Evaluatie examen

1ste semestervak op 3 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig zijn op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
Roeben
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!

Evaluatie examen

Berichtdoor Roeben » 29 okt 2008, 21:20

Ik ben op zoek naar een voorbeeld-examen van de zevende week

(weet iemand soms wat dit symbool betekent: het lijkt op een gespiegelde 6)
Bijlagen
symbool.JPG
symbool.JPG (1.17 KiB) 659 keer bekeken
Tom V
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Re: Evaluatie examen

Berichtdoor Tom V » 29 okt 2008, 21:55

Zo een teken duidt op een partiële afgeleide. Heb je die niet gezien bij wiskundige technieken?

Voor M&E heb je niet echt een voorbeeldexamen nodig, hoor. Zoals Vanherzeele ongetwijfeld al gezegd heeft tijdens de les: alle examenvragen staan achterin het boekje. Wat hij wel durft doen is de getalletjes veranderen, maar dat zou normaal geen probleem mogen zijn ;)
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Roeben

Berichtdoor Roeben » 30 okt 2008, 14:37

dank je
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 30 okt 2008, 22:15

Inderdaad, enkel voor de bevestiging:

Wat Tom zegt klopt volledig. De vragen zijn gewoon idem als deze achteraan in je boek (met andere cijfers). Je krijgt zeker wel een vraag over beduidende cijfers (we hebben bvb geen vragen gekregen over het maken van een tabel, sigma berekenen, ... . Maar dat wil natuurlijk niets zeggen).

Er zijn verschillende reeksen, maar je moet je niet teveel zorgen over maken, als je al die opgave achteraan in je boek kunt oplossen (ze staan opgelost op dit forum), dan ben je er gemakkelijk door.

Veel geluk, en vergeet niet, 7de week is een belangrijk week (zowel om te zien of je goed bezig zijt, als om je mentaal te steunen. Een goede 7de week geeft een boost in je motivatie ;) )
mistermojito
Beginnend forumgebruiker
Beginnend forumgebruiker

Berichtdoor mistermojito » 31 okt 2008, 10:29

Is het dan zo dat het examen enkel vragen bevat (opgave & oefeningen) van achteraan in ons boekje, of staan er ook andere bij zoals... het opstellen van formules fzo?
Lixen
Beginnend forumgebruiker
Beginnend forumgebruiker
Contacteer:

Berichtdoor Lixen » 31 okt 2008, 17:31

En zijn de vragen op het examen enkel oefeningen uit appendix 1, of komen er ook theorievragen zoals de opgaven in appendix 1?
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 31 okt 2008, 22:57

Ik antwoord morgen op de vragen (want mijn boek m&e ligt hier niet dichtbij), en ik zal tevens een voorbeeldexamen van de 7de week online proberen te zetten (als ik er nog een terugvind).
Ilia
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Ilia » 31 okt 2008, 23:52

mistermojito schreef:Is het dan zo dat het examen enkel vragen bevat (opgave & oefeningen) van achteraan in ons boekje, of staan er ook andere bij zoals... het opstellen van formules fzo?

Ik heb hier en daar in me boek dingen bijgeschreven zoals bv bij 4.21 => 4.22 (examenvraag) en bij 4.10 (bewijs als examenvraag) Ik denk dat daar wel een reden voor zal zijn.

En nog een vraagje: Welke formules uit appendix 4 moesten we niet van buiten kennen voor het examen ?
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 01 nov 2008, 13:32

Aushim schreef:Ik antwoord morgen op de vragen (want mijn boek m&e ligt hier niet dichtbij), en ik zal tevens een voorbeeldexamen van de 7de week online proberen te zetten (als ik er nog een terugvind).

Zou mij verbazen, want we moesten onze opgaven teruggeven.

Bekijk trouwens ook eens de toepassingen uit hoofdstuk 5. Ik had vorig jaar toepassing 1 als vraag (stond niet bij de oefeningen achteraan, dacht ik).

Ik herinner me dat de theorievragen bij mij gingen over het opstellen van formules, dus het waren geen vragen in de zin van "wat is de definitie van het meetbereik". Pas op, daarmee wil ik niet zeggen dat hij dat niet vraagt, want er waren meerdere reeksen en ik weet niet wat er in al die andere reeksen stond.

Voor M&E is het belangrijkste volgens mij dus vooral dat je de formules kan opstellen, dat je ze kent en ze kan gebruiken.

Als gouden tip kan ik het volgende meegeven: doe nu uw best voor de examens voor ingenieursvaardigheden. Het is veruit het gemakkelijkste vak dat je dit jaar en in heel je opleiding zal hebben (op milieuaspecten na, misschien :P ), dus het is een zeer goede test om te zien of je de opleiding aankan. Bovendien is er tijdens de winterexamens nog een examen ingenieursvaardigheden. Als je het nu goed doet (en bij de practica), ben je er tegen dan al door, en dan kun je eventueel die tijd stoppen in andere vakken. (Wat ik natuurlijk niet aanraad, want zoals Vanherzeele zegt, ingenieursvaardigheden is het belangrijkste vak :D )
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 01 nov 2008, 18:35

Tis mij toch gelukt om twee voorbeeldexamens online te zetten van M&E theorie der meetfouten.

Zie hier:
viewforum.php?f=28

----------------

Lixen schreef:En zijn de vragen op het examen enkel oefeningen uit appendix 1, of komen er ook theorievragen zoals de opgaven in appendix 1?

Neen, dat is niet waar.

De vragen kunnen opgaven en/of oefeningen zijn uit appendix 1.

Ilia schreef:En nog een vraagje: Welke formules uit appendix 4 moesten we niet van buiten kennen voor het examen ?

Daarop kan ik spijtig genoeg niet antwoorden, ik weet totaal niet meer welke formules niet gekend moesten zijn.
Maar weet echter dat normaal gezien, als hij formules vraagt in een oefening, hij eerst zal vragen de formules op te stellen, dus in feite moet je niets van buiten "blokken"...

Terug naar “Meten en experimenteren”