Pagina 6 van 9

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 04 jan 2011, 22:31
door yoachim
kzal er mijn hoofd een andere dag wel eens over breken terug

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 04 jan 2011, 22:31
door Ruben
hmm ik merk miss wel enkele mogelijke hiaten op ma bon tzal wel zoiets zijn dat hij daar bedoeld. Tis voor interpretatie vatbaar.

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 05 jan 2011, 16:54
door Bart Mus
Ruben, je hebt het helmaal mee met die ashes
Hij heeft zoiets eens laten vallen in de les, had dat opgeschreven, maar indd, wachten tot op het examen dan maar

Met die kl en kg gok ik op:

kg/kl >>> ofte kg>>> kl en dus dat kl hier de limiterende factor van de 2 transportfenomenen is en dat je dat mag gebruiken om te vereenvoudigen in de globale reactie vergelijking? / mag stellen dat Kgl ~ kl/K

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 05 jan 2011, 17:13
door yoachim
Ruben schreef:hmm ik merk miss wel enkele mogelijke hiaten op ma bon tzal wel zoiets zijn dat hij daar bedoeld. Tis voor interpretatie vatbaar.


dus ge hebt een bel dan wilt ge geen bel

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 05 jan 2011, 17:15
door yoachim
soit, weet iemand een goede uitleg waarom de lubrification force in static regime als bellen te dicht bij elkaar zijn, naar beneden gericht is? Als ge effect hebt van wake, van andere bellen enzo, dan is da effect toch en van boven en van beneden

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 05 jan 2011, 17:21
door Bart Mus
Als de bellen te dicht bij elkaar zijn zal de bel in de wake van de bel boven zich komen en aldus een kracht van die wake ondervinden, maar hij zal zelf nooit "duwenende krachten" genereren ten opzichte van de bel boven zich

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 05 jan 2011, 17:28
door yoachim
Bart Mus schreef:Als de bellen te dicht bij elkaar zijn zal de bel in de wake van de bel boven zich komen en aldus een kracht van die wake ondervinden, maar hij zal zelf nooit "duwenende krachten" genereren ten opzichte van de bel boven zich

mja, kzie het meer dat de onderste bel meegesleurd wordt in het zog van de bovenste bel...
Mss moeten de aerodynamicaers hier opt forum er meer uitleg over geven...

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 05 jan 2011, 18:23
door Ruben
Awel da vond ik ook raar. Een bel wordt meegezogen maar omdat die meegezogen wordt trekt die de bel voor zich toch ook terug. Dus elke bel heeft toch een lubr nr boven en beneden?

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 17 jan 2011, 16:12
door Ruben
Bart Mus schreef:Ruben, je hebt het helmaal mee met die ashes
Hij heeft zoiets eens laten vallen in de les, had dat opgeschreven, maar indd, wachten tot op het examen dan maar

Met die kl en kg gok ik op:

kg/kl >>> ofte kg>>> kl en dus dat kl hier de limiterende factor van de 2 transportfenomenen is en dat je dat mag gebruiken om te vereenvoudigen in de globale reactie vergelijking? / mag stellen dat Kgl ~ kl/K

Hoofdstuk 12 gedeelte Gert. Staat shrinking voor model voor andere vormen. Plaat en cylinder dus. Niet echt veel moeilyker dn een bol.

Re: Design Of Multiphase Reactor

Geplaatst: 18 jan 2011, 19:05
door yoachim
oei, die pagina's heb ik ni...

vraagjes:
p. 282-284: plasnon?
moet Bo nu groter of gelijk zijn aan 20 of 50 (als grens)
mits dat openboek is, moete we dan die diff-vglk voor opstelling van Bo en stuff kennen...?