Controletheorie

kevin
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Controletheorie

Berichtdoor kevin » 22 mei 2009, 16:15

Om van start te gaan hier, een vraagje over controletheorie
(Ik hoop althans dat hier toch enkele 3de bachelors zitten)

p58: wss een domme vraag, maar hoe ga je van e_stap(oo) naar lim s->0 (s*e_stap(s)) ?
via het bewijs eronder is de stap van e_stap(oo) naar 1-lim(s*y(s)) wel duidelijk

p88: Kan iemand uitleggen hoe je aan die waarneembaarheid canonieke vorm komt ?
Even though we all want to fly, we're being deceived by gravity.
mart
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!

Re: Controletheorie

Berichtdoor mart » 24 mei 2009, 08:40

p58:
gewoon eindewaarde theorema toegepast op de functie e_stap(t) geeft e_stap(oo)=lim(s->0) s*e_stap(s)
Hierbij is e_stap(t)=r(t)-y(t)=1-y(t) en e_stap(s)=r(s)-y(s)=1/s-y(s) dus lim(s->0)s*e_stap(s)=1- lim(s->0)s*y(s)

p88:
Hier heb ik echt lang naar gezocht. Helemaal int begin van de cursus hebben we gezien dat de keuze van de toestandsveranderlijken niet uniek is. We kunnen vermenigvuldigen met een willekeurige matrix T om nieuwe toestandsveranderlijken te krijgen. Hierdoor veranderen de systeemmatrix enzo ook. Dus in dit geval kunnen we onze systeemmatrix transformeren (A'=TAT^-1) van de regelaars canonieke vorm naar de waarnemers canonieke vorm. Ik heb zelf nog niet de juiste T gevonden, heb een uur er naar gezocht en was het dan beu. In deze pdf vind je meer informatie over de transformatie. http://www.cambridge.org/us/features/ch ... 4canon.pdf Als je de juiste T vindt, laat je me dan iets weten. Ben er zelf ook nieuwsgierig naar ;-)

Succes nog!

Terug naar “Systeem- en controletheorie”