Zoek de fout (of ontken de wet van behoud van energie)

Gelieve in dit forum flood te vermijden.
ideglier
Prof in de forumwetenschappen

Re: Zoek de fout (of ontken de wet van behoud van energie)

Berichtdoor ideglier » 19 jun 2009, 20:55

ma hoe kan da met een buiske verbonden zijn met de buitenlucht als die dingen draaien, dan is da toch precies gelijk spaghetti op een vork draaie?

en daarbij stel da ge daar lucht in kunt blazen, ik denk - alé ik weet het zeker - dat die wrijvingskrachten met de rails toch ni zo verwaarloosbaar zijn als eerder gezegd: oftewel willen de accordeons uitzetten (de neergaande accordeons) oftewel willen de accordeons krimpen (wanneer ze uitzetten). En da is echt te vergelijken met het volgende: ik spring tussen twee muren en in de lucht spreid ik mijn armen en mijn benen waardoor mijn handen en voeten op de muur terecht komen. Hoe harder ik duw, hoe meer wrijving. En dit is ook het geval met die rails: die wrijvingskrachten zijn NIET verwaarloosbaar. Ik denk dat dit juist de reden is waarom die accordeondingen gedoemd zijn om te falen.

En waar da Wesselli de energie blijft halen om te discussieren is ook een raadsel (tenzij hij in zijn brein ook een vrije energiegenerator heeft ingebouwd die verbonden is met zijn longen)...
I love the smell of petrol in the morning. Smells like ... SPEED!
Afbeelding
Aushim
Master in de forumwetenschappen
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 19 jun 2009, 23:04

Iterio, indien ge niet aan het flooden zijn (dus hier in serieuze discussies), gelieve dan aub jouw post te wijzigen als ge iets wil toevoegen, en niet elke keer opnieuw posten!

Adam heeft de drie posts samengevoegd
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 20 jun 2009, 08:58

de weselli maakt zijn machine om energie mee te winnen, uit het niets, dus ge kunt het ding niet weerleggen door te zeggen dat de wrijvingskrachten het gaan blokkeren. de machine voldoet nog mooi aan het behoud van energie en de wrijving gaat een beetje van die energie omzetten in warmte zodat de beweging gaat uitdempen. in een wrijvingsloze wereld is het mogelijk om een perpetuum mobile te maken, maar dan nog zal er geen energie uit gewonnen kunnen worden. dus zelf als ge zegt dat de wrijving er niet is gaat het nog niet lukken om energie op te wekken met dit ding.

waar zit de pk-flik-industrieel eigenlijk?
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
ideglier

Berichtdoor ideglier » 20 jun 2009, 11:04

jaja tis al goe ik kies gewoon de makkelijkste weg: op een groter knopje duwen (nieuw antwoord) is makkelijker dan op een klein knopje duwen (wijzig) vergelijk het met entropie stijging, de natuur kiest ook altijd de makkelijkste weg...

en ik denk da diene flik het opgegeven heeft...
I love the smell of petrol in the morning. Smells like ... SPEED!
Afbeelding
Sandervw
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!

Berichtdoor Sandervw » 20 jun 2009, 12:01

Nog niet opgegeven, maar hier iedereen blijven van weerwoord voorzien is een fulltime job! :P

Bon wrijving tussen de rails: is niet zoals je zegt zoals spreidende armen tussen twee muren. De rails vergroten en verkleinen mee, zoals heel duidelijk op de foto te zien is, en die buisjes mee laten draaien is een piece of cake. Er zijn al miljoen maal moeilijkere dingen als dat verwezenlijkt hoor.

@ Adam en anderen: je zit nog steeds met een theoretische perpetuum mobile in gedachten. Bezie deze machine als een GENERATOR (volgens Wessel he). Ok er zal wrijving zijn, ok er zal warmteverlies zijn, enzoverder. Maar dat heb je in elke generator, en toch komt er energie uit. Ik weet dat er geen brandstof wordt ingestoken, en dat het dus onmogelijk is, maar lees de vorige posten om te zien wat mijn probleem nu eigenlijk is ;)

@ Bob: Ik denk dat we er bijna zijn :) Als je me kan laten inzien waarom die schragen niet zouden werken onder water.
Afbeelding

Als ik op de bovenkant duw (de buitenwand) dan gaat deze structuur toch zijn eigen oppervlakte vergroten én daarmee zijn eigen volume? Of die duwkracht nu de waterkracht is of iets anders maakt toch niet uit?
Bob
Regelmatig forumgebruiker
Regelmatig forumgebruiker

Berichtdoor Bob » 20 jun 2009, 12:07

Sandervw schreef:@ Bob: Ik denk dat we er bijna zijn :) Als je me kan laten inzien waarom die schragen niet zouden werken onder water.
Afbeelding

Als ik op de bovenkant duw (de buitenwand) dan gaat deze structuur toch zijn eigen oppervlakte vergroten én daarmee zijn eigen volume? Of die duwkracht nu de waterkracht is of iets anders maakt toch niet uit?

Ge zegt het eigenlijk zelf. Als ge die constructie boven water test, duwt ge op twee bepaalde zijden. Door de constructie is het dan heel logische dat die uitzet, er is niets dat dat belet (geen tegendruk op andere zijden).

Onder water is het een ander verhaal, de druk is op alle zijden even groot. Aan de binnenkant van de constructie is er dan amper druk (atmosferische druk) terwijl aan de buitenkant de hoge waterdruk staat. Het gevolg is dat dat ding een zo klein mogelijk volume zal willen innemen, exact het tegengestelde van wat hij beweert. De mechanismen van volumevergroting die hij uitlegt zijn gewoonweg niet van toepassing op dat moment.
Ruben
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Ruben » 20 jun 2009, 12:18

Hij stelt altijd de vraag wat is energie?
Maar wat is dan energie volgens hem?
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 20 jun 2009, 12:20

hij passeert de ruyck toch mooi in de K zonder aan hem te vragen wat energie is
AdamCooman The IRW God
Afbeelding

Ruben

Berichtdoor Ruben » 20 jun 2009, 12:21

AdamCooman schreef:hij passeert de ruyck toch mooi in de K zonder aan hem te vragen wat energie is

De Ruyck was precies toch niet echt blij dat hij door hem aangesproken werd. Volgens mij kenden ze elkaar al :)
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 20 jun 2009, 12:32

ik denk het ook
AdamCooman The IRW God
Afbeelding

Terug naar “Serieuze discussies”