Vragen Bedrijfsbeheer

yoachim
Prof in de forumwetenschappen

Vragen Bedrijfsbeheer

Berichtdoor yoachim » 05 jan 2012, 16:25

Vraag1: voor van boekhoudkundig naar fiscaal resultaat te gaan moogt ge sommige dingen aftrekken (vraag is er nog ni eens en kvind het al vies), ma op die slide waar ze dat dan uitleggen, staat er daar niet dat ge dan meer belastingen moet betalen. Ale, als ge niets aftrekt dan moet ge 33.9% op 400€ betalen. Ma als ge u auto-kosten aftrekt, hebde minder kosten en dus een grotere winst en dus moet ge 33.9% op 575€ betalen => dus ik zou da ni aangeven (ofwel heb ik iets niet goed door)
Vraag2: eerste slide waar cash conversie cyclus staat uitgelegd heb ik iets geschreven van benchmark van 1maan maximaal, kan ook bij aantaldagenklantenkrediet horen, weet nimeer waar het moet staan, toevallig iemand ook opgeschreven?
Vraag3: opt einde van da hoofdstuk heb ik van tom v's papiertjes iets overgeschreven van dat er bij galapagos iets heel laag is omdat ze weinig imaterieel vast actief hebben, woordje uitleg van tom v de papierman zou mss helpen
Vraag4: tot waar zijn jullie bij marketing geraakt?
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Ruben
Doctor in de forumwetenschappen

Re: Vragen Bedrijfsbeheer

Berichtdoor Ruben » 05 jan 2012, 16:28

yoachim schreef:Vraag1: voor van boekhoudkundig naar fiscaal resultaat te gaan moogt ge sommige dingen aftrekken (vraag is er nog ni eens en kvind het al vies), ma op die slide waar ze dat dan uitleggen, staat er daar niet dat ge dan meer belastingen moet betalen. Ale, als ge niets aftrekt dan moet ge 33.9% op 400€ betalen. Ma als ge u auto-kosten aftrekt, hebde minder kosten en dus een grotere winst en dus moet ge 33.9% op 575€ betalen => dus ik zou da ni aangeven (ofwel heb ik iets niet goed door)
Vraag2: eerste slide waar cash conversie cyclus staat uitgelegd heb ik iets geschreven van benchmark van 1maan maximaal, kan ook bij aantaldagenklantenkrediet horen, weet nimeer waar het moet staan, toevallig iemand ook opgeschreven?
Vraag3: opt einde van da hoofdstuk heb ik van tom v's papiertjes iets overgeschreven van dat er bij galapagos iets heel laag is omdat ze weinig imaterieel vast actief hebben, woordje uitleg van tom v de papierman zou mss helpen

4: tot bij uw moeder nee?
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
yoachim

Berichtdoor yoachim » 05 jan 2012, 16:32

:o :( :cry:
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ruben

Berichtdoor Ruben » 05 jan 2012, 16:37

yoachim schreef::o :( :cry:

euhm bedoelde tot het einde van de slides die op pointcarre staan denk ik. Dacth dat ze enkel 'relevante' slides op pointcarre ging zetten.
Tom V
Master in de forumwetenschappen
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 05 jan 2012, 21:43

yoachim schreef:Vraag1: voor van boekhoudkundig naar fiscaal resultaat te gaan moogt ge sommige dingen aftrekken (vraag is er nog ni eens en kvind het al vies), ma op die slide waar ze dat dan uitleggen, staat er daar niet dat ge dan meer belastingen moet betalen. Ale, als ge niets aftrekt dan moet ge 33.9% op 400€ betalen. Ma als ge u auto-kosten aftrekt, hebde minder kosten en dus een grotere winst en dus moet ge 33.9% op 575€ betalen => dus ik zou da ni aangeven (ofwel heb ik iets niet goed door)

Vraag 1: Het zit zo: ge betaalt geen belastingen op uw opbrengst, maar op uw winst = opbrengsten-kosten. De staat is dus zo vriendelijk om u ni te laten betalen voor de opbrengsten die ervoor zorgen da ge u kosten kunt terugbetalen. De filosofie daarbij is: die kosten maakt ge om geld te verdienen. Restaurantbezoeken, bedrijfswagens enzo zijn meer voor uw eigen plezier dan om geld mee te verdienen. Vandaar da ge die ni volledig moogt aftrekken van uw opbrengsten (vandaar ook: voor zoveel % aftrekbaar) om uw fiscaal resultaat te berekenen. Het komt er dus op neer da bij uw boekhoudkundig resultaat ge te veel kosten hebt gerekend en da ge da teveel aan kosten (de verworpen uitgaven) er moet bijtellen om uw fiscaal resultaat (wat belast wordt) te berekenen. Eigenlijk is het gewoon een ingewikkelde manier om simpele dingen te doen. Ah ja, ge zijt dus wel verplicht om die autokosten aan te geven he, anders zou ge te weinig belastingen betalen (zoals ge zelf zegt) :)
Samenvatting: ge moogt kosten aftrekken (van uw opbrengst), maar voor autokosten enzo moogt ge minder aftrekken.

Vraag 2: mss dat het maximaal aantal dagen klantenkrediet beperkt is tot 1 maand? Dat heeft ze ergens gezegd

Vraag 3: zelf geen idee :p

Vraag 4: What Ruben said (zowel het deel over uw moeder als da van de relevante slides)
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
yoachim

Berichtdoor yoachim » 06 jan 2012, 13:42

Vraag1:
Mja, ok. Ma waarom zou ge dan zeggen dat ge een auto hebt gekocht? Of dan zegde toch gewoon dat ge u restaurantgeld hebt gebruikt voor "teambuilding", zo kunde dat dan volledig (?) aftrekken terwijl echt restaurant dan maar gedeeltelijk en ge dus extra belastingen moet betalen...
En ahja, klinkt dan ook logisch dat ge een auto wilt dat minder CO2 verbruikt, mss da ge kunt zeggen hoeveel CO ge verbruikt en da maal 2 doen, das toch hetzelfde hé

Vraag3:
Mja, die heeft veel over galapagos gezegd, ma het enigste dak nog weet is dat iets met biotech te maken heeft :)

Vraag4:
Mijn mama kan het bevestigen

Vraag5: (nieuw! (flashy flashy, oh wat houden we toch van marketing, flashy flasy)!):
wat bedoelde ze ook alweer met priority right (ip-hoofdstuk)? Is dat da als ge u patent aanvraagt ge 1j de tijd hebt om het over de rest vd wereld ook aan te vragen zonder dat andere het in die tijd kunnen doen?
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ruben

Berichtdoor Ruben » 06 jan 2012, 17:29

yoachim schreef:Vraag1:
Mja, ok. Ma waarom zou ge dan zeggen dat ge een auto hebt gekocht? Of dan zegde toch gewoon dat ge u restaurantgeld hebt gebruikt voor "teambuilding", zo kunde dat dan volledig (?) aftrekken terwijl echt restaurant dan maar gedeeltelijk en ge dus extra belastingen moet betalen...
En ahja, klinkt dan ook logisch dat ge een auto wilt dat minder CO2 verbruikt, mss da ge kunt zeggen hoeveel CO ge verbruikt en da maal 2 doen, das toch hetzelfde hé

Vraag3:
Mja, die heeft veel over galapagos gezegd, ma het enigste dak nog weet is dat iets met biotech te maken heeft :)

Vraag4:
Mijn mama kan het bevestigen

Vraag5: (nieuw! (flashy flashy, oh wat houden we toch van marketing, flashy flasy)!):
wat bedoelde ze ook alweer met priority right (ip-hoofdstuk)? Is dat da als ge u patent aanvraagt ge 1j de tijd hebt om het over de rest vd wereld ook aan te vragen zonder dat andere het in die tijd kunnen doen?

1: ge zegt da ge een auto hebt gekocht om een lagere winst te kunnen hebben. Dat van dat teambuilding: kosten meot je kunnen aantonen met facturen en etc. Ik weet niet in heoverre teambuilding wordt aanschouwd als kosten die normaal zijn voor de ondernemer en dus 100% aftrekbaar.
3: biotech en patenten, veel patenten
4:Zeg dat ze bedankt is
5:zou goed kunnen
yoachim

Berichtdoor yoachim » 06 jan 2012, 19:09

1:ok, niet sjoemelen, kheb het begrepen ( :ugeek: ) ook niet met de natuurwetenschappen
3:veel patenten, ma kweeni of ze er iets mee deden of gewoon licensieren
4:zeg het haar vanavond hé
5:weeral zeer hulpvol ruben
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Bart Mus
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Bart Mus » 06 jan 2012, 20:16

yoachim schreef:Vraag5: (nieuw! (flashy flashy, oh wat houden we toch van marketing, flashy flasy)!):

Zoiets. Een patent aanvragen voor een ontdekking gebeurd land per land, maar kost ook redelijk wat geld. Een aanvraag met prioriteitsrecht is een uitbreiding van een patent in een ander land met een verwijzing het originele patent, mits dit patent niet meer dan een (half) jaar (duur hangt af van het soort patent) voordien uitgegeven is. Op het moment dat je een patent aanvraagt geef je immers ook je geheim prijs.
"Sakujo!"
Ruben

Berichtdoor Ruben » 26 jan 2012, 21:20

First you must answer two questions:
1)waarom doen ze zo bij O&O kosten 2 stappen? werd ook zo bij de balans gedaan voor reclame...
2)Don't step in the circle of death unless you are prepared to die [lightning]

Terug naar “Chemie en Materialen”