012, 18:30

Ruben schreef:
ideglier schreef:

okey, als de behandeling zonder bloedtransfusie kan gedaan worden zou dit beter zijn door minder complicaties ofzo.
Maar dat neemt toch niet het feit weg dat als je een wonde hebt en half bent doodgebloed dat je dan gewoon bloed nodig hebt...

jawel, en het is al meermaals bewezen dat zelfs in die situaties mensen kunnen behandeld worden zonder transfusies via EPO en via het verdunnen van het bloed.
Afbeelding
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 29 dec 2012, 20:05

ideglier schreef:
Ruben schreef:
ideglier schreef:

jawel, en het is al meermaals bewezen dat zelfs in die situaties mensen kunnen behandeld worden zonder transfusies via EPO en via het verdunnen van het bloed.

Waarom zijn de Getuigen eigelijk tegen bloedtransfusies? Want EPO en bloedverdunners zijn uiteindelijk maar kunstmatige producten die ge in uw lichaam spuit... En die bestaan ook al geen honderden jaren, dus ik kan mij inbeelden dat er in het verleden al heel wat Getuigen gestorven zijn door het verbod op bloedtransfusies.
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
ideglier

Berichtdoor ideglier » 29 dec 2012, 21:24

Tom V schreef:
ideglier schreef:
Ruben schreef:okey, als de behandeling zonder bloedtransfusie kan gedaan worden zou dit beter zijn door minder complicaties ofzo.

Waarom zijn de Getuigen eigelijk tegen bloedtransfusies? Want EPO en bloedverdunners zijn uiteindelijk maar kunstmatige producten die ge in uw lichaam spuit... En die bestaan ook al geen honderden jaren, dus ik kan mij inbeelden dat er in het verleden al heel wat Getuigen gestorven zijn door het verbod op bloedtransfusies.

1) Op basis van religieuze gronden in Handelingen 15:20 die 2) worden gesteund door cijfers in de medische wereld. God gaat ons niks verbieden als het geen kwaad kan. En het is al genoeg bewezen dat bloedtransfusies, ook al worden ze zo goed gecontroleerd, ziekten verspreiden (vooral wanneer de ziektes nog niet ontdekt zijn, zoals dit het geval was met Hepatitis C, of wanneer de donor zich in de incubatietijd bevond).

EPO is een lichaamseigen stof, dus dat zal zeker niet schadelijk zijn. Bloed kan je verdunnen door plasma-vervangende stoffen toe te voegen in je bloedbaan, hetgeen wat je lichaam trouwens ook doet, maar nu wordt het door de dokters gedaan om - laat het mij zo zeggen - het lichaam te helpen :).
Bij zware ongevallen, zegt Dr. Miller in zijn boek The Body in Question: „De grootste prioriteit heeft het herstel van het vloeistofvolume. Indien het verlies laag genoeg is, kan het lichaam dit voor zichzelf doen door het bloed te verdunnen. Vloeistoffen worden onttrokken aan de weefsels; de urineproduktie vermindert automatisch en de waterinname via de mond neemt toe.”
Hoewel dr. Miller in het geval van een bloeding voorstander is van bloedtransfusie, geeft hij toe: „De meest onmiddellijke bedreiging voor het leven is niet een tekort aan bloed op zich maar een onvoldoende vloeistofvolume. . . . De toediening van . . . een plasmavervanger is een aanvaardbare noodoplossing in de eerste stadiums, daar de natuurlijke neiging van het lichaam om het volume van het bloed op peil te brengen door het te verdunnen erdoor wordt nagebootst.” Professor Guyton verklaart: „Er zijn verscheidene plasmavervangers ontwikkeld die bijna exact dezelfde [bloedsomloop-]functies verrichten als plasma.”
Het Ontwaakt!-artikel vanwaar ik dit haalde dateert van 1988, dus ondertussen is de medische wereld er nog veel verder op vooruit gegaan.

Om op uw laatste vraag te antwoorden, dit heb ik dacht ik al ergens beantwoord aan Kenny in dit onderwerp...
Afbeelding

Terug naar “Serieuze discussies”