Vraagjes bij cursus fysica

2de semestervak op 9 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
murda
Regelmatig forumgebruiker
Regelmatig forumgebruiker

Vraagjes bij cursus fysica

Berichtdoor murda » 06 jun 2009, 09:41

Ik heb enkele vraagjes bij de cursus fysica, nl bij de hoofdvragen vanachter in het boek.
Vraag 33: is die coherente en incoherente superpositie gewoon constructieve of destructieve interferentie, en wat zijn dan de voorbeelden (proef van Young ?)
Vraag 34: wat zijn toepassingen van zwarte straling ?
Vraag 39: wat is juist die minkowsky ruimte, is dat genoeg als je gewoon zegt een soort 4D-ruimte, want ik heb er geen notas van en snap da handleiding niet zo goed :D
Vraag 40: lichtkegel, wereldlijnen, lichtlijn in het ct/x diagramma: zou iemand me deze begrippen gewoon kort kunnen uitleggen, dat ik teminste al weet wat mijn notas betekenen :D
Vraag 43: waar hebben we deze begrippen gebruikt ? (ik kan het wel zelf beetje gaan zoeken maar moest iemand me kunnen helpen ... ?
Rednas
Op weg naar biggest IRW-fan!

Re: Vraagjes bij cursus fysica

Berichtdoor Rednas » 06 jun 2009, 09:46

vraag 33: het is nog iets anders al constructief en destructief, bij coherente kan interferentie optreden bij incoherente nie, da heeft iets met de amplitude te maken, staat erges in de FB

vraag 43: nie kunne, hebbe we nie gedaan:p
Tom
Doctor in de forumwetenschappen
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Tom » 06 jun 2009, 09:55

Rednas schreef:vraag 33: het is nog iets anders al constructief en destructief, bij coherente kan interferentie optreden bij incoherente nie, da heeft iets met de amplitude te maken, staat erges in de FB

Nee, met de golflengte eig :p
Coherent is als je frequentie/golflengte niet dezelfde is, waardoor de fase tussen de 2 golven niet constant is
incoherent is als het hetzelfde is, waardoor je interferentie krijgt

ale, dat dacht ik toch :p
Rednas

Berichtdoor Rednas » 06 jun 2009, 11:53

ja ma om aan interferentie te doen moet uw Amplitude ook hetzelfde zijn anders ga da nie:p

Terug naar “Fysica”