Zoek de fout (of ontken de wet van behoud van energie)

Gelieve in dit forum flood te vermijden.
ideglier
Prof in de forumwetenschappen

Re: Zoek de fout (of ontken de wet van behoud van energie)

Berichtdoor ideglier » 20 jun 2009, 12:36

Sandervw schreef: Bon wrijving tussen de rails: is niet zoals je zegt zoals spreidende armen tussen twee muren. De rails vergroten en verkleinen mee, zoals heel duidelijk op de foto te zien is, en die buisjes mee laten draaien is een piece of cake. Er zijn al miljoen maal moeilijkere dingen als dat verwezenlijkt hoor.

Ik weet dat die rails vergroten en mee verkleinen, ma da is juist het probleem. Als die rails er ni zouden zijn zou u accordeon ni uittrekken (of inkrimpen) om lucht op te zuigen. Want die dingen zullen zoals eerder al vermeld ni vanzelf lucht opzuigen. Ook al ga je naar de bodem van de marianentrog, de druk van het water zal ervoor zorgen dat uw accordeon inkrimpt en niet uitzet; het is debiel om te geloven da u ding ga uitzetten. Dus in die rails zullen reactiekrachten optreden om de vervorming van de accordeons te verwezenlijken. En die reactiekrachten zullen voor serieuze wrijving zorgen...

En als het toch zo een piece of cake is om die buisjes mee te laten draaien, leg het mij dan is uit waar die buisjes liggen...
I love the smell of petrol in the morning. Smells like ... SPEED!
Afbeelding
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 20 jun 2009, 12:38

Sandervw schreef:@ Adam en anderen: je zit nog steeds met een theoretische perpetuum mobile in gedachten. Bezie deze machine als een GENERATOR (volgens Wessel he). Ok er zal wrijving zijn, ok er zal warmteverlies zijn, enzoverder. Maar dat heb je in elke generator, en toch komt er energie uit. Ik weet dat er geen brandstof wordt ingestoken, en dat het dus onmogelijk is, maar lees de vorige posten om te zien wat mijn probleem nu eigenlijk is ;)

als het een generator is dan is het zeker een perpetuum mobile he, die generator zou dan gewoon zijn gewonnen energie steken in het versnellen van de beweging dus de discussie generator/perpetuum mobile is hetzelfde.

om er een generator van te maken gaat ge gewoon proberen om uw 'perpetuum mobile aan dezelfde snelheid te laten draaien en de energie die hij wint gebruiken om energie op te wekken

de mannen van de windmolen kunnen dit principe haarfijn uitleggen, dus ik laat dat aan hun over

En als het toch zo een piece of cake is om die buisjes mee te laten draaien, leg het mij dan is uit waar die buisjes liggen...

who cares hoe het gemaakt wordt, veronderstel dat er een buisje is, en breek het theoretisch af
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
wim
Master in de forumwetenschappen

Berichtdoor wim » 20 jun 2009, 13:16

Heeft die ook niet meegedaan aan de eerste reeks van 'De bedenkers'? Ik meen mij te herinneren dat daar iemand was met een prachtig plan over een watercentrale-achtig ding zoals die foto en die ook voortdurend vroeg: 'Wat is energie?'...

Ik denk dat het voor deze man beter is dat hij nooit zal inzien dat zijn plan niet werkt, want dan zou die volgens mij in een diepe depressie terechtkomen...
Als zijn plan wél werkt, dan verdient hij natuurlijk de Nobelprijs, maar het feit dat hij dat nog altijd niet formeel heeft kunnen bewijzen laat toch schijnen dat hij ofwel niet uitmuntend slim genoeg is, ofwel dat het simpelweg niet werkt.

Ik opteer trouwens voor dat laatste. Stel dat (een deel van) de fysica fout is. Dat kan: vroeger werden de mensen ook verbrand toen ze beweerden dat de Aarde bolvormig was (ze is dan ook peervormig) omdat ze er rotsvast van overtuigd waren dat ze plat was. Ze konden het niet bewijzen, maar ze hadden geen reden om het te verwerpen, aangezien er niets op wees dat het verkeerd was.
Ik geloof sterk dat er vandaag ook theorieën zijn die volkomen correct blijken, maar die eigenlijk fout zijn, of toch genuanceerd kunnen worden (kijk maar naar de kwantummechanica).
Als die meneer nu juist is, en dat ding zal werken, dan is dat echter niet omdat hij een fout gevonden heeft in de hedendaagse wetenschap, want dan zou hij die theorie verkondigen en zo kunnen bewijzen dat het werkt. Hij heeft echter geen theorie (of hij deelt ze ons althans niet mee (of ik heb er nog niets van gehoord)), dus het enige wat wij kunnen besluiten is dat hij zijn idee geen wetenschappelijke ondersteuning heeft.

Ge kunt nu zoeken naar een reden waarom zijn constructie niet werkt, maar ze is duidelijk in strijd met de hedendaagse wetten van de thermodynamica. Stel dat ge geen andere reden kunt vinden waarom ze niet werkt, dan zou daaruit dus volgen dat die thermodynamicawetten fout zijn, of aangepast moeten worden. Dan is het probleem verschoven naar het zoeken van de fout in de thermodynamica-wetten. Tot nog toe heeft niemand die fout gevonden, en duizend jaar geleden zouden ze de meneer die dat beweert allang verbrand hebben...

De fout in zijn constructie is dus niet moeilijk te vinden: ze klopt niet met behoud van energie (of een afgeleide wet). Zoeken naar een andere fout kan heel leuk, en zelfs interessant zijn, maar ge hoeft die 2de fout niet te vinden om te kunnen besluiten dat het niet werkt. Een stelling wordt toch ook vaak bewezen met één bewijs, en niet met 2, omdat ge overtuigd zijt dat het eerste bewijs voldoende sterk is? Als een breuk met het energiebehoud voor u niet sterk genoeg is, of omdat ge het gewoon leuk vindt een andere fout te zoeken, dan houdt er u natuurlijk niets tegen om te proberen iets anders te vinden. ;)
Afbeelding
- I only wear my sunglasses at night -
mart
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!

Berichtdoor mart » 22 jun 2009, 09:20

Dus in het systeem bevindt zich lucht aan de atmosferische druk, en buiten het systeem bevindt zich water. Dus bij x meter toenemende diepte neemt de uitwendige druk toe met 1000kg/m³*9.81*x Pa... En dan maak je mij wijs dat je systeem gaat uitzetten... :lol: Je verhaal is al mis vanaf de eerste alinea.
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 22 jun 2009, 14:05

kom, voer ons een beter ontwerp, dit was te gemakkelijk af te breken
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
Ruben
Doctor in de forumwetenschappen
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Ruben » 22 jun 2009, 14:12

Okey,
Energie = alles
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
ideglier

Berichtdoor ideglier » 13 aug 2009, 12:10

magnetische perpetuum mobile: ook makkelijk af te kraken: stop het ne keer in matlab (heb ik ook gedaan, kzal het later nog posten)
btw als ge ni begrijpt waarover ik het heb: google, na vele eeuwen van proberen een vrije energiegenerator te maken is de magnetische vrije energiemotor (hopelijk) de laatste poging...
Afbeelding
wim

Berichtdoor wim » 18 feb 2011, 22:29

Afbeelding
- I only wear my sunglasses at night -
ideglier

Berichtdoor ideglier » 18 feb 2011, 22:52

Da is zo fake and gay. Ten eerste: hoe kan water naar boven stromen (zoals in het begin te zien is). En ten tweede: dat water lijkt verdacht veel op water dat door de computer is geprogrammeerd...
Afbeelding
Kenny M

Berichtdoor Kenny M » 19 feb 2011, 12:37

ideglier schreef:

Da is zo fake and gay. Ten eerste: hoe kan water naar boven stromen (zoals in het begin te zien is). En ten tweede: dat water lijkt verdacht veel op water dat door de computer is geprogrammeerd...

Der is precies ook iets louche aan die constructie :p
Brain, n. An apparatus with which we think that we think. (Ambrose Bierce)
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “Serieuze discussies”