WMO: vraag 3

Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Re: WMO: vraag 3

Berichtdoor Tom » 20 jan 2011, 19:00

vraag 3 deel 2
Bijlagen
scannen0009.pdf
(525.86 KiB) 33 keer gedownload
jorben
Op weg naar biggest IRW-fan!

Berichtdoor jorben » 20 jan 2011, 20:16

Is dat het:p? Ok, bedankt Tom ;)
Tom V
Master in de forumwetenschappen
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 20 jan 2011, 20:33

Ziet er goed uit. Volgende semester gaat ge niks anders doen bij de oefeningen dan zo'n dingen opstellen :)
Dit bericht kreeg een Chuck Norris quality label:

Afbeelding
Tom

Berichtdoor Tom » 20 jan 2011, 20:35

Voor bouwkunde is dat een semestervak :D
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 20 jan 2011, 20:46

Ah gvd, ik was vergeten dat jullie in die inferieure richting ingeschreven waren ;)

Nee, je moet je echt niet veel zorgen maken. Lacor is de lastigste, en die hebben jullie niet. Om voor de andere delen te buizen moet ge al straffe stoten uithalen. Leen verbetert totaal niet streng, die gast van de oefeningen (ik vermoed dat dat voor jullie dezelfde is als die van ons vorig jaar, ben zijn naam kwijt) geeft zeer gemakkelijk punten, en bij Harry kunt ge gemakkelijk 9/10 of 10/10 halen als ge het een beetje kunt. Hij kijkt zelfs met moeite naar uw oplossing, dus als ge de juiste einduitkomst op een of andere magische wijze uit uw hoed kunt schudden en dan nog op 1 bijvraagje kunt antwoorden, is het ook in de sakosj.

Afbeelding
Tom

Berichtdoor Tom » 20 jan 2011, 20:53

Tom V schreef:Ah gvd, ik was vergeten dat jullie in die inferieure richting ingeschreven waren ;)

Mag ik je eraan herinneren dat alle beheerders van dit forum in deze inferieure richting zitten :p

en het enige wat ik goed kan van dat vak zijn de oefeningen warmte van die Sander (dacht toch dat dat zijn naam was)
Van Leen haar deel kan ik quasi niks :p
beetje de basics van haar oefeningen, maar vast niet goed genoeg :(
jorben

Berichtdoor jorben » 20 jan 2011, 20:56

Ik vind wel dat er serieus verschil is in moeilijkheidsgraad/inhoud van de vragen. Sommige vragen puur rekenwerk en andere meer theorie.

Bedoel je Sander de Ridder?

Wat voor vragen stelt Leen eigenlijk? Formules bewijzen of krijgt iedereen een cyclus (dampvermogen, koel of gascyclus) die je moet uitleggen?
Tom

Berichtdoor Tom » 20 jan 2011, 21:20

Heb trouwens een vraagje: krijgt iedereen op het oefeningenexamen evenveel tijd?
Dus krijgt bouwkunde evenveel tijd voor 4 vragen op te lossen dan de rest krijgt om 6 vragen op te lossen?

Anders kan ik heel rustig rondkijken en mensen pesten tijdens het examen :D
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 20 jan 2011, 21:25

Tom schreef:en het enige wat ik goed kan van dat vak zijn de oefeningen warmte van die Sander (dacht toch dat dat zijn naam was)
Van Leen haar deel kan ik quasi niks :p
beetje de basics van haar oefeningen, maar vast niet goed genoeg :(

Hehe, bij mij was het vorig jaar ook net zo :) Ik had niet veel tijd in die oefeningen gestoken, maar ik was er toch gemakkelijk door. Eigenlijk heb ik pas het semester daarna die cycli deftig leren oplossen :oops:

Sander zijn vragen waren totaal anders als in de oefeningenles. Allez ja, het principe is wel hetzelfde: ge krijgt een vraag die ge moet oplossen met de formules die in uw boek staan, en het gaat over de zaken die ge in de les hebt gezien. Maar het is niet gewoon een vraag zoals uit de oefeningenles met andere getallekes, dus het kan zijn dat ge ergens in uw boek moet gaan zoeken waar ge nog nooit hebt gekeken. Zo bedoel ik het.

Tip: vorig jaar was het blijkbaar een beetje "in" om vragen te stellen die ge iteratief moet oplossen (2x in het eerste semester (1x thermo + 1x voor WMO), 1x in het 2de). M.a.w., ge hebt bv. een parameter die temperatuursafhankelijk is die ge nodig hebt om de temperatuur te berekenen. Ge schat dan die waarde en vindt een temperatuur, en gebruikt vervolgens die temperatuur om uw temperatuursafhankelijke parameter correct te berekenen en een nieuwe temperatuur te berekenen, enz.

Afbeelding
Tom V
Contacteer:

Berichtdoor Tom V » 20 jan 2011, 21:27

jorben schreef:Ik vind wel dat er serieus verschil is in moeilijkheidsgraad/inhoud van de vragen. Sommige vragen puur rekenwerk en andere meer theorie.

Bedoel je Sander de Ridder?

Wat voor vragen stelt Leen eigenlijk? Formules bewijzen of krijgt iedereen een cyclus (dampvermogen, koel of gascyclus) die je moet uitleggen?

Idd, Sander, that's him.

Leen stelt 2 vragen. Ik denk dat het voor iedereen hetzelfde is: 1 kleine vraag die over vanalles kan gaan en 1 cyclus. Check het privégedeelte, zou ik zo zeggen.

En idd, er is een serieus verschil in moeilijkheidsgraad bij Harry. Niets aan te doen...

Afbeelding

Terug naar “Warmte- en stromingsleer: Basisbegrippen”