Electrochemistry: Fundamentals and...

Bart Mus
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Re: Electrochemistry: Fundamentals and...

Berichtdoor Bart Mus » 12 jan 2011, 13:38

Dat is ook weer waar, maar een beetje nutteloze kennis is altijd een teken van inzet ;)

Aja, nog een mogelijke reden bij het membraan ding: je hebt een membraan nodig om Cl- buiten te houden(kwestie van zuiver NAOH te hebben), en een membraan vinden dat Cl- tegen houdt maar OH- niet is misschien ook niet evident

En productie van OCl- dingen, dat is ook de reden waarom je bij een diafragma zo een slecht resultaat haalt: je hebt een mengsel van NaOH 10% met NaCl, dus moet je die scheiden en opconcentreren na de cel en verlies met die nevenreacties, zie ook een paar slides ervoor (6 OCl- => )
"Sakujo!"
Bart Mus
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Bart Mus » 12 jan 2011, 16:39

Ik denk dat ik eindelijk het evans en tafel plot door heb zoals ze in de cursus staan :)
Als M = Pb dan word de reductie van H2 beschreven door de de bovenste curve, en alle effecten van de invloed van het metaal zijn aldus in de curve voor H reductie geduwd i.p.v. één H2 curve te tekenen en dan de M curves te laten variëren en de corrosie potentiaal en stroom worden dan gegeven door het snijpunt van de 2 lijnen.
De ingeving kwam er doordat er onder de figuur in het boek nog bijgeschreven staat: the concentrations are adjusted for the Eq to be equal for the 3 metals en door eens goed naar een andere tafel plot te kijken: www.unene.ca/un1001/UN1001_KineticsofAq ... rosion.ppt slide 17
Let wel dat de assen van die figuur in +E en niet in -E staan zoals bij ons
"Sakujo!"
Ruben
Doctor in de forumwetenschappen

Berichtdoor Ruben » 12 jan 2011, 17:02

okey als ze de concentraties gn aanpassen dan kunde wel alles bewijzen. Mr hoe passen ze die concentraties aan. Dat is toch gewoon een blok metaal in de waterige oplossing? En in de waterige oplossing zo geen metaal zitten tenzij het corrodeert..
Ruben - Delivering awesomeness since 1989
Ruben

Berichtdoor Ruben » 12 jan 2011, 17:03

Bart Mus schreef:Dat is ook weer waar, maar een beetje nutteloze kennis is altijd een teken van inzet ;)

Aja, nog een mogelijke reden bij het membraan ding: je hebt een membraan nodig om Cl- buiten te houden(kwestie van zuiver NAOH te hebben), en een membraan vinden dat Cl- tegen houdt maar OH- niet is misschien ook niet evident

En productie van OCl- dingen, dat is ook de reden waarom je bij een diafragma zo een slecht resultaat haalt: je hebt een mengsel van NaOH 10% met NaCl, dus moet je die scheiden en opconcentreren na de cel en verlies met die nevenreacties, zie ook een paar slides ervoor (6 OCl- => )

Kortom een diafragma suckt gewoon
yoachim
Prof in de forumwetenschappen

Berichtdoor yoachim » 12 jan 2011, 17:06

ps: da van die afgeleide bart das gewoon de delta-delta in cylindercoordinaten, wat ik hoop, niet te kennen is
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Ruben

Berichtdoor Ruben » 12 jan 2011, 17:08

yoachim schreef:ps: da van die afgeleide bart das gewoon de delta-delta in cylindercoordinaten, wat ik hoop, niet te kennen is

Uiteraard gn we dat niet vn buiten leren... Ook die afleiding in dimensieloze coordinaten, heb ik niet geleerd hoor.
Want zoals Anium hubot veelmaals heeft gezegd: het gaat over inzicht en begrijpen mr niet over vn buiten leren.
Ruben

Berichtdoor Ruben » 12 jan 2011, 17:09

Bart Mus schreef:Even tussendoor een vraagje over iets dat we ws ook weet niet moeten kennen, maar waar komt die nogal vreemde 1/r*d/dr(dc/r)) vandaan op s16 bij methods 1? (True, de kans dat ik het op het examen geef is klein, maar ik kan er maar niet bij, soms wou ik dat ik mijn basis kennis wiskunde onderhield :lol: )

ergens in het boek staat er die nabla enzo uitgeschreven in cylinder coordinaten enzo. Kan zijn in het hoofdstuk ofwel in de appendix op het einde.
yoachim

Berichtdoor yoachim » 12 jan 2011, 17:09

Ruben schreef:
yoachim schreef:ps: da van die afgeleide bart das gewoon de delta-delta in cylindercoordinaten, wat ik hoop, niet te kennen is

Uiteraard gn we dat niet vn buiten leren... Ook die afleiding in dimensieloze coordinaten, heb ik niet geleerd hoor.
Want zoals Anium hubot veelmaals heeft gezegd: het gaat over inzicht en begrijpen mr niet over vn buiten leren.

totdat ge op u examen niets op u blad kunt schrijven :D
nee, kdenk ook meer da ze wilt dat ge het begrijpt, ook al staan er fouten in de slides en meestal totaal geen uitleg, maja, iedereen kan toveren hé, zinge die van K3 toch
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ruben

Berichtdoor Ruben » 12 jan 2011, 17:11

Ja ik heb ook niet beweerd dat ik over dat hoofdstuk niets kan schrijven he ;)
Ik kan bv wel zeggen welke afgeleide we uiteindelijj in de vergelijking kunnen verwachten. Die kan je dan weeral vinden door logisch na te denken.
yoachim

Berichtdoor yoachim » 12 jan 2011, 17:14

Ruben schreef:Ja ik heb ook niet beweerd dat ik over dat hoofdstuk niets kan schrijven he ;)
Ik kan bv wel zeggen welke afgeleide we uiteindelijj in de vergelijking kunnen verwachten. Die kan je dan weeral vinden door logisch na te denken.

ik weet gewoon da delta onafhankelijk is van r en dat everybody happy is

kheb trouwens gezien dat er wat fouten in verslag staan, ma is toch al ingediend, dus nvm
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding

Terug naar “Chemie en Materialen”