Puntenverdeling

2de semestervak op 3 studiepunten
yoachim
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Re: Puntenverdeling

Berichtdoor yoachim » 18 jun 2009, 19:37

daar heeft aushim een mooi punt
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Ruben
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Ruben » 18 jun 2009, 19:41

Tom V schreef:
pauwke schreef:Het blijft een belachelijk argument over tgeen waar jij over bezig was.

Ik zie geen argument, want ik probeer geen stelling te bewijzen (zo ja, herinner mij er aub aan welke stelling dat was). Ik probeer alles gewoon in perspectief te plaatsen.

Maar misschien relativeer ik gewoon te veel :-)

In perspectief plaatsen, relativeren....
Je moet ook weten wanneer je dingen met elkaar kan vergelijken op een zo danige manier dat het iets bijdraagt aan een discussie.
Dit vond ik hier niet het geval. Het waren twee verschillende dingen die jij zomaar over mekaar haalt om je gelijk proberen te bekomen. Net zoals tijdens de discussie van voetbal en fietsers. Daar had je een argument van de meeste ingenieurs. Volledig nutteloos en oppervlakkig. Net zoals nu is er helemaal geen reden om dit zo te vergelijken. Of wat ga je zeggen:"Ja maar in Leuven doen ze nog moeilijker" Dit zou even belachelijk zijn. Want wij weten dat niet.
Wederom het is aan hun om zowel op een examen als op een werkcollege zoveel mogelijke gelijkheid te hebben tussen de verschillende dingen.
Ik oordeel ook niet dat bv de Robot of Kart strenger beoordeeld moet worden omdat ik dit gemakkelijker vind. Want ik weet de moeilijkheid daarvan niet. Punt!
Evenmin bij een examen kan je zeggen van:"Amaai had ik die zijn vraag blablabla"
Je had ze niet.

Om toch nog positief te eindigen:
[bs_iloveyou.gif]
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
Ruben

Berichtdoor Ruben » 18 jun 2009, 19:42

Aushim schreef:
Tom V schreef:En is dat dan wel eerlijk? Want ik dacht dat de discussie hierover ging: eerlijkheid?

Op een mondeling examen vind ik van wel. Ge moet alles kunnen, krijgt ge een gemakkelijke vraag, dan hebt geluk gehad. Krijgt ge een moeilijke vraag, dan moet ge het ook kennen...

Hier zou ik het anders zien, maar volgens mij was dat niet zo dat hun ding veel moeilijker was, en moest het moeilijker zijn, tis hun toch niet gelukt...

En moest je deze dan anders beoordelen omdat het moeilijker was. Dan kan dat alleen in het verslag zich uiten!
Aushim
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 18 jun 2009, 19:43

+1 ruben ;)
Ruben

Berichtdoor Ruben » 18 jun 2009, 19:44

Dat is subjectief Aushim! :D
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 18 jun 2009, 19:46

+1 voor het feit dat het enkel in het verslag zich ging uiten, en misschien in het dagelijks werk. Da's niet subjectief :D
Zoals Adam is God, da's toch ook niet subjectief? Da's een axioma. Zij die erin niet geloven, kunnen gewoon niet verder.
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 18 jun 2009, 19:51

Aushim schreef:Op een mondeling examen vind ik van wel. Ge moet alles kunnen, krijgt ge een gemakkelijke vraag, dan hebt geluk gehad. Krijgt ge een moeilijke vraag, dan moet ge het ook kennen...

Hier zou ik het anders zien, maar volgens mij was dat niet zo dat hun ding veel moeilijker was, en moest het moeilijker zijn, tis hun toch niet gelukt...

Dan geldt voor dit project: als ge in de groep van AH zat, hebt ge geluk gehad, als ge een andere groep gekozen had niet. En in principe zou ge u volledige cursus moeten kennen en op alles kunnen antwoorden, maar hoeveel proffen hebben u al gebuisd als ge op één van hun vragen niet kon antwoorden? Ik heb op het examen chemie van vorig jaar een punt gekregen voor een vraag waar ik absoluut niks van wist. Dat betekent dat ik relatief gezien ten opzichte van mijn kennis te veel punten gekregen heb, wat fundamenteel oneerlijk is ten opzichte van iemand die de vraag wel kon en de punten kreeg die hij verdiende. Hier hebben de metallurgische groepen het misschien ook niet verdiend om de punten te halen die ze gehaald hebben, relatief gezien in vergelijking met de andere groepen. Maar net zoals ik professor Willem indertijd niet beschuldigd heb op het forum en geen hele topic aan hem heb gewijd, vind ik ook niet dat we dat voor Annick Hubin moeten doen (ook al is het verschil misschien iets groter).

Analogieën zijn nooit sluitend, en ge kunt er niks mee aantonen. Maar ik denk dat iedereen al zoveel situaties heeft meegemaakt waarbij hij/zij bevoordeeld of benadeeld is geweest. En akkoord, voor levensbelangrijke problemen zoals watervoorziening, onderwijskansen,... is het belangrijk dat iedere benadeling van een individu ongedaan wordt gemaakt. Voor alle andere problemen geldt dat de keren dat ge bevoordeeld en benadeeld geweest zijn elkaar wel zullen uitmiddelen. het leven is nu eenmaal geen uniforme verdeling, eerder een Gaussiaanse curve :-)
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 18 jun 2009, 19:58

Maar bon, we zijn eigenlijk weer om niks aan het discussiëren, dus we kunnen er maar beter mee stoppen.

Mijn persoonlijke eindconclusie: de punten die gegeven zijn zijn vreemd, maar ik denk dat iedereen wel tevreden kan zijn met zijn eigen punten, zonder naar die van de anderen te kijken.
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Ruben

Berichtdoor Ruben » 18 jun 2009, 20:00

Tom V schreef:Ik heb op het examen chemie van vorig jaar een punt gekregen voor een vraag waar ik absoluut niks van wist. Dat betekent dat ik relatief gezien ten opzichte van mijn kennis te veel punten gekregen heb, wat fundamenteel oneerlijk is ten opzichte van iemand die de vraag wel kon en de punten kreeg die hij verdiende.

Niet echt relevant. Ik weet niet wat jij hebt gezegd allemaal op die vraag maar dat je helemaal niets wist zou mij verbazen. Verder kan je ook niet oordelen of dat je bevoordeeld bent tov de anderen. Miss hebben ze allemaal een punt meer dan ze verdienden?
Ruben

Berichtdoor Ruben » 18 jun 2009, 20:02

En het is toch duidelijk wat de drijfkracht achter deze topic is.

Enerzijds is de deltaS>0
anderzijds staat er geen goeie film op vanavond.

Terug naar “Leefmilieutechnologie en duurzame materialen”