Forum downtime 9/11

Nieuws over het forum
Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Forum downtime 9/11

Berichtdoor Tom » 13 nov 2012, 11:16

Ter informatie, de downtime van het forum vanaf de avond van 9/11 was te wijten aan een kortsluiting in het PK-lokaal (weeral)

Elektriciteit werd de dag erna gemaakt, maar het was eventjes wachten om de server te heropstarten

Als er mensen zouden zijn die er nog niet op kunnen, die moeten eens hun cookies verwijderen (die van pk.be)
Blijkbaar zouden vooral de cookies met chocolade problemen veroorzaken

Normaal zou alles tot nu toe terug normaal werken, tot de volgende kortsluiting
yoachim
Prof in de forumwetenschappen

Re: Forum downtime 9/11

Berichtdoor yoachim » 13 nov 2012, 11:44

Afbeelding
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
yoachim

Berichtdoor yoachim » 13 nov 2012, 12:26

9/11
:shock:
vliegtuigaanslag in de k??
:o
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Tom V
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 13 nov 2012, 18:54

Tom schreef:Als er mensen zouden zijn die er nog niet op kunnen, die moeten eens hun cookies verwijderen (die van pk.be)

Ok, geweldig, maar hoe moeten die mensen dat te weten komen als ze niet op het forum kunnen? :D
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 13 nov 2012, 18:55

yoachim schreef:Afbeelding

Trouwens elmo = pedo :o
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Tom

Berichtdoor Tom » 13 nov 2012, 22:57

Tom V schreef:
Tom schreef:Als er mensen zouden zijn die er nog niet op kunnen, die moeten eens hun cookies verwijderen (die van pk.be)

Ok, geweldig, maar hoe moeten die mensen dat te weten komen als ze niet op het forum kunnen? :D

Gewoon, als er in het dagelijks leven mensen vragen waarom ze niet op het forum kunnen, is dat een mogelijke reden

Ik verwacht eigenlijk niet zoveel problemen hiermee, ik denk dat ver iedereen erop kan
yoachim

Berichtdoor yoachim » 14 nov 2012, 10:52

Tom schreef:
Tom V schreef:

Gewoon, als er in het dagelijks leven mensen vragen waarom ze niet op het forum kunnen, is dat een mogelijke reden

Ik verwacht eigenlijk niet zoveel problemen hiermee, ik denk dat ver iedereen erop kan

zo spreekt ge toch ni over tom V's moeder!
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Bob
Regelmatig forumgebruiker
Regelmatig forumgebruiker

Berichtdoor Bob » 15 nov 2012, 15:12

De koekjes van pk.be zijn normaal gezien onafhankelijk van die van studentenforum-ir.vub.ac.be hoor.

Eergisteren heb ik ook nog even aan de server moeten prutsen omdat het forum kapot was, geen idee of dat iets met die panne te maken had. Denk van niet eigenlijk. Tijd om nog eens een backup te maken duidelijk :) Goed moment om dit even duidelijk te maken: ik maak geen aparte database backups, dus als jullie erg gehecht zijn aan jullie onzin maken jullie best via phpBB zelf nog eens een database backup. De backup die ik maak kan toevallig wel een of andere vorm van de database bevatten, maar handig zal dat niet zijn dus reken daar niet op.

edit: eh was het forum down tot en met de 13de? had de post niet goed gelezen ... als je zo'n dingen weet mag je me er altijd voor mailen, wie weet raken die dingen dan sneller in orde.
yoachim

Berichtdoor yoachim » 15 nov 2012, 15:48

maar zijn de koekjes van pk.com wel normaal...
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Tom

Berichtdoor Tom » 15 nov 2012, 21:05

Bob schreef:De koekjes van pk.be zijn normaal gezien onafhankelijk van die van studentenforum-ir.vub.ac.be hoor.

Eergisteren heb ik ook nog even aan de server moeten prutsen omdat het forum kapot was, geen idee of dat iets met die panne te maken had. Denk van niet eigenlijk. Tijd om nog eens een backup te maken duidelijk :) Goed moment om dit even duidelijk te maken: ik maak geen aparte database backups, dus als jullie erg gehecht zijn aan jullie onzin maken jullie best via phpBB zelf nog eens een database backup. De backup die ik maak kan toevallig wel een of andere vorm van de database bevatten, maar handig zal dat niet zijn dus reken daar niet op.

edit: eh was het forum down tot en met de 13de? had de post niet goed gelezen ... als je zo'n dingen weet mag je me er altijd voor mailen, wie weet raken die dingen dan sneller in orde.

Nee de reden van het kapotte forum was een kortsluiting van de server, maar dat viel nogal slecht, de dag van PK doop denk ik, en vlak voor weekend, dus daarmee dat het ff duurde

En ik denk niet dat ik back-ups kan maken, tenzij het via beheerderspaneel kan, en ik erover heb gekeken

Ik heb geen server toegang, dus dat heb ik nodig volgens mij :p

Terug naar “Nieuws”