Hoe verloopt het examen?

1ste semestervak op 5 studiepunten
Aushim
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Hoe verloopt het examen?

Berichtdoor Aushim » 10 jan 2009, 15:30

Aangezien iedereen thermo al heeft gehad is dat hier voor de toekomstige 2des.

Mondeling examen Thermodynamica

:arrow: Hoe verloopt het examen? (anno 2008)
  1. Je komt met 4 het lokaal binnen
  2. Je mag 4 kaarten pakken en twee van de 4 vragen beantwoorden.
  3. Je kiest (na dat je je vragen hebt gekregen, wat kei zalig is) of je het open boek zal doen of niet. Bij ons was hij weg, dus kon je gewoon andere kaarten pakken als er geen enkel geschikt waren voor jou
  4. Je blijft in het lokaal om je vragen voor te bereiden. Niemand is er om te kijken. Je kunt dus gewoon aan iemand die het open boek doet iets vragen en als die zo cool is als Adam krijg je een antwoord van het boek...
  5. Als je dat met boek doet krijg je maximaal 15,5-16. Gesloten boek gaat gemakelijk tot 17.5 (of meer natuurlijk).
  6. De voorbereiding dient bijna voor niets, hij kijkt niet naar bewerkingen. Gewoon het begin en het einde van de bewijzen. Wel stelt hij heel veel bijvragen, een 15-tal. Dankzij die vragen weet hij of je het kent of niet. En daarop kan je niet op voorhand voorbereiden. Dus eigenlijk begrijpen begrijpen begrijpen! Zoals altijd :) Nooit van buiten blokken (ja ja complexe analyse moet van buiten geblokt worden, da's idd stom).
  7. Je krijgt meteen je punten

:idea: Examenvragen
Zijn te vinden op PointCarré. Hier vindt je de examenvragen ogelost door een student: viewtopic.php?f=60&t=456
Tom De Smedt
Op weg naar biggest IRW-fan!
Op weg naar biggest IRW-fan!
Contacteer:

Re: Hoe verloopt het examen?

Berichtdoor Tom De Smedt » 10 jan 2009, 15:38

Het is ook mogelijk om vragen te kiezen die hij niet uitgewerkt heeft in het boek (oa. Carnotcyclus, Joule-Thompson Expansie), dan mag je meteen met je examen beginnen. Je bereidt je vragen thuis voor, op het examen moet je vooral kunnen vertellen. Ook hier wordt er weinig gekeken naar wat je echt opgeschreven hebt. Hij stelt misschien iets minder bijvragen en dan vooral over de link met de cursus.

Oh en belangrijk: (bijna) iedereen heeft iets mogen uitleggen over de DSC, handig om te weten.

Tom.
Think Different.

Treasurer van BEST Brussels 2009 -2010
http://www.bestbrussels.be
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 12 dec 2009, 20:41

Link hersteld
baabbou
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor baabbou » 07 jan 2010, 01:36

Beste,

ik weet niet waarom maar ik ben precies niet bevoegd om die link te openen....oplossing examenvragen.

Hoe kan ik ze bekijken want ik heb ze eeeeecccchhhhhttttt nodiggggg

Thanks,,,

Terug naar “Thermodynamica”