Aantal vraagjes bij formules etc.

2de semestervak op 3 studiepunten
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Aantal vraagjes bij formules etc.

Berichtdoor Laurens » 29 mei 2010, 10:02

P. 22, vb. 3.15: P(geen defect op de lijn) = P(alle repeaters werken) = P(1 repeater werkt)^1000
Intuïtief snap ik het wel, maar als ik het zou willen uitschrijven, dan zou ik zeggen P(alle repeaters werken) = P({repeater1 werkt} U ... U {repeater1000 werkt}), waaruit dan onmogelijk die productformule kan volgen, aangezien daarvoor de doorsnedes ipv de unies van de gebeurtenissen genomen moet worden...

P. 28, 4-6: opnieuw, deze formule voel ik wel aan dat die klopt, maar ik zie niet hoe er overgegaan wordt van P(a < X <= b) naar P(x <= b) - P(x <= a). Want ik zou zeggen: P(a < X <= b) = P({x > a} U {x <= b}), en dan de optelregel toepassen, maar dan zit ik met het probleem dat ik de doorsnede van deze twee gebeurtenissen niet weet...

P. 30: niet-lineaire transformatie: wat is hier eigenlijk het nut van?
murda
Regelmatig forumgebruiker
Regelmatig forumgebruiker

Re: Aantal vraagjes bij formules etc.

Berichtdoor murda » 29 mei 2010, 13:48

vraag 1:
als er 2dinges samen gebeuren is dat eigenlijk de doorsnede ervan nemen, dus
P({repeater1 werkt} U ... U {repeater1000 werkt}) moet worden P({repeater1 werkt} doorsnede ... doorsnede {repeater1000 werkt}).
Ik had het hier ook ff moeilijk mee na mijn cursus ff door te lezen, maar als ge ff nadenkt is P(a doorsnede b) de kans da beiden samen zullen gebeuren.

vraag 2:
ge hebt in feite da kans dat X in een interval ligt. Door die verdelingsfunctie kennen we de kans dat X kleiner of gelijk aan een bepaald getal is. Dus de kans dat X een element is van ]a,b] =
kans dat X element is van ]-oneindig,b] - kans dat X element is van ]-oneindig,a]

vraag 3:
kzou het niet weten ksnap daarbij niet hoe ze aan die transformatieformules komen en wat ze ermee bedoelen dus hopelijk wordt dat niet gevraagd :D

hopelijk heeft het u beetje kunnen helpen ;)
Laurens
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Re: Aantal vraagjes bij formules etc.

Berichtdoor Laurens » 29 mei 2010, 14:07

murda schreef:hopelijk heeft het u beetje kunnen helpen ;)

Ja, het heeft goed geholpen, merci ;)

Terug naar “Statistiek voor ingenieurs”