*2de semester* Wimdows

Jaarvak op 7 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
Beerend
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Re: *2de semester* Wimdows

Berichtdoor Beerend » 07 apr 2009, 19:14

Minnebo schreef:
Beerend schreef:
Minnebo schreef:die buffering werkt langs geen kanten bij mij.
wij maken een soort tower-defence spel, maar als ik mijn zaken teken die over de weg bewegen flitsen die en beetje, en het werd alleen maar erger als ik meerdere zaken tegelijk over de weg stuurde. Ik weet dat ik ergens mijn memory wat moet lozen ofzo, buffering leek mij de oplossing maar werkt van geen kanten.
Iemand een idee?

Buffering werkt ook alleen maar als je alle tekenopdrachten geeft en dan pas Update() aanroept. Als je constant zit te updaten dan krijg je geen verschil. Misschien is dat je fout?

kben niet mee kan je een simpel kort voorbeeldje geven?

Je set SetBuffering(TRUE) en dan teken je alles wat je wil tekenen. Line,Rectangle,Bitmap, etc. Je ziet dit echter nog niet getekend worden. Wanneer alles dat getekend moet worden is aangegeven roep je UpdateWindow() aan en dan wordt alles in 1x getekend. Die Update procedure roep je dus op het einde aan.

Als je dat zonder buffering doet wordt alles een voor een getekend en dan kan je dat ervaren als flikkeringen door de vertragingen die oplopen door bijvoorbeeld FOR loops.

Terug naar “Informatica”