snelheidsconstante

Jaarvak op 9 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
Rednas
Op weg naar biggest IRW-fan!

snelheidsconstante

Berichtdoor Rednas » 26 jan 2009, 20:06

Hey, bij het maken van oefeningen van chemische kinetica viel mij op dat prof. Biesemans ineens een snelheidsconstante tevoorschijn kan toveren uit de gegevens die we krijgen. Ze doet dit door de gegevens uit te zetten tov een grafiek en dan de rico te berekenen. Maar ze schrijft nooit op hoe ze dat doet, ze schrijft dat ineens. Nu als ik da bereken kom ik telkens een andere waarde uit, dus per paar gegevens dat ik gebruik krijg ik een andere k. Nu denk ik dat de waarde voor k die zei verkrijgt komt uit het feit dat ze da beste rechte tekent door die punten, met jawel Van Herzeele zen truckskes. Maar hoe moeten wij dit op een examen doen? aangezien we bv geen grafisch rekenmachine mogen gebruiken en ik niet van plan ben Van Herzeele zijn lineaire regressie nog is te bekijken:p ofwel zittek er compleet naast:p maar kan iemand mij zeggen hoe ge die snelheidsconstante berekent uit de gegevens?
Beerend
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Re: snelheidsconstante

Berichtdoor Beerend » 26 jan 2009, 20:46

Kzit zover nog niet, maar een rechte door 2 punten trekken en de rico daaruit afleiden is niet moeilijk toch?
Rednas

Berichtdoor Rednas » 26 jan 2009, 20:48

da dacht ik ook:p maar ge komt elke keer andere waarden uit voor u k omda die nie perfect op 1 rechte liggen:p;) dus moet ge toch de beste rechte door u gegevens trekken en daar de rico van, das toch lineaire regressie nie?

awel kheb da gedaaan bij een oefening van haar en ik kom nen andere k uit als haar:p
Beerend
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Beerend » 26 jan 2009, 20:50

Rednas schreef:da dacht ik ook:p maar ge komt elke keer andere waarden uit voor u k omda die nie perfect op 1 rechte liggen:p;) dus moet ge toch de beste rechte door u gegevens trekken en daar de rico van, das toch lineaire regressie nie?

awel kheb da gedaaan bij een oefening van haar en ik kom nen andere k uit als haar:p

Kdenk niet dat er geavanceerde trucjes achter zitten, maar kzou niet kunnen zeggen hoe het precies zit, sorry.
Rednas

Berichtdoor Rednas » 26 jan 2009, 20:52

SHAME ON YOU:p

njah maar alsk dan een oefening uit BLB pak dan komen die k's bij alle gegevens dak invul mooi uit en bij haar is da nie:p dus kdacht gwn lineaire regressie ofzo:p

Terug naar “Chemie”