Ontwerp

Ruben
Doctor in de forumwetenschappen

Re: Ontwerp

Berichtdoor Ruben » 17 jun 2011, 10:21

Dan nog een vraagje: ik heb gezien dat bij mij hoofdstuk 10 en 12 maagdelijk wit zijn. (op een voetbaltekeningetje na bij kick off meeting.)
Hebben wij daar iets van gezien in de les?
Ik heb zo een gevoel dat we een electrotechniek examen te gemoet gaan. Hele cursus veel denken van, ja dat zal wel niet belangrijk zijn tot op het examen :p
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
Ruben

Berichtdoor Ruben » 17 jun 2011, 12:10

Is er nu een opgave vn sessie 3?
Bart Mus
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Bart Mus » 17 jun 2011, 16:21

Nee, ik heb ook geen opgave blad van sessie 3, dus ofwel bestaat hij niet, ofwel is Yoachim er met alle 3 de exemplaren van onder.
Cursus elektrotechniek: ook niet slecht om eens het AC/DC probleem te bekijken

En jep, van heel die cursus heb je bij veel het gevoel dat je er echt niets van moet kennen - maar wat gaan ze vragen om een contract op te stellen? :P
"Sakujo!"
yoachim
Prof in de forumwetenschappen

Berichtdoor yoachim » 17 jun 2011, 17:52

Bart Mus schreef:Nee, ik heb ook geen opgave blad van sessie 3, dus ofwel bestaat hij niet, ofwel is Yoachim er met alle 3 de exemplaren van onder.
Cursus elektrotechniek: ook niet slecht om eens het AC/DC probleem te bekijken

En jep, van heel die cursus heb je bij veel het gevoel dat je er echt niets van moet kennen - maar wat gaan ze vragen om een contract op te stellen? :P

nope, ni naar mij kijken, ik heb ook geen opgave. Kzou beter naar jullie 2 kijken want mijnen P&ID is gestolen, grrrr

en zolang er maar geen onnozole waar/niet waar/er is geen antwoord vraagjes zijn, kvraag me ook zeer sterk af in hoeverre we dingen moeten kennen of niet, ma kga ni elk dwaas detail vanbuiten kennen, kdacht da ze int begin zeide da ze ni van ons verwachten da we enceclopedien werden (maarja, die van antwerpen zeggen soms wel veel ja)
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Ruben

Berichtdoor Ruben » 17 jun 2011, 18:23

inderdaad, enkele vraagjes bij de oef sessie(nr stemt overeen met sessie)
1)calming chamber: was dat gewoon samen met die vent dat ze op gelijke druk blijven bij de poederinstallatie?
Verder bij de opgave van poederinstallatie staat dat er 2 PIDs zijn, ik blijk er maar 1 te hebben...
en bij het vraagje over hoogte vrije keuze? ik begrijp mijn antwoord niet echt :p
2)PFD: das toch enkel de hoofdproces lijn met de voornaamste pompen en ww's enzo. mr moeten daar ook dan de hoofdvalves en meet aparaten bij?
dacht van niet mr op de PFD zie ik zo allemaal leuke dingen bij getekend.
3)Vlarem shit: vanwaar weten we welke P we hebben, P1 etc. En dan hetzelfde voor de hoogte en diameter.
verder staat er ook een opmerking: voor verschillende stoffen zie bijlage: ik weet niet nr waar dat refereert :D

twas voornamelijk bij mij een zoekwerk om de juiste dingen aan de juiste dingen te linken :)
yoachim

Berichtdoor yoachim » 17 jun 2011, 18:38

Ruben schreef:inderdaad, enkele vraagjes bij de oef sessie(nr stemt overeen met sessie)
1)calming chamber: was dat gewoon samen met die vent dat ze op gelijke druk blijven bij de poederinstallatie?
Verder bij de opgave van poederinstallatie staat dat er 2 PIDs zijn, ik blijk er maar 1 te hebben...
en bij het vraagje over hoogte vrije keuze? ik begrijp mijn antwoord niet echt :p
2)PFD: das toch enkel de hoofdproces lijn met de voornaamste pompen en ww's enzo. mr moeten daar ook dan de hoofdvalves en meet aparaten bij?
dacht van niet mr op de PFD zie ik zo allemaal leuke dingen bij getekend.
3)Vlarem shit: vanwaar weten we welke P we hebben, P1 etc. En dan hetzelfde voor de hoogte en diameter.
verder staat er ook een opmerking: voor verschillende stoffen zie bijlage: ik weet niet nr waar dat refereert :D

twas voornamelijk bij mij een zoekwerk om de juiste dingen aan de juiste dingen te linken :)

1)kdacht het ja, tijd geven om op gelijke p te komen
raar, kheb er ook maar 1 dachtik, ma mss iets pfd of isometriekachtig
in rekening brengen dat ge u filter eruit kunt halen ;)
2) kan erbij staan, maja, ze dachten daar ook dat ze ni alles moesten uitschrijven hé
3) kbegrijp u vraag ni zo goed. In een of ander artikel stond hoeveel volume da we moesten 'omheinen' en mits we weten dat 10.5x10.5 is kunde de hoogte bepalen van u muurtje

twas bij mij voornamelijk een zoekwerk om mijn concentratie te vinden, kzeg het weeral, tis een interessant vak, ma om te blokken, mmm :D
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ruben

Berichtdoor Ruben » 17 jun 2011, 18:40

awel voor uw volume te bepalen moet je toch weten wat de hoogte is van die vier vaten en hun diameter? en dan rekening houdend met het oppervlak kan het muurtje bepalen
yoachim

Berichtdoor yoachim » 17 jun 2011, 18:45

Ruben schreef:awel voor uw volume te bepalen moet je toch weten wat de hoogte is van die vier vaten en hun diameter? en dan rekening houdend met het oppervlak kan het muurtje bepalen

staat bij mij dat volume gewoon gegeven was ofzo, mja, beetje snel overgegaan (maja, over alles eig :) )
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ruben

Berichtdoor Ruben » 17 jun 2011, 19:38

goh ik leer zo de algemene idee er achter :p
veel doorbladeren en jada jada om da n een zinnetje te onthouden