hoeveel gehele getallen?
is 15 * 10^6 mogelijk of niet
Ruben
Laurent schreef:Als ik me niet vergis tel je per pixel 3 kleuren
Dus 15*10^6
Laurent
Wikipedia schreef:Elke pixel heeft een kleur. Die kleur wordt vaak beschreven met een of meerdere bits (een 'bit' is een afkorting voor 'binary digit'). Het aantal bits per pixel bepaalt het aantal kleuren dat een pixel kan weergeven. Een twee-bit pixel kan 4 kleuren weergeven; een 8-bit (één byte)-pixel geeft 256 kleuren weer. In het algemeen kan een pixel 2n kleuren weergeven als n het aantal bits is. Welke verschillende kleuren een pixel kan weergeven hangt niet alleen af van het aantal bits dat beschikbaar is, maar ook van de gebruikte kleurcodering. Er kan worden afgesproken dat iedere primaire kleur een aantal bits krijgt (RGB) of dat iedere unieke combinatie bits verwijst naar een bepaalde kleur in een palet. Dit laatste systeem wordt gebruikt in GIF-plaatjes, die maximaal 256 kleuren kunnen gebruiken.
Hoe hoger de schermresolutie en hoe groter het aantal bits per pixel, hoe meer computergeheugen nodig is om alle informatie op het scherm te verwerken. In de allereenvoudigste weergave (1 bit = 1 pixel) kan een pixel alleen 'aan' of 'uit' staan.
pauwke schreef:maar zoals pieter vermeld stond in de vraag GEHELE getalen, dit was een waar of ni vraag dus kan dit de adder zijn want anders als het afhangt vzn aantal bits kan men de vraa g niet beantwoorde want er stond niet altijd in de vraag dus mag ik cocludere dat de vraag niet waar is ?
Ruben
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast