Begin Academiejaar 2012-2013

Nieuws over het forum
Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Begin Academiejaar 2012-2013

Berichtdoor Tom » 21 sep 2012, 18:40

Ik begin er zo stilletjes aan een traditie van te maken, mijn speeches aan het begin en einde van het academiejaar
Het is dat of aan mijn thesis werken, dus de keuze is nogal eenvoudig

Ik wil het niet elke keer over hetzelfde hebben, maar gezien de quasi onveranderlijke situatie, ben ik hier jammer genoeg wel toe gedwongen
Ik werk dus stilletjes aan aan mijn thesis, wat het gevolg is van het feit dat ook ik nu in mijn laatste jaar zit.
Met mij zullen er dus veel mensen dit jaar afstuderen, en de pijnlijke vaststelling is dat wij het laatste jaar(eigenlijk kan ik me gerust beperken tot mijn klas though) is met voldoende activiteit betreffende het forumgebruik.

Ik vrees dat ik opnieuw dezelfde boodschap zal meegeven als vorige jaren: jullie (alle jaren, maar ik wens me in het bijzonder te richten tot de nieuwe eerstejaars) zijn zelf verantwoordelijk voor het up to date houden van dit forum
Wij helpen jullie met de studies, en verwachten ook impliciet dat jullie een bijdrage leveren
We willen jullie niet verplichten(hoewel ik dat wel zou kunnen eerlijk gezegd), maar het is een zekere verantwoordelijkheid die jullie hebben tov de mensen die na jullie komen, en tov jullie eigen klasgenoten.
Ik, en met mij vele anderen, hopen dat jullie een bijdrage leveren aan dit forum, zodat wij ook in de toekomst toekomstige studenten goed kunnen helpen, op de manier dat jullie werden geholpen.
Ik wil hier nog 1 ding aan toevoegen: ook het niet-studie gerelateerd deel van dit forum is zeker de moeite waard

Afgezien van dit zal ik nog een ad-random topic aanraken: Dit is het 2de jaar van het Bruface project, wat naar mijn mening een grote stap vooruit was in de internationalisering van de richting en van de ingenieurs.
Ik ga niet beginnen over het belang ervan, vermits de rector dit al deed (vorig jaar of 2 jaar geleden)
Maar ik denk dat op termijn dit forum dezelfde weg moet op gaan, vorig jaar heb ik getracht een ballonnetje op te laten om een Engels forumdeel te beginnen, maar dat was niet bepaald zo'n succes.
Desalniettemin moeten we aanvaarden dat de studies, en daarvoor ook dit forum, deze richting zullen opgaan.

Bovenstaande bewijst dat dit forum in constante evolutie moet zijn, en zal zijn.
Dit is niet alleen mijn werk of dat van Aushim, maar ook van jullie, de toekomstige ingenieurs en gebruikers van dit forum.

-Tom
Tom

Re: Begin Academiejaar 2012-2013

Berichtdoor Tom » 21 sep 2012, 18:40

Omg, ging mijn thesis schrijven ook maar zo snel dan dit ^^
yoachim
Prof in de forumwetenschappen
Prof in de forumwetenschappen

Re: Begin Academiejaar 2012-2013

Berichtdoor yoachim » 22 sep 2012, 10:43