practicum 1

Jaarvak op 9 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
Gill
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

practicum 1

Berichtdoor Gill » 09 feb 2009, 18:13

Aangezien er bij de practica niets over practicum 1 te vinden is vroeg ik mij af wa ze juist allemaal van u verwachten voor het eerste practicum. Verwachten ze echt al zo'n uitgebreide voorbereiding zoals hier online staan voor practica 2-8?
Afbeelding
Tom V
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Re: practicum 1

Berichtdoor Tom V » 09 feb 2009, 18:29

Zo'n uitgebreide voorbereiding is niet echt nodig, voor de meeste practica lukt het wel om het verslag tijdens het practicum zelf te maken. Maar het is natuurlijk wel gemakkelijker. Er kan altijd wel iets mis gaan, en dan is het gemakkelijk als je je verslag op voorhand hebt geschreven :-)

De toetsen bestaan meestal uit de vragen op het einde van de nota's, dus bekijk die zeker goed. Voor de rest hoeven jullie je niet echt zorgen te maken over de practica: over het algemeen zijn ze goed te doen, en als je ze goed voorbereidt kan je er zelfs heel goeie punten mee halen.

Gouden tip: bekijk ook eens je boek van M&E (of beter: neem het gewoon mee).
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Gill
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor Gill » 09 feb 2009, 18:34

Tom V schreef:Zo'n uitgebreide voorbereiding is niet echt nodig, voor de meeste practica lukt het wel om het verslag tijdens het practicum zelf te maken. Maar het is natuurlijk wel gemakkelijker. Er kan altijd wel iets mis gaan, en dan is het gemakkelijk als je je verslag op voorhand hebt geschreven :-)

De toetsen bestaan meestal uit de vragen op het einde van de nota's, dus bekijk die zeker goed. Voor de rest hoeven jullie je niet echt zorgen te maken over de practica: over het algemeen zijn ze goed te doen, en als je ze goed voorbereidt kan je er zelfs heel goeie punten mee halen.

Gouden tip: bekijk ook eens je boek van M&E (of beter: neem het gewoon mee).

Ah ok oef :) dat van M&E had ik al eens gehoord, bedankt.
Afbeelding
ssneider
Heeft dit forum graag
Heeft dit forum graag
Contacteer:

Berichtdoor ssneider » 10 feb 2009, 19:51

Ik heb voor al degene die zich afvragen hoe je verslag er moet uitzien een min of meer correct en proper verslag uitgetipt, zodat jullie je verder geen zorgen meer hoeven te maken.
Ik heb ze op mijn site gezet hier is de link:
http://student.vub.ac.be/~ssneider/File ... um%201.pdf
Als je te lui bent om een voorblad te maken:
http://student.vub.ac.be/~ssneider/Files/Voorblad.pdf

Hopelijk heb jullie er wat aan 8-)
Laatst gewijzigd door ssneider op 26 feb 2009, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"If practice makes perfect, and nobody is perfect, why practice?"
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 10 feb 2009, 22:38

Cool gedaan Steven, maar wat ik mij afvraag en dat is dan vooral een vraag naar oudere-jaars gericht: is het wel verstandig om zo'n op voorhand gemaakte verslagen die hier ook op't forum staan te gebruiken om af te geven? Want dan heeft iedereen toch min of meer hetzelfde verslag? Ik kan mij inbeelden dat assistenten zich daar onterrecht aan ergeren.
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.
yoachim
Prof in de forumwetenschappen

Berichtdoor yoachim » 11 feb 2009, 20:06

vroegen wij ons ook af, ma wij hebben ook voorafgemaakte verslagen gebruikt en ons daarop gebaseerd. We hebben wel ons verslag zelf geschreven zodat ze ni zien dat het allemaal letterlijk van het internet komt, ma het naast u leggen mag zeker wel (buiten als ze het dit jaar nimeer leuk vinden en met zoutzuur naar u kop gooien)
ma wel altijd opletten dat er geen fouten in staan
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 11 feb 2009, 20:11

yoachim schreef:(buiten als ze het dit jaar nimeer leuk vinden en met zoutzuur naar u kop gooien)

Of butanol... nietwaar Yoachim?
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 11 feb 2009, 21:18

Tom V schreef:
yoachim schreef:(buiten als ze het dit jaar nimeer leuk vinden en met zoutzuur naar u kop gooien)

Of butanol... nietwaar Yoachim?

Sounds like a good story: Tell me boys
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.
yoachim

Berichtdoor yoachim » 12 feb 2009, 13:59

dit ruikt inderdaad naar een lekker sappig verhaal (vol liefde, verraad, actie en blotte tetten) welk ik hier zal behandelen :!:

Het begon allemaal op die mooie herfstdag. De warme kleur van pre-humus en de frisheid van de regenbui van de vorige dag zorgde voor een aangenaam sfeer in onze groep. Toch waren er 2 personen, welke we Stikstof en Thorium zullen noemen, welke een duister plan in gedachten hadden. Tijdens het oefeningenuurtje zaten ze verdacht dicht, en tevens liefdevol, bij elkaar en werd er precies wel veel gekonkelfoesd, ze waren namelijk een plan aan het afspreken om tijdens het labo (Thermodynamica, zie volgend jaar voor 1e jaars en zie vorig semester voor 2e jaars, zie vorig jaar voor 3e jaars, etc) de uiters sympathieke assistent te plagen door onopgemerkt met vloeibaar stikstof te spelen (voor toepassingen hiervan zie bvb Aushim). Yttrium en Wolfraam haden dit plan echter door en besloten om het duo Stikstof en Thorium terug te nemen. Yttrium en Wolfraam hadden die dag toevallig een zeer leuk labo omtrent de zuiverheid van butanol. Naast hun labojas beschikten zij ook over het ultieme foltertuig, de spuit (met een vreemde naald aan). Buiten te experimenteren met butanol etc ontdekten zij dat deze spuit de bijzondere eigenschap had om vloeibare substanties uiterst ver te spuiten! Na het testen van deze techniek in de pombak besloten ze om tot actie over te gaan! Yttrium lokte Stikstof, eigenlijk wel het zwarte schaap van de groep (buiten al de mensen die uit limburg komen) en begon met hem een luchtig gesprek. Maar eigenlijk was dit jereinste verraad want Yttrium had namelijk in zijn linkerhand een spuit vol met demi-water vast. Omdat Yttrium zo slim was om deze spuit ietwat te camoufleren en Stikstof eigenlijk ook wel een blinde mol is, kon Yttrium onopgemerkt de inhoud van deze spuit recht in Stikstofs nek spuiten. Wegens de hilariteit hiervan en de speelse aard van Wolfraam en Yttrium besloten ze om deze techniek ook op Thorium toe te passen! Woflraam maakte zijn spuit klaar, eveneens met demi-water, lokte Thorium en schoot eveneens het water recht in zijn gezicht. MAAR beste lezers, de clou van het verhaal moet nog komen. Thorium merkte namelijk snel op dat er een geurtje hing, namelijk in zijn uiterst sexy semi-pseudo-afrokapsel! De geur van alcohol! Al snel merkte Wolfraam en Yttrium dat ze hun spuitjes niet zo goed hebben schoon gemaakt voor het uitvoeren van de aanval met demi-water (hierdoor komt het ook dat een deel van hun proef mislukt werd, maar dit is een ander verhaal welke iemand anders mag vertellen) en dus Thoriums gezicht met een beetje butanol hebben aangevallen...
Thorium heeft dit voorval nauwlijks overleefd. Voor mensen die hem hiervoor willen bezichtigen of gewoon met hem eens willen lachen kunnen het steeds herkennen aan zijn sexy semi-pseudo-afrokapsel...
De ware identiteit van Thorium, Stikstof, Wolfraam en Yttrium is heden nog niet gekend...
Afbeelding
like a bouws
Afbeelding
Ur mom is so fat she doesn't need the internet, she's already world wide

Terug naar “Chemie”