enkele vragen

lordvy
Regelmatig forumgebruiker
Regelmatig forumgebruiker

enkele vragen

Berichtdoor lordvy » 30 mei 2011, 12:36

constructie van reuleaux : wat is F1?

Drijfstangmechanisme : ½ Ie omega² = ½ Ma Va² als Xa wordt afgeleidt om Va² in te vullen verschijnt er opeens een omega² ?

Basisformule van riemaandrijving: evenwicht in de Y richting: waar gaat dT naartoe in de formule van p ?

Hoe komt ge tot de overbrengingsformule van de cardankoppeling (bij koppelingen) ? ik geraak er niet

Bij wrijvingskoppeling: vanwaar komt de 2 als ge van dC naar C gaat? Of moet die weg?
danku
JeroenV
Beginnend forumgebruiker
Beginnend forumgebruiker

Re: enkele vragen

Berichtdoor JeroenV » 11 jun 2011, 16:56

constructie van reuleaux : wat is F1?

Het punt dat bij ingrijping van 1 in O stond

Drijfstangmechanisme : ½ Ie omega² = ½ Ma Va² als Xa wordt afgeleidt om Va² in te vullen verschijnt er opeens een omega² ?

x afleiden naar de tijd, daar staan teta's in, teta-dot=omega

Basisformule van riemaandrijving: evenwicht in de Y richting: waar gaat dT naartoe in de formule van p ?

dT*d-teta/2 <<<<<<< dus verwaarlozen

Hoe komt ge tot de overbrengingsformule van de cardankoppeling (bij koppelingen) ? ik geraak er niet

wikipedia hooke's joint, hoop dat die juist is anders begrijp ik iets wat fout is :D (is nog al gebeurd) en dan opletten wat wat is (x1 en x2 is da kruis ofzo en dan die vlakken da gekleurd zijn u vlakken waarin het kruis zit, en de berekening doet ge best zelf want ze hebben er een rare atan definitie)

Bij wrijvingskoppeling: vanwaar komt de 2 als ge van dC naar C gaat? Of moet die weg?

geen idee, bij de tweede afleiding heb ik die geschrapt (was zo op zijn slides dacht ik), bij de eerste niet maar in de cursus (getypt) staat die wel, iemand?
Kenny M
Master in de forumwetenschappen
Master in de forumwetenschappen

Re: enkele vragen

Berichtdoor Kenny M » 12 jun 2011, 11:40

Bij mij staat die 2 overal geschrapt, volgens mij moet die daar dus niet zijn
Brain, n. An apparatus with which we think that we think. (Ambrose Bierce)
Afbeelding Afbeelding

Terug naar “Kinematica en dynamica van machines”