GA NIET NAAR DE VUB, GA NAAR GENT OF LEUVEN!

Hier vindt u de (opgeloste) examenvragen voor mondelinge examens.
Forumregels
Gelieve de inhoud van deze pagina's nergens te verspreiden.
yoachim
Prof in de forumwetenschappen

Re: GA NIET NAAR DE VUB, GA NAAR GENT OF LEUVEN!

Berichtdoor yoachim » 02 jun 2012, 13:45

ik zit ook ni in bruface en heb ook engelse vakken, valt weinig aan te doen mits vakgebied int engels is

en dat vakken veranderd, das altijd zo, ma dat ge nu een minder goede prof hebt, da ligt aan hem jep! spoitig
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Tom
Doctor in de forumwetenschappen
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Tom » 02 jun 2012, 13:48

Dus, je enige probleem is dat je les hebt van waalse proffen en/of les hebt op de ULB

/care
Kenny M
Master in de forumwetenschappen

Berichtdoor Kenny M » 02 jun 2012, 15:31

yoachim schreef:ik zit ook ni in bruface en heb ook engelse vakken, valt weinig aan te doen mits vakgebied int engels is

en dat vakken veranderd, das altijd zo, ma dat ge nu een minder goede prof hebt, da ligt aan hem jep! spoitig

allemaal goed en wel als ge ne deftige cursus hebt. Als ge engelse vakken hebt van proffen van de ulb dan wilt da ni zeggen dat er ne cursus is. Behalve dan in het frans, maar ik kies ni voor franse vakken.
Brain, n. An apparatus with which we think that we think. (Ambrose Bierce)
Afbeelding Afbeelding
yoachim

Berichtdoor yoachim » 02 jun 2012, 17:38

Kenny M schreef:
yoachim schreef:ik zit ook ni in bruface en heb ook engelse vakken, valt weinig aan te doen mits vakgebied int engels is

allemaal goed en wel als ge ne deftige cursus hebt. Als ge engelse vakken hebt van proffen van de ulb dan wilt da ni zeggen dat er ne cursus is. Behalve dan in het frans, maar ik kies ni voor franse vakken.

bof ja, ofdat er een cursus aanwezig is of niet, kvind da ook een moeilijke vraag. Als ge altijd naar de les gaat (en hij geeft het duidelijk) zou het ook mogelijk moeten zijn met u nota's (hoewel ik ook vind dat er toch wel liefst iets gedrukt (slides, eventueel cursus) aanwezig moet zijn).
Dat er enkele een int frans is en ni int engels, das natuurlijk ni eerlijk (en geeft veel stof voor walen-haters natuurlijk).
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Carl Friedrich Gauss

Berichtdoor Carl Friedrich Gauss » 02 jun 2012, 18:36

De algemene lijst van alle WE studenten 1ste Master. Niet door mij opgesteld, wel naar de decaan gestuurd:

Klachten vanuit de VUB over het BRUFACE programma
• Communicatie tussen het secretariaat van de VUB en ULB
• Ontbreken van opleidingsfiches van de ULB vakken
• Controle system design (Garonne ULB):
o We hadden een Engelstalige cursus, maar waar veel fouten in stonden. Op het examen deed hij enorm moeilijk als de student bepaalde zaken niet kon aantonen. Dit was dan nog vaak leerstof die niet tijdens zijn colleges behandeld heeft. (bv. Bewijzen van een stelling uit de lineaire algebra)
o De quotering van de labo’s werden niet (eerlijk) meegerekend in het uiteindelijke cijfer.
• Electrical drives (Gyselinck ULB):
o Franstalige geschreven cursus. Slides zijn niet voldoende om alles deftig te begrijpen.
• Turbomachinery (Hendrickx ULB)
o Slechts een deel van de vijf heeft een Engelstalige cursus. De rest is een Franstalige cursus. Tijdens de eerste les is er beloofd dat er een Engelstalige cursus was. Het eerste deel hebben we dan gekregen. Voor de volgende delen kregen we te horen dat hij die zou geven achter de lessen omdat er anders niemand naar de hoorcolleges zou komen. Nochtans had hij de Franstalige cursus al doorgestuurd. De laatste week voor de blok hebben we dan te horen gekregen dat er dit jaar geen Engelstalige cursus komt. Er zijn eveneens geen slides beschikbaar. Wij moeten onze plan trekken met de Franstalige cursus wat voor veel VUB studenten een extra last betekent.
o Tijdens de les gebruikte hij meermaals zijn Franstalige cursus als slide. Hierop werd de les dan gegeven.
o Één van de twee labo opdrachten was in het Frans. De andere opdracht kwam niet overeen met de Franstalige (slechte vertaling). Hierdoor wisten we niet wat we moesten doen.
• Machine elements
o Één van de assistenten spreekt permanent Frans.
o De opdracht van de ULB assistent is slechts 3 dagen voor de blok gegeven.
• Verschil in begeleiding en quotering tussen de VUB en ULB studenten tijdens alle projecten.
• Schrijven van verslagen in het Frans door de ULB.
• Achterhouden van informatie t.o.v. de VUB studenten. (exameninhoud, wijzigingen van leslokalen, beoordelingscriteria van projecten, start 2de master, …)
• Gebrekkige kennis van het Engels van sommige assistenten.
• Uitstappen en presentaties door externe in het Frans (of Nederlands)
• Denigrerend gedrag t.o.v. VUB studenten
• Hierdoor zijn al buitenlandse studenten vertrokken en dit zorgt voor problemen tijdens bv. projecten
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Afbeelding
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 02 jun 2012, 18:48

Kenny M schreef:
yoachim schreef:
Kenny M schreef:Ge zijt inderdaad niet alleen. Khad da topic hier nog ni gezien tot nu. Na het eerste semester dacht ik nog van het viel uiteindelijk nog mee en tis doenbaar. Maar nu zijn we een semester verder en alles is gewoon slechter geworden.

Als ik mag herkiezen dan ga ik ni naar de vub, want zelfs als ge ni voor bruface kiest zijt ge nogaltijd gekl**t door het feit da ge sommige engelse vakken hebt en die worden dan toch op de ulb gegeven.

kweet idd ni wat jullie allemaal doen ofzo

maar ik snap ni goed wat u probleem is dat ge engelse vakken moet volgen aan de vub? Als ge in bruface zit, weet ge dat da samenwerking is met ulb en dat int engels is, dus no problemo!

ps: heb goede herinneringen gehad aan ulb-proffen, maar als ik die mail zie, denkik dat meer aan die prof zit

ps2: geen zin in een modder-gooi-partijtje hier ;)

Ik heb met engels geen probleem en natuurlijk weet ge da da alles in het engels is als ge voor bruface kiest. Het probleem ligt aan sommige proffen.

Nu is het ook zo da als ge NIET voor bruface kiest en dus een nederlandsstalige master doet (waarvan een deel van de vakken wel in het engels gegeven wordt, omdat da zo is en wa ik geen probleem vind) dat ge wel vakken hebt op de ulb die ge een jaar geleden niet zou hebben. Zoals bijvoorbeeld turbomachinery dat vorig jaar gegeven werd door de ruyck, maar nu wordt da zowiezo gegeven door patrick hendrick of ge nu bruface doet of ni.

Hendrick gaf vorig jaar ook een deel van de cursus. Hij is de lessen toen komen geven in het Nederlands, al was de cursus in het Frans.
Mijn persoonlijke mening was dat de cursus van Patrick Hendrick, ook al was hij in het Frans, beter ineen stak dan die van De Ruyck.
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
yoachim

Berichtdoor yoachim » 02 jun 2012, 18:54

boom sjakelaka
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
yoachim

Berichtdoor yoachim » 02 jun 2012, 18:59

Carl Friedrich Gauss schreef:De algemene lijst van alle WE studenten 1ste Master. Niet door mij opgesteld, wel naar de decaan gestuurd:

Klachten vanuit de VUB over het BRUFACE programma
• Communicatie tussen het secretariaat van de VUB en ULB
• Ontbreken van opleidingsfiches van de ULB vakken
• Controle system design (Garonne ULB):
o We hadden een Engelstalige cursus, maar waar veel fouten in stonden. Op het examen deed hij enorm moeilijk als de student bepaalde zaken niet kon aantonen. Dit was dan nog vaak leerstof die niet tijdens zijn colleges behandeld heeft. (bv. Bewijzen van een stelling uit de lineaire algebra)
o De quotering van de labo’s werden niet (eerlijk) meegerekend in het uiteindelijke cijfer.
• Electrical drives (Gyselinck ULB):
o Franstalige geschreven cursus. Slides zijn niet voldoende om alles deftig te begrijpen.
• Turbomachinery (Hendrickx ULB)
o Slechts een deel van de vijf heeft een Engelstalige cursus. De rest is een Franstalige cursus. Tijdens de eerste les is er beloofd dat er een Engelstalige cursus was. Het eerste deel hebben we dan gekregen. Voor de volgende delen kregen we te horen dat hij die zou geven achter de lessen omdat er anders niemand naar de hoorcolleges zou komen. Nochtans had hij de Franstalige cursus al doorgestuurd. De laatste week voor de blok hebben we dan te horen gekregen dat er dit jaar geen Engelstalige cursus komt. Er zijn eveneens geen slides beschikbaar. Wij moeten onze plan trekken met de Franstalige cursus wat voor veel VUB studenten een extra last betekent.
o Tijdens de les gebruikte hij meermaals zijn Franstalige cursus als slide. Hierop werd de les dan gegeven.
o Één van de twee labo opdrachten was in het Frans. De andere opdracht kwam niet overeen met de Franstalige (slechte vertaling). Hierdoor wisten we niet wat we moesten doen.
• Machine elements
o Één van de assistenten spreekt permanent Frans.
o De opdracht van de ULB assistent is slechts 3 dagen voor de blok gegeven.
• Verschil in begeleiding en quotering tussen de VUB en ULB studenten tijdens alle projecten.
• Schrijven van verslagen in het Frans door de ULB.
• Achterhouden van informatie t.o.v. de VUB studenten. (exameninhoud, wijzigingen van leslokalen, beoordelingscriteria van projecten, start 2de master, …)
• Gebrekkige kennis van het Engels van sommige assistenten.
• Uitstappen en presentaties door externe in het Frans (of Nederlands)
• Denigrerend gedrag t.o.v. VUB studenten
• Hierdoor zijn al buitenlandse studenten vertrokken en dit zorgt voor problemen tijdens bv. projecten

doet me eig denken aan een mooie quote van (ik denk dat het hij/zei was) onze geliefde annium hubot:

Ge zit nu in ne master, er wordt verondersteld dat ge uwe plan kunt trekken met de gegevens die ge krijgt en eventueel zelf verdere gegevens zoekt. Hierom geef ik geen voorgekauwde bachelor-cursus meer.
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Carl Friedrich Gauss

Berichtdoor Carl Friedrich Gauss » 02 jun 2012, 20:18

you don't know man you weren't there!
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Afbeelding
yoachim

Berichtdoor yoachim » 02 jun 2012, 20:23

Carl Friedrich Gauss schreef:
you don't know man you weren't there!

iziz me, leclair!
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding

Terug naar “Privé voor VUB studenten”