windows?

Gelieve in dit forum flood te vermijden.
wsterckx
Beginnend forumgebruiker
Beginnend forumgebruiker

windows?

Berichtdoor wsterckx » 29 sep 2009, 16:52

Ik zit met een probleem en een vraag, Autodesk Inventor bestaat niet voor mac, dus kan ik het niet gebruiken, want ik heb geen bootcamp. Nu vroeg ik mij af, zou het interessant zijn om bootcamp dan te installeren zodat ik windows op mijn mac kan zetten ook?

In de 1ste bachelor had ik hetzelfde probleem met XDS. Maar om enkel voor Inventor een windows te kopen vindt ik het ook weer niet waard. Dus zijn er in de hogere jaren ook nog programma's die niet op mac beschikbaar zijn? Want dan zou ik het wel interessant vinden om windows te kopen.

Iemand enige suggesties?
ideglier
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Re: windows?

Berichtdoor ideglier » 29 sep 2009, 19:10

ge gaat Inventor nog nodig hebben voor het project van bouwkunde tweede semester (als ge ni met CutLogic werkt) om bijvoorbeeld stukken te tekenen die de technici moeten maken (afmetingen enzo). Die stukken kunnen bijvoorbeeld staven van een vakwerk zijn... Ook hebben we voor het project van bouwkunde vorig academiejaar SCIA Engineer moeten gebruiken voor de krachten in het vakwerk enz. te berekenen... ook uitsluitend voor windows. Verder kan het zijn dat je voor het project van chemie Aspen (Plus) moet gebruiken, ook een programma alleen voor windows, tenzij je het alleen gebruikt tijdens de projecturen op de pc's in het lokaal (dus als je er niet thuis aan werkt)... Verder hangen de programma's van de hogere jaren af van welke richting je volgt...
Voor matlab bestaat er wel een versie voor mac, maar dat wist je waarschijnlijk al...
Dus thangt er ewa vanaf wie er in die projecten met de pc's werkt... maar voor Inventor heb je weinig keus vrees ik...

Tis idd ambetant dat die bedrijven te koppig en te conservatief zijn om hun programma's te schrijven voor ons, intelligente mac-gebruikers :D mss zullen ze het ooit wel eens leren :|
I love the smell of petrol in the morning. Smells like ... SPEED!
Afbeelding
kevin
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor kevin » 29 sep 2009, 21:32

Niets dom aan hoor, dat zijn nu eenmaal de verschillen in marktaandelen van de 2
op zich kan je alles op de PCs van de VUB doen hoor

Maar het is altijd aangenamer om zelf inventor/matlab te hebben, ik zou echter eerder aanraden om te zien of je geen PC met windows hebt die je kan gebruiken in de plaats. Het gaat toch wel enkele kopzorgen voorkomen
Even though we all want to fly, we're being deceived by gravity.
wsterckx
Beginnend forumgebruiker
Beginnend forumgebruiker

Berichtdoor wsterckx » 30 sep 2009, 19:28

Matlab heb ik al voor mac gevonden :)
Ik heb helaas geen pc die krachtig genoeg is staan met windows op tenzij ik een nieuwe zou kopen, maar zoveel geld heb ik helaas niet :roll:

Ik ga dit weekend dan proberen windows te installeren op bootcamp en het zo eens proberen

toch bedankt voor het advies :D
Tom De Smedt
Op weg naar biggest IRW-fan!
Op weg naar biggest IRW-fan!
Contacteer:

Berichtdoor Tom De Smedt » 01 okt 2009, 17:57

Een ander alternatief kan zijn om windows te draaien in een virtual machine zoals bv. Parallels of VMWare.
(dan moet je niet steeds heropstarten om te switchen tussen mac en windows)
Think Different.

Treasurer van BEST Brussels 2009 -2010
http://www.bestbrussels.be

Terug naar “Serieuze discussies”