Meer over de vragen (hulp, info, ...)

Examenvragen mondeling examen Milieuaspecten
Forumregels
Gelieve de inhoud van deze pagina's nergens te verspreiden.
Joerie
IRW Moderator
IRW Moderator

Re: Examenvragen

Berichtdoor Joerie » 21 jun 2008, 11:36

Dank u voor de oplossingen btw. Staan wel een paar "rariteiten" in
zoals:
Bij milieuproblemen water: De oorzaken van vervuiling zijn voornamelijk pesticiden en pollutie De voornaamste oorzaak van vervuiling is pollutie... Tiens :p

Bij broeikasgassen:
Gevolgen: afhankelijk van plaats: neerslag vermindert of vermeerdert, voedselproductie stijgt of daald, ziektes krijgen meer kansen. Heeft een positief effect in de noordelijke streken.

Das wel een serieuze :p

Valt het btw ook iemand op dat het document dat op pointcarré "Examenvragen 2008", "Examenvragen_2007" noemt? :p
hanssimi
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Meer over de vragen (hulp, info, ...)

Berichtdoor hanssimi » 21 jun 2008, 13:45

ziehier de post om te zegge hoe t mondeling examen was
verwachtingen
onverwachtheden
vragen
...

voor die da al gedaan hebbe,
post hier dus de vragen moesten t ni letterlijk de vragen zijn
drini
Regelmatig forumgebruiker
Regelmatig forumgebruiker
Contacteer:

Re: MONDELING EXAMEN

Berichtdoor drini » 21 jun 2008, 14:50

Easiest. Exam. Ever.
hahahahahaha
hahahahahaha
hahahahahaha

ZO GEMAKKELIJK !!
echt, ge moet er nix voor doen, een keer op voorhand lezen en tis in de sacoche ! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

oh ja, kheb 17 op 20 gehad en kheb de cursus een keer en half gelezen :P (had 16 op mn tekst, dus 18 op mondeling :roll: )
This reminds me of an ancient Chinese saying that goes :
"Something, something, something, crazy girlfriend. Something, something, drink lots of beer."
wim
Master in de forumwetenschappen

Berichtdoor wim » 21 jun 2008, 16:55

Hé ho drini, ik weet het niet hoor, maar mijn vragen waren toch niet zo simpel!

1) "Vertel eens iets over luchtpollutie."
2) "Zijn er dingen waaraan ge kunt zien dat het klimaat aan het veranderen is?"

En op 3 lachen we: 1,2,4... :D

(* Interessant weetje: 2+ uur wachten op uw beurt is niet uitzonderlijk... *)
Afbeelding
- I only wear my sunglasses at night -
Aushim
Contacteer:

Berichtdoor Aushim » 21 jun 2008, 17:21

Ik ben om half twee aangekomen (zoals het in mij rooster stond), direct aan de beurt.

Dus in 30 minuten was tgedaan. Sorry wim, ik had meer geluk
Aushim
Contacteer:

Re: Examenvragen

Berichtdoor Aushim » 21 jun 2008, 17:25

Ik heb ze niet geschreven...

En inderdaad er stonden veel fouten in. Maar niet klagen! Wees blij dat andere mensen voor ons iets doen :mrgreen:
wim

Berichtdoor wim » 21 jun 2008, 17:56

Amai, dan heeft hij wel zijn best gedaan om die achterstand in te halen! :)
Maar ja, sommigen waren 30 minuten binnen, anderen 5-10 minuten... onvoorspelbaar dus...
Proficiat.
Afbeelding
- I only wear my sunglasses at night -
Joerie
IRW Moderator
IRW Moderator

Berichtdoor Joerie » 21 jun 2008, 23:21

Je bent te goed Aushim.... kuch :p
Examen gehad vandaag, mijn ervaring:
20 min te laat, ik kom daar toe "ja zet u daar in da lokaal". Dan half uurtje wachten (Gori wachtte ook...) en dan kwam hij mij voor de keuze stellen: met of zonder voorbereiding. Verschil: met voorbereiding geeft hij u max 15, 16 zei hij. Als een vlijtende en hard werkende student die niet naar de lessen is geweest (wa wilde jong, maandagmorge om 8u?) en die cursus alleen gelezen de ochtend ervoor (examen 15u30) kies ik natuurlijk voor "met voorbereiding". Wat zijn de vragen? Da was precies een moeilijke vraag... Ik had verwacht dat hij nog "kies maar" ging zeggen, maar uiteindelijk gaf hij er toch 2, met veel euh's: luchtvervuilingding en over ecoscore. Ik wa neerkrabbelen op een blad (kad die opgeloste vragen vna aushim mee). Gori was echter rap en dus weinig voorbereiding, maar who cares. Ik dus Aushimdinge mee. Begint hij mij daar te ondervragen. Da was precies ne moeilijke. Uiteindelijk pakte hij dan mijn voorbereidingsblad, zo half naar hem half naar mij gedraaid, en begon erover te vragen. Wat is dat, wat is die afkorting (vb wat is een POP, wat zijn SPM enz). Dan stopte hij nie bij luchtvervuiling, ging naar mariene systemen (zoals op aushimbladeren stond). Ik wist er wel wa over, dus ik ook verder beginnen, dingen die nie in de cursus stonden enz. Hij vroeg ook kleine dingen van de chemie derachter (vb wat gebeurt er met de moleculen die een bepaalde straling opvallen (trillen uiteraard), hoe fijn zijn SPM (niet zichtbaar, ...), dan begon hij redelijk veel te ondervragen over MARS, el nino/nina, over de ramp in italie waardoor het de seveso-richtlijn noemt, wat die inhouden, dan nog over kwetsbaarheid (daar ook el nino/nina dinge), enz. Gewoon staan praten feitelijk. Globaal kreg ik de indruk datm nie echt zin had mij te ondervragen, hij had er mij liever gewoon doorgelaten. Da was de indruk toch. Dan over verslagdinge.... hij had het niet ontvangen, ik had geen kopie bij. Wa staan zagen waar het over gaat enzo, en dan doorgestuurd als ik thuis was (met zijn inbegrip, hoewel het hem precies nie zoveel kon schelen). Hij is btw nooit eens over de ecoscore begonnen.... :p Examen is gewoon: kga eens kijken of hij het gelezen heeft. Begrijpt hij het een klein beetje?
Daarna zei hij: met de voorbereiding is het minder, ik ga u een 15 geven. OK dan. Ik klaagde nie. Wel dak beter zonder voorbereiding gedaan had, als get een beetje kende... Gewoon eens lezen en wa begrijpen, tmoe natuurlijk ook geen chinees zijn voor u. Geen examen om u zorgen over te maken...
msicaron
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor msicaron » 22 jun 2008, 09:40

Mijn vragen waren:
1 Ecologische voetafdruk
2 REACH

Geweldig moeilijk dus :D

het verloop is idd ongeveer zoals joerie het verteld heeft. Als ge voorbereiding op voorhand maakt, zet dan max een vraag op een blad en neem dus enkele de blaren mee die ge nodig hebt;). Schrijf wa leesbaar op u voorbereiding want hij wil het meelezen. Ik ben 30min te vroeg toegekomen:p . en moest dan gwn wachten in het lokaal waar de voorbereidingen gebeuren. Daar gwn effe me de rest gebabeld.. nx aan de hand. Beetje later vragen gekregen... Met voorbereiding... kon nrm max 15 halen. MAAR eerst voorbereiding gemaakt, nie al te veel opgeschreven da ik nog iets kon zeggen ook; examen gaan doen. Maw wa uit mijn duim gezogen, interesse getoont, flater gemaakt omda ik de broeikasgassen niemeer wist en een 16 gekregen (meer wou hij nie geven aangezien ik wel met voorbereiding gedaan had..).

Vertel gwn een mooi verhaaltje.. wa aanvullingen van dingen die ge int middelbaar ofzo is gezien hebt zijn altijd leuk in zijn ogen.. Ziet wel da wa ge verteld juist is..

Oh en kostuum aandoen is echt de moeite nie.. Hij heeft zijn baard ondertussen nog wa meer laten groeien en ik denk da hij zelf liever heeft da ge gwn geen aandoet ;)

Grtz
"I reject your reality and substitute my own!"
(Adam Savage Mythbusters)

http://dsc.discovery.com/fansites/mythbusters/mythbusters.html
guimson
Nieuw lid
Nieuw lid

Re: Meer over de vragen (hulp, info, ...)

Berichtdoor guimson » 09 jun 2011, 23:53

Denkt iemand dat hem punten aftrekt als je de maar ne week op voorhand hebt doorgestuurd tis over de taak van je gemeente ?

Terug naar “Milieuaspecten”