Verslagen vorige jaren

2de semestervak op 3 studiepunten
Tom V
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Re: Verslagen vorige jaren

Berichtdoor Tom V » 27 mei 2009, 17:22

Ik ben ook voorstander om de verslagen niet online te zetten. De reden waarom dit het leukste en leerrijkste project was (subjectief) is juist dat we zo weinig specifieke informatie hadden en alles zelf bijeen moesten zoeken en zien wat bruikbaar was voor ons project (objectief). Als wij onze verslagen ter beschikking stellen voor andere groepen, dan nemen de fun- en de leerrijkheidsfactor enorm af. Zeg nu zelf: ben je niet trots dat we volledig zelf ons project gerealiseerd hebben, zonder ons te baseren op ervaringen van vorige jaren?
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 27 mei 2009, 17:37

Ge moet je ook niet baseren op die verslagen, ge moet ze ook niet lezen...

Ma bon nu dat ik jullie argumenten lees, ben ik idd niet 100% pro om die online te zetten. Want dan is de fun inderdaad eraf.
yoachim
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Berichtdoor yoachim » 27 mei 2009, 18:01

AdamCooman schreef:de assistenten zullen ook wel door hebben als een groep hetzelfde aan het doen is dan een paar jaar geleden. het nut van die verslagen is vooral om eens door te nemen zodat de groepen van de jaren erna niet dezelfde fouten maken, dat ze de ontwerpen die beschreven staan nog verbeterd kunnen worden (-> 200W). en dat ze een voorbeeld hebben hoe een goed verslag al dan niet is opgebouwd.

Daarnaast geeft het lezen van een verslag een beter beeld van wat de studenten te wachten staat in een werkcollege en kunnen ze bij werktuigkunde een meer gegronde keuze maken in plaats van "ik doe de kart want dat is cool" en "windmolen is supersaai".

1. windmolen tot 200W vermogen brengen kan niet (dikkenekke-status van de groep wat bijschaven hé 8-) )

En kdenk ni dat als ge u keuze gaat maken tussen kart en windmolen de verslagen hier op het forum helemaal gaat lezen, kdenk dat ze dan beter gewoon op dit forum kunnen komen ja..
en kvrees ook gewoon dat als ze heel da verslag doornemen ze al alles in ene keer ontdekt hebben en de volgende 7 werkdagen niets meer te ontdekken hebben... Bye the way, in ons project was er genoeg randliteratuur, laten we zeggen een tiental kilo boeken, hiermee omgaan was ook wel een opgave...

tja, kzou er niets tegenhebben als ons verslag hier zou staan, ma kzou het spijtig vinden voor de volgende groepen omdat de fun- en de leerrijkheidsfactor enorm zal afnemen
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 27 mei 2009, 18:12

Aushim schreef:Ge moet je ook niet baseren op die verslagen, ge moet ze ook niet lezen...

... maar ge weet even goed als ik dat ge ze wel zou lezen. En als ge de nodige informatie niet meteen vindt in boeken, zou ge al snel geneigd zijn om naar het verslag te gaan kijken van het vorige jaar waar perfect in staat uitgelegd wat ge nodig hebt, niet meer of niet minder.

yoachim schreef:Bye the way, in ons project was er genoeg randliteratuur, laten we zeggen een tiental kilo boeken, hiermee omgaan was ook wel een opgave...

Voila. En daar gaat nu net het hele project over: snel de juiste informatie opzoeken en deze interpreteren op maat van het project. Door onze verslagen beschikbaar te stellen, zorgen we ervoor dat de moeilijkste opdracht van het project al volbracht is...

Ik heb er geen problemen mee om, voor eenders welk vak, mijn studienota's aan anderen te geven - kennis is tenslotte iets dat openbaar moet zijn. Maar voor dit project vind ik toch dat we een uitzondering moeten maken. De essentie ervan zou helemaal verloren gaan.
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Laurens » 21 jun 2010, 21:15

Het verslag van mijn groep staat op mijn site: http://student.vub.ac.be/~lstevaer/ (bij 'projecten')

Disclaimer: niet 100% theoretisch betrouwbaar!

Terug naar “Werktuigkunde en Elektrotechniek”