[OPGELOST]Enkele examenvragen die ik niet opgelost krijg

Jaarvak op 14 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
adumolei
heeft den knop voor het posten van berichten gevonden!

[OPGELOST]Enkele examenvragen die ik niet opgelost krijg

Berichtdoor adumolei » 27 dec 2009, 20:17

Hello !

Bij het voorbereiden van analyse en het bekijken van de examenvragen op het net kon ik de volgende vragen niet oplossen:

1) formulering en het bewijs van de formue van Taylor:
wat is het verschil als de functie f:R-->R of R2 --->R?
2) Gegeven is een functie f: R2-->R. we onderstellen dat f continu is en continu partiële afgeleiden heeft op een omgeving van a(vector) = (a,b). Toon aan dat f differentieerbaar is in a (vector).
Is dit het bewijs van de stelling: Een functie f gedefinieerd op een omgeving van a is differentieerbaar in a als (delta)y kan geschreven worden in de vorm (delta)y = m* (delta)x+e((delta)x)(delta)x
met de lim e((delta)x)= 0 "met (delta)x naderend naar 0" ?? Ik twijfel door die R2 in de examenvraag ( of die geen veranderingen meebrengt)
3) Een functie f:R^n ---> R is differentieerbaar in het punt a(vector)=(a1,....,an). Formuleer en bewijs een nodige voorwaarde opdat f een extremum bereikt in a(vector).
is dit de voorwaarden: f'(a)=0 ? en blijft het bewijs hetzelfde ondanks dat a in de examenvraag een vector is met n componenten?
4) Geef definitie van differentieerbaarheid van een functie f : R^n -->R in het punt a(vector) = (a1,...,an). Bewijs dat differentiierbaarheid in a(vector) het bestaan van alle richtingsafgeleiden in a(vector) impliceert. Bewijs ook dat differentieerbaarheid in a(vector) continuïteit in a(vector) impliceert.
???

Zou iemand me kunnen helpen?

Alvast bedankt en prettig nieuwjaar
Grtzzz
Arno Dumolein
Beerend
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Re: Enkele examenvragen die ik niet opgelost krijg

Berichtdoor Beerend » 27 dec 2009, 20:26

Je mag ook prof. Caenepeel mailen als je twijfels hebt. Vorig jaar is de cursus Analyse herschikt en zijn alle moeilijke dingen naar het 2de semester verplaatst. Het 1ste semester is allemaal vrij simpel. Veel herhaling van het middelbaar en enkel functies van 1 veranderlijke als ik mij niet vergis.

De examenvragen hier op het forum zijn nog niet aangepast, maar als je iets tegenkomt dat je niet terugvindt in je boek dan zal dat naar het 2de semester verplaatst zijn.

Bekijk zo de examens van vorige jaren eens. Caenepeel heeft zo een paar favoriete vragen waarvan hij altijd wel 1 of 2 stelt: Taylor, Rolle, Leibniz, Grondformule van de Integraalrekening
adumolei

Berichtdoor adumolei » 27 dec 2009, 22:49

ok ok , ik dacht al iets in die aard en die favoriete examenvragen had ik al gezien, kheb namelijk alle examens van 2002 tot vorig jaar xD

Bedankt voor de hulp

arno
jorben
Op weg naar biggest IRW-fan!
Op weg naar biggest IRW-fan!

Berichtdoor jorben » 28 dec 2009, 10:55

Alle vragen die je hebt, moet je volgens mij nog niet kennen. Pas in het tweede semester.

Bolzano -Weierstrass is ook een van zijn favorieten :)

Terug naar “Analyse”