[Opgelost] Lineaire, gedempte en gedwongen harmonische oscil

Jaarvak op 7 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
jorben
Op weg naar biggest IRW-fan!

[Opgelost] Lineaire, gedempte en gedwongen harmonische oscil

Berichtdoor jorben » 14 jan 2009, 18:35

Even een vraagje. Als wij 'Lineaire, gedempte en gedwongen harmonische oscillator' als vraag krijgen, volstaat het dan om voor de oplossing van de homogene vgl gewoon de oplossing te geven? Anders is dit namelijk de gedempte harmonische oscillator bespreken. Dat zijn dus dan 2 vragen in 1 bijna :P

Het zou handig zijn mochten we gewoon de formule geven. Minder leuk als je ook die moet opstellen.

Kan iemand hier een antwoord op geven?

Thx
Laatst gewijzigd door jorben op 16 jan 2009, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Re: Lineaire, gedempte en gedwongen harmonische oscillator

Berichtdoor AdamCooman » 14 jan 2009, 18:48

als ge alles kent zou het geen probleem moeten zijn om die homogene op te stellen he
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
jorben

Berichtdoor jorben » 14 jan 2009, 20:09

Kennen cava, maar de tijd hebben is iets anders :P
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 14 jan 2009, 20:16

een bijkomend vraagje dat juist voor de lineaire, gedempte en gedwongen harmonische trillingen is.
Nl. bespreek de autonome systemen. Dit zijn de systemen onafhankelijk van de tijd, maar dus wel van de positie en de snelheid.
Als hij dat vraagt moet je dan van p 20 -30 geven?
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.
Gill
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor Gill » 14 jan 2009, 22:06

Minnebo schreef:een bijkomend vraagje dat juist voor de lineaire, gedempte en gedwongen harmonische trillingen is.
Nl. bespreek de autonome systemen. Dit zijn de systemen onafhankelijk van de tijd, maar dus wel van de positie en de snelheid.
Als hij dat vraagt moet je dan van p 20 -30 geven?

ik zat met dezelfde vraag.. :)
Afbeelding
AdamCooman
The IRW God
The IRW God
Contacteer:

Berichtdoor AdamCooman » 14 jan 2009, 22:56

zo'n dingen kunde wel vragen op het examen of ze dat er bij verwachten he, hij is daar zelf aanwezig om het te beantwoorden
AdamCooman The IRW God
Als een link niet meer werkt, bezoek mijn site om het bestand te vinden
Afbeelding

Mooiste avatar: AdamCooman
Beste moderator: AdamCooman
Lixen
Beginnend forumgebruiker
Beginnend forumgebruiker
Contacteer:

Berichtdoor Lixen » 16 jan 2009, 00:07

Ik hoop da zo'n vraag niet gesteld gaat worden gezien we maar 1u tijd hebben voor theorie, en die open vraag niet eens de enige vraag daarop is... Dus ik verwacht een vraag die op te lossen en uit te schrijven is in een half uur ofzo, geen 10 pagina's uit de cursus dus... :p
frank.vanbever
IRW Moderator
IRW Moderator

Berichtdoor frank.vanbever » 16 jan 2009, 08:41

Lixen schreef:Ik hoop da zo'n vraag niet gesteld gaat worden gezien we maar 1u tijd hebben voor theorie, en die open vraag niet eens de enige vraag daarop is... Dus ik verwacht een vraag die op te lossen en uit te schrijven is in een half uur ofzo, geen 10 pagina's uit de cursus dus... :p

ge hebt zojuist de vloek van "hij zal da wel ni vragen" uitgesproken, redde wie zich redden kan, vrouwen en kinderen eerst! ;)
Beerend
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Beerend » 16 jan 2009, 09:24

frank.vanbever schreef:
Lixen schreef:Ik hoop da zo'n vraag niet gesteld gaat worden gezien we maar 1u tijd hebben voor theorie, en die open vraag niet eens de enige vraag daarop is... Dus ik verwacht een vraag die op te lossen en uit te schrijven is in een half uur ofzo, geen 10 pagina's uit de cursus dus... :p

ge hebt zojuist de vloek van "hij zal da wel ni vragen" uitgesproken, redde wie zich redden kan, vrouwen en kinderen eerst! ;)

Haha, liever dat dan autonome systemen :p Lineaire harmonische oscillator met demping en al dan niet een extra kracht zou wel een goeie vraag zijn.
frank.vanbever
IRW Moderator
IRW Moderator

Berichtdoor frank.vanbever » 16 jan 2009, 09:34

Beerend schreef:
frank.vanbever schreef:

Haha, liever dat dan autonome systemen :p Lineaire harmonische oscillator met demping en al dan niet een extra kracht zou wel een goeie vraag zijn.

Maar het gaat over autonome systemen :D, en ja, da zou ni slecht zijn, da lijkt mij ook een hoge waarschijnlijkheid te bezitten da da de hoofdvraag ga zijn

harmonische oscilator valt nog op te delen in deelvragen, hij zou bijvorbeeld enkel gedempte harmonische oscilator kunnen vragen of harmonische oscilator me sinusoïdale kracht, bij autonome systemen is da echt gewoon boenk 10 blz uit de cursus die ge moet kunnen neerpennen

Terug naar “Mechanica”