*2de semester* Wimdows

Jaarvak op 7 studiepunten
Forumregels
Misschien werd je vraag al vorig jaar gesteld? Gebruik dus eerst de zoekoptie!

Er zijn formularia/samenvattingen aanwezig op de volgende link: viewtopic.php?f=19&t=93
Tom
Doctor in de forumwetenschappen

Re: *2de semester* Wimdows

Berichtdoor Tom » 28 mar 2009, 08:23

volgens mij wel ja
hij vindt namelijk alle variabelen, en doet wat het moet eig, maar alleen geen tekeningen...

maar ook als ik van die implementation een gewone maak, werkt het opeens weer wel
en als ik er terug implementation van maak krijg ik enkel een zwart scherm (zonder die background)
Tom

Berichtdoor Tom » 28 mar 2009, 11:18

nvm het lijkt opgelost te zijn....min of meer vanzelf.....

Kan het dat je na het maken van je window niet te snel een bitmap mag laten tekenen?
Want dat leek het probleem te zijn...
Beerend
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Beerend » 28 mar 2009, 12:44

tom_ schreef:nvm het lijkt opgelost te zijn....min of meer vanzelf.....

Kan het dat je na het maken van je window niet te snel een bitmap mag laten tekenen?
Want dat leek het probleem te zijn...

Kan zijn, tijdens de oefeningenzittingen heb ik wimdows ook eens uitgetest, maar hij tekende ook niet alles correct van de 1ste keer. Mogelijk wordt het opgelost met een delay na het aanmaken van het window.
wim
Master in de forumwetenschappen
Master in de forumwetenschappen

Berichtdoor wim » 28 mar 2009, 20:12

Het probleem is (was) waarschijnlijk dat ge LoadBitmap() aanriep voor Window(). De LoadBitmap() procedure heeft echter een scherm nodig om de bitmap te kunnen laden (wegens interne Windows-werkingen die moeten toelaten dat een programma te zien is op alle soorten computerschermen en bij het laden van een bitmap rekening moeten houden met het soort scherm waarop het programma dat deze bitmap wil tonen aan het draaien is. Dit terzijde).
De oplossing zou dus moeten zijn om altijd in het begin van het programma Window() aan te roepen en dan pas bitmaps te laden, dingskes tekenen e.d.

Het feit dat een bitmap niet onmiddellijk getekend wordt na het maken van een scherm met Window() is normaalgezien niet mogelijk. De Window() procedure wacht namelijk zelf tot het scherm daadwerkelijk gemaakt is voordat hij terugkeert naar uw programma. Als het nu toch nog zo blijkt te zijn, laat dan maar iets weten.
Afbeelding
- I only wear my sunglasses at night -
Tom

Berichtdoor Tom » 06 apr 2009, 20:35

dat lijkt volledig opgelost

Ik heb wel een nieuw probleem ontdekt, en dit keer lijkt het me wel eerder aan een fout in Wimdows te liggen

Ik heb een soort menuscherm, met zwarte achtergrond waarin ik bij wijze van knop een wit vierkant teken

Rectangle(SCHERM/2-100, SCHERM-80, SCHERM/2+100, SCHERM-40, 00FFFFFFH, FALSE);

Deze code werkte eerder voor hetzelfde doel, maar deze keer doet het niet wat ik wil
ik krijg nu maar 50% van een vierkant :(

Afbeelding

Het gaat dus om die 2 lijnen onderaan die een vierkant moeten voorstellen
Ik heb al geprobeerd het vierkant te verkleinen, omdat ik mss te dicht bij de onderkant van het scherm zou zitten, maar dat helpt niks

Wat doe ik nu weer verkeerd? :p
Beerend
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Beerend » 06 apr 2009, 20:51

Ik heb hetzelfde probleem. Wimdows wil hier ook geen horizontale en verticale lijnen trekken. :(
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 07 apr 2009, 17:50

die buffering werkt langs geen kanten bij mij.
wij maken een soort tower-defence spel, maar als ik mijn zaken teken die over de weg bewegen flitsen die en beetje, en het werd alleen maar erger als ik meerdere zaken tegelijk over de weg stuurde. Ik weet dat ik ergens mijn memory wat moet lozen ofzo, buffering leek mij de oplossing maar werkt van geen kanten.
Iemand een idee?
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.
Beerend
IRW-FAN!
IRW-FAN!
Contacteer:

Berichtdoor Beerend » 07 apr 2009, 18:05

Minnebo schreef:die buffering werkt langs geen kanten bij mij.
wij maken een soort tower-defence spel, maar als ik mijn zaken teken die over de weg bewegen flitsen die en beetje, en het werd alleen maar erger als ik meerdere zaken tegelijk over de weg stuurde. Ik weet dat ik ergens mijn memory wat moet lozen ofzo, buffering leek mij de oplossing maar werkt van geen kanten.
Iemand een idee?

Buffering werkt ook alleen maar als je alle tekenopdrachten geeft en dan pas Update() aanroept. Als je constant zit te updaten dan krijg je geen verschil. Misschien is dat je fout?
Tom

Berichtdoor Tom » 07 apr 2009, 18:06

je timer trager zetten
Ik weet dat het beetje een straightforward oplossing is, en met beetje nadelen, maar het is veruit de simpelste, en tamelijk effectief

Ik heb het grafisch deel nog niet gedaan, maar bij mijn ding vrees ik ook wel voor die flitsen...
Minnebo
IRW-FAN!
IRW-FAN!

Berichtdoor Minnebo » 07 apr 2009, 18:54

Beerend schreef:
Minnebo schreef:die buffering werkt langs geen kanten bij mij.
Iemand een idee?

Buffering werkt ook alleen maar als je alle tekenopdrachten geeft en dan pas Update() aanroept. Als je constant zit te updaten dan krijg je geen verschil. Misschien is dat je fout?

kben niet mee kan je een simpel kort voorbeeldje geven?
Afbeelding
It's ok, I'm a ninja.

Terug naar “Informatica”