Polymers

Ruben
Doctor in de forumwetenschappen

Re: Polymers

Berichtdoor Ruben » 10 jun 2011, 19:58

yoachim schreef:wrm is bij vinylketen met CH3 de tg hoger dan bij C3H7??? (slide 119)

Omdat dat niet zo is, toch niet volgens mijn slide...
Ofwel ben ik het, ofwel jij mr 1 van ons twee is niet goed wakker :p
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
Ruben

Berichtdoor Ruben » 10 jun 2011, 20:04

yoachim schreef:en bij theta, tgaat over excess dingen, en da teken ervan is soms ewa raar, ma kheb opgeschreve dat er dan geen mengwarmte is in dat geval. Iemand die vindt dat da ni logisch is?

ja oke vermits h en s elkaar opheffen, kunt ge het bezien als geen mengwarmte ja denk ik zo. Die excess waarover jij spreekt dat zijn toch de H en S contact he?
Bart Mus
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Bart Mus » 11 jun 2011, 11:46

Ruben schreef:De commoditys zyn a, mr niets weer houdt er u van om i of s te maken en die als vb te gebruiken...

Behalve PP want daar is iPP de commodity. En volgens mijn nota's moeten we kunnen uitleggen waarom op het examen: Mijn gok is dat in het geval van PP er een sterke coordinatie is tussen het counter-ion van de terminale eenheid in de polymeerketen en het inkomende monomeer. (Dat CH3-tje die daar voor zorgt)

yoachim schreef:wrm is bij vinylketen met CH3 de tg hoger dan bij C3H7??? (slide 119)

De langere keten verhoogt de flexibiliteit, C2H5 verlaagt ook al met 1 graad. Bij C3H9 verhoogt de temperatuur dan weer door Bulky side group die minder flex is. (En bij deze was ruben niet goed wakker)

Ruben schreef:omdat we de verdunde niet hebben gezien. Mr t eningste wat je volgens mij moeste kennen was: G(corr) = h(corr) - T S(corr)
En dus als h en s een gelijk teken hebben is er een tetatemp zodat G(corr) = 0.
Voor de rest heeft hij niet ingegaan op de betekenis van h en s, volgens mij.

slide 63 onderaan: menging als xi < 1/2, He en Se hebben steeds hetzelfde teken aangezien He=tetaSe

Zal er niet wakker van liggen als we het niet te goede behandeld hebben in de les.

Een van mij kantnotities s76: Be able to explain this table in a logical way
Maar behalve dat CF 2 toestanden heeft waarbij de 2 toestand ietsje losser is dan de eerste, dat de bulky group de distortion of the helix geeft bij Tg 7-2 helix en dat TTG more lose, less compact is dan G heb ik niets genoteerd. Iemand een meer volledig idee van wat we daar over kwijt zouden moeten?
"Sakujo!"
Ruben

Berichtdoor Ruben » 11 jun 2011, 11:52

Bart Mus schreef:
Ruben schreef:De commoditys zyn a, mr niets weer houdt er u van om i of s te maken en die als vb te gebruiken...

Behalve PP want daar is iPP de commodity. En volgens mijn nota's moeten we kunnen uitleggen waarom op het examen: Mijn gok is dat in het geval van PP er een sterke coordinatie is tussen het counter-ion van de terminale eenheid in de polymeerketen en het inkomende monomeer. (Dat CH3-tje die daar voor zorgt)

De langere keten verhoogt de flexibiliteit, C2H5 verlaagt ook al met 1 graad. Bij C3H9 verhoogt de temperatuur dan weer door Bulky side group die minder flex is. (En bij deze was ruben niet goed wakker)

Ruben schreef:omdat we de verdunde niet hebben gezien. Mr t eningste wat je volgens mij moeste kennen was: G(corr) = h(corr) - T S(corr)
En dus als h en s een gelijk teken hebben is er een tetatemp zodat G(corr) = 0.
Voor de rest heeft hij niet ingegaan op de betekenis van h en s, volgens mij.

slide 63 onderaan: menging als xi < 1/2, He en Se hebben steeds hetzelfde teken aangezien He=tetaSe

Zal er niet wakker van liggen als we het niet te goede behandeld hebben in de les.

Een van mij kantnotities s76: Be able to explain this table in a logical way
Maar behalve dat CF 2 toestanden heeft waarbij de 2 toestand ietsje losser is dan de eerste, dat de bulky group de distortion of the helix geeft bij Tg 7-2 helix en dat TTG more lose, less compact is dan G heb ik niets genoteerd. Iemand een meer volledig idee van wat we daar over kwijt zouden moeten?

bij 76 denk ik dat eht dat wel is ja, wellicht wilt bruno meer wetn mr dat is dan voor dan he :p

63:heb die slide niet helemaal gelezen dus kan ja.
Ruben

Berichtdoor Ruben » 11 jun 2011, 11:57

Ruben schreef:

Omdat dat niet zo is, toch niet volgens mijn slide...
Ofwel ben ik het, ofwel jij mr 1 van ons twee is niet goed wakker :p

damn :D
ik was over de benzeen ring bezig
yoachim
Prof in de forumwetenschappen

Berichtdoor yoachim » 11 jun 2011, 18:57

Bart Mus schreef:

kdenk gewoon dat de methyl ni al te veel sterisch hinderd en dat ge daarom isotactisch wel kunt hebben en zelfs kweeni hoe cool TTGG syndio

van u zin begrijp ik vanaf het woord sterke eigenlijk niets ni meer
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
yoachim

Berichtdoor yoachim » 11 jun 2011, 18:57

Ruben schreef:
yoachim schreef:en bij theta, tgaat over excess dingen, en da teken ervan is soms ewa raar, ma kheb opgeschreve dat er dan geen mengwarmte is in dat geval. Iemand die vindt dat da ni logisch is?

ja oke vermits h en s elkaar opheffen, kunt ge het bezien als geen mengwarmte ja denk ik zo. Die excess waarover jij spreekt dat zijn toch de H en S contact he?

idd
dus enkel DeltaScombi blijft nog over dan
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Bart Mus
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Bart Mus » 12 jun 2011, 11:38

yoachim schreef:
Bart Mus schreef:

kdenk gewoon dat de methyl ni al te veel sterisch hinderd en dat ge daarom isotactisch wel kunt hebben en zelfs kweeni hoe cool TTGG syndio

van u zin begrijp ik vanaf het woord sterke eigenlijk niets ni meer

Moest die methyl niets doen, dan zouden alle mogelijke plaatsingen van extra monomeer even waarschijnlijk zijn en krijg je een atactisch polymeer. Op een of andere manier wordt het monomeer gericht zodat de keten iso wordt bij verdere ketengroei
sterke coördinatie => het feit dat het monomeer gericht wordt voor het kan reageren met de keten
het counter-ion van de terminale eenheid in de polymeerketen => het reagerende, laatste stukje van de polymeerketen

De zin klinkt een beetje raar omdat ik het nogal letterlijk vertaald heb uit den boek =P

Alle, verslagen nog eens lezen, presentatie maken en dan morgen nog wat blokken en het komt goed, denk ik
"Sakujo!"
Ruben

Berichtdoor Ruben » 12 jun 2011, 11:50

Ik begrijp je punt niet. Jij bent over polymerisatie bezig terwyl de keuze tussen a en i over de eigenschappen toch gaat. a heeft gewoon tot slechte eigenschappen, niet? Oké versch polymerisatie geeft i, s of a maar dat is de vraag toch niet?
yoachim

Berichtdoor yoachim » 12 jun 2011, 12:41

wat is de vraag?
a geeft amorfe dingen, wat (wrs) ni gewenst is want heeft slechtere mech eigenschappen
volgens mij is de methylgroep juist tussengeval voor T-chain (syndio) of TG-helix (iso) te bekomen, ma volgens mij is iso iets makkelijker, w is toch wel sterischen blok, dus syndio is de commodity +
Verder niet te moeilijk over doen

Kheb precies iets te veel slides gemaakt, pfff, kheb da altijd hé :)

Nog zeer kleine vraagjes:
slide 127, wat is die amorfe WAXS piek?
slide 199, bij 'interphase' material heb ik geschreven dat 2-phase model niet gebruikt mag worden, waarom niet?
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding

Terug naar “Chemie en Materialen”