Puntenverdeling

2de semestervak op 3 studiepunten
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Re: Puntenverdeling

Berichtdoor AdamCooman » 19 jun 2009, 12:19

heeft hij er toen een probleem van gemaakt dat er geen foutenrekening in het verslag stond, of stond die er wel in?
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
ideglier
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Berichtdoor ideglier » 19 jun 2009, 12:21

er stond een klein gedeelte foutrekening in maar veel nu ook weer ni, en nee hij heeft er geen probleem van gemaakt...
I love the smell of petrol in the morning. Smells like ... SPEED!
Afbeelding
Pieter
Regelmatig forumgebruiker
Contacteer:

Berichtdoor Pieter » 19 jun 2009, 12:31

Aushim schreef:@Pieter

Toch moet ge toegeven dat jullie geen eindresultaten hadden, en de industriële schaal niet uitgewerkt hebben. Toch hebben jullie 2 à 3 punten meer dan de rest...
Maar zoals ik al eerder zei, we gaan daarmee stoppen.

Als je het er niet wil over hebben, moet je het ook niet aanhalen.
Over jouw opmerkingen:
1. Wij hebben een continu proces uitgewerkt met al het materiaal dat wij ter beschikking hadden. Dat was onze opdracht. Dat was voor 15 liter. Als het vat 10 keer groter was, was het voor 150 liter geweest. Ik heb jullie opstelling voor 100 liter ook niet fysiek gezien.
2. Wij hebben resultaten van al onze batch-processen. Aspen is niet geschikt voor elektrochemische processen, daar kunnen wij niets aan doen en dus kunnen wij geen resultaten geven als het programma dat niet kan.
3. Wij hebben tot te laatste dag volop bezig geweest met dit project (zonder het verslag). Onze groep bestond slechts uit vijf personen.

Als jullie de besteresultaten hadden voor jullie windmolen, zijn wij ook niet jullie project in twijfel beginnen stellen.

Ik vind de reacties hier nogal kinderachtig.
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 19 jun 2009, 12:37

ik geloof wel dat jullie hard gewerkt hebben, zoals de meesten aan een werkcollege, hetgeen opvalt is dat de twee groepen van AH veel meer punten krijgen, terwijl het verschil in niveau van het afgeleverde werk niet zo groot was (ik spreek over groep A, ik was niet aanwezig bij de presentaties van groep B)

P.S. ik heb de quote in uw post gerepareerd, ge waart [/ vergeten toevoegen om de quote af te sluiten
AdamCooman The IRW God
Afbeelding

Aushim
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 19 jun 2009, 14:20

1. Wij hebben een continu proces uitgewerkt met al het materiaal dat wij ter beschikking hadden. Dat was onze opdracht. Dat was voor 15 liter. Als het vat 10 keer groter was, was het voor 150 liter geweest. Ik heb jullie opstelling voor 100 liter ook niet fysiek gezien.

Volledig akkoord, maar dat was de opdracht van een laboschaal. Een industriële schaal moest ge niet in je labo ontwerpen. Ge moest een concept bedenken. Dat is toch ten slotte de rol van onderzoekers in labo's. Zij ontwerpen iets op laboschaal met de beschikbare materialen, en dan leggen ze uit hoe men dat in de industrie kan toepassen (rekening houden met allerlei factoren, en dus zeggen dat ge alles maal 1000 moet doen is niet genoeg). Daarom hebt ge onze opstelling ook niet gezien...

Jullie industriële schaal zuiverde 13l/uur!!! Probeer dat eens te verkopen aan een industrie. En indien jullie geen industriële schaal moesten ontwerpen, dan moest ge jouw titel ook veranderen hé. Er stond duidelijk: industriële schaal.

Wij hebben resultaten van al onze batch-processen. Aspen is niet geschikt voor elektrochemische processen, daar kunnen wij niets aan doen en dus kunnen wij geen resultaten geven als het programma dat niet kan.

Dan heb ik het slecht verstaan, ik dacht dat jullie niet hebben kunnen testen of het wel zuiver was of niet, en dus hadden jullie geen resultaten...
We hebben in 30min of 1 uur 10 liter gezuiverd, en dan gecheckt of het zuiver was, en tis ons gelukt (zoals de meeste groepen). Ik dacht dat jullie dat niet gedaan hadden, maar blijkbaar wel. Sorry

Pieter schreef:Als jullie de besteresultaten hadden voor jullie windmolen, zijn wij ook niet jullie project in twijfel beginnen stellen.

We hadden maar een half punt voorsprong op de rest... En we hadden wel alles kunnen afwerken op tijd hé

Pieter schreef:Ik vind de reacties hier nogal kinderachtig.

Opnieuw, gij hebt hier niets mee te maken, je groep ook niet, ik vond gewoon dat zij niet objectief punten gaf. En ik heb het toch aant einde gezegt, misschien waren jullie wel echte uitschieters...
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 19 jun 2009, 14:26

Aushim schreef:ik vond gewoon dat zij niet objectief punten gaf. En ik heb het toch aant einde gezegt, misschien waren jullie wel echt uitschiters...

zoals ik al zei: ge kunt niet besluiten dat AH niet objectief is, ge kunt enkel besluiten dat de drie proffen op verschillende manieren punten geven aan hun groep waardoor de punten niet overeenstemmen. ze moeten dat beter afstemmen op elkaar

een prof subjectief noemen is een van de grootste beledigingen die ge kunt maken.
AdamCooman The IRW God
Afbeelding

Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 19 jun 2009, 14:28

Inderdaad, ik had je vorige post gelezen, ge had inderdaad gelijk. Tis ook wat ik wou zeggen. IK heb het nu opnieuw geschreven zodat ge mij dat kunt zeggen (hoe lief van mij hé :p).

Sorry ;)
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 19 jun 2009, 14:29

voila alles in orde
AdamCooman The IRW God
Afbeelding

Pieter
Contacteer:

Berichtdoor Pieter » 19 jun 2009, 15:08

Samengevat: ge vindt dat wij niet zoveel punten verdienen.

Ik zeg: gij kunt daar nix over weten, dus doe niet zo jaloers

Heb geen zin om elkaars project te zitten afbreken.
aomlives
IRW Moderator
IRW Moderator

Berichtdoor aomlives » 19 jun 2009, 15:17

Ik denk dat het beter is dat een min of meer onafhankelijke moderator nu het topic sluit voor er (nog meer) dingen gezegd worden waarvan iedereen later spijt gaat hebben.

Gedane zaken nemen geen keer. :)
Linux is like a wigwam. No Windows, no Gates and Apache inside.

Terug naar “Leefmilieutechnologie en duurzame materialen”